آموزشی

علت انفجاری روشن شدن پکیج چیست؟

بررسی علت انفجاری روشن شدن پکیج در بلاگ اپسیلون کالا

انفجاری روشن شدن پکیج برای بسیاری از افراد نگران‌کننده است. گاهی این صدای مهیب در زمان روشن کردن پکیج به دلیل نزدیک شدن به انفجار نیست؛ وجود اختلال‌های جزیی نیز باعث ایجاد صدای مهیب و جرقه در هنگام روشن شدن پکیج می‌شود. البته در هنگام مشاهده چنین مشکلاتی حتما از تکنسین برای شناسایی علت مشکل ترکیدن پکیج و رفع آن مشورت کنید. در این مقاله به بررسی علت انفجاری روشن شدن پکیج می‌پردازیم. اگر صدا و جرقه زدن پکیج در هنگام روشن شدن باعث نگرانی شما شده است، مطالعه این مطلب مفید را از دست ندهید.

فاصله الکترود جرقه‌زن؛ یک علت انفجاری روشن شدن پکیج

فاصله سطح مشعل با الکترود جرقه‌زن بر نحوه روشن شدن پکیج تاثیرگذار است. اگر این فاصله بیش از حد معمول باشد، پکیج با حالت انفجاری روشن خواهد شد. برای رفع این مشکل باید به تکنسین مراجعه کنید.

تکنسین با بررسی دقیق پکیج، علت روشن نشدن این سیستم گرمایشی را ارزیابی می‌کند. اگر دلیل انفجاری روشن شدن پکیج مربوط به فاصله میان الکترود جرقه‌زن و مشعل باشید، با کاهش این فاصله به ۳.۵ سانتی‌متر، مشکل روشن کردن پکیج به صورت انفجاری برطرف خواهد شد.

مسدود شدن دودکش؛ یکی از دلایل انفجار پکیج دیواری در هنگام روشن شدن

احتراق پکیج نیاز به هوای کافی دارد؛ اگر به هر دلیلی هوای داخل پکیج کافی نباشد، احتمال جرقه زدن سیستم گرمایشی وجود دارد. خرابی دودکش‌ها باعث محبوس ماندن هوا داخل پکیج می‌شود؛ بنابراین خرابی دودکش این سیستم گرمایشی یک علت روشن نشدن پکیج به شمار می‌رود. درصورتی‌که قدرت مکش دودکش کم شده باشد، احتمال هوا نرسیدن به شعله رادیاتور و روشن شدن انفجاری وجود دارد. برای رفع این مشکل حتما مسیر دودکش را برای نبودن انسداد احتمالی بررسی کنید.

تنظیم نبودن فشار پکیج؛ یک علت ترکیدن شیلنگ آبگرمکن دیواری

یک دلیل انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری، تنظیم نبودن فشار داخل پیج است. جمع شدن گاز در محفظه پکیج، نه‌تنها باعث نرسیدن گاز به مشعل می‌شود، بلکه باعث ایجاد فشار انفجار در هنگام روشن کردن پکیج نیز خواهد شد.

بسیاری از پکیج‌ها مثل سیستم‌های گرمایشی ایران رادیاتور مجهز به چراغی هستند که در هنگام تنظیم نبودن فشار داخلی پکیج روشن می‌شود. به‌این ترتیب روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور، نشانه‌ای از تنظیم نبودن گاز در محفظه سیستم گرمایشی به شمار می‌رود. برای تنظیم فشار داخلی محفظه حتما با تکنسین تماس بگیرید.

تنظیم نبودن فشار پکیج؛ یکی از دلایل ترکیدن این سیستم گرمایشیعلت انفجاری روشن شدن پکیج چیست؟ ضعیف شدن جرقه‌زن

نحوه روشن شدن پکیج تا حد بسیاری به عملکرد صحیح جرقه‌زن بستگی دارد. گاهی کند عمل کردن جرقه‌زن باعث حبس هوا در پکیج می‌شود؛ حبس شدن هوا منجر به انفجار سیستم گرمایشی در زمان روشن کردن خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکل، از سرویس سالیانه استفاده کنید.

سرویس سالیانه یا در بازه چندماهه به شما در رفع هر چه سریع‌تر علت انفجار پکیج کمک می‌کند. علاوه‌بر این، از ایجاد مشکلات جدی‌تری مثل خرابی کامل این سیستم گرمایشی جلوگیری خواهد کرد. استفاده از این مزیت باعث کاهش نیاز به تعویض پکیج بر اثر انفجار می‌شود؛ به‌این‌ترتیب نیازی به پرداخت دوباره برای قیمت پکیج زمینی نخواهید داشت.

تنظیم نبودن شیر گاز باعث ترکیدن پکیج می‌شود

اگر نگران انفجاری روشن شدن پکیج هستید، شیر گاز را بررسی کنید. گاهی تنظیم نبودن شیر گاز باعث ایجاد اختلال در عملکرد این سیستم گرمایشی خواهد شد. برای تنظیم کردن این قطعه می‌توانید از خدمات پس از فروش استفاد کنید. برخی از برندها مثل ایران رادیاتور و بارلی ضمانت پس از فروش را برای خریداران در نظر می‌گیرند. به‌این‌ترتیب پرداخت قیمت پکیج بارلی برای استفاده از لیست مزایای متعدد خدمات پس از فروش انتخابی ایده‌آل به شمار می‌رود.

تنظیم نبودن شیر گاز؛ یکی از دلایل انفجاری روشن شدن سیستم گرمایشیضعیف بودن برق؛ یک دلیل انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری و پکیج‌ها

جرقه زن پکیج با برق کار می‌کند؛ یکی از دلایل روشن نشدن پکیج یا انفجاری روشن شدن این سیستم‌های گرمایشی مربوط به ضعیف بودن برق است. قبل از هرگونه اقدام برای تعویض و تعمیر پکیج، از متخصصین نصب سیستم گرمایشی برای اطلاع از دلیل اصلی روشن نشدن پکیج مشورت بگیرید. در این صورت نیازی به پرداخت مجدد هزینه برای قیمت رادیاتور نخواهید داشت.

ضعیف بودن جریان برق؛ یکی از دلایل اختلال در کار جرقه‌زن علت انفجاری روشن شدن پکیج چیست؟ مسدود شدن سوراخ‌های مشعل

درصورتی‌که سوراخ‌های مشعل به دلایل مختلفی مثل گرد و خاک مسدود نشود، هوای کافی به مشعل برای احتراق نمی‌رسد. برای جلوگیری از این مشکل و رفع اختلال ترکیدن پکیج خواهد شد. برای تمیز کردن سوراخ‌های مشعل با تکنسین این حوزه مشورت کنید. این کار به‌راحتی توسط خود افراد نیز انجام‌پذیر است. معمولا در دفترچه راهنمای پکیج دیواری و زمینی همه اطلاعات مربوط به رسیدگی به پکیج ذکر شده است.

علاوه‌بر مراجعه به دفترچه، از متخصصین این حوزه برای دریافت مشاوره اطلاعات دریافت کنید. هنگام خرید پکیج دیواری و زمینی می‌توانید از فروشندگان این حوزه اطلاعات کامل را دریافت کنید. پرداخت قیمت پکیج ایساتیس، بارلی، ایران رادیاتور و سایر برندهای ایرانی و خارجی گزینه‌ای منطقی است تا از خدمات پس از فروش این برندها استفاده کنید.

استفاده از خدمات پس از فروش؛ راهکاری برای عیب‌یابی سریع پکیج دیواری و زمینی

همیشه دلایل روشن نشدن پکیج فنی و اساسی نیستند. علت انفجاری روشن شدن پکیج به دلایل ساده‌ای مثل مسدود شدن سوراخ‌های مشعل نیز اتفاق می‌افتد. خرابی دودکش پکیج و کاهش فشار هوا داخل پکیج از دلایل روشن شدن انفجاری این سیستم گرمایشی به شمار می‌روند.

ضعیف بودن برق، تنظیم نبودن شیر گاز، فاصله الکترود جرقه زن و مشعل و ضعیف شدن جرقه‌زن از دلایل ترکیدن پکیج در هنگام روشن شدن به شمار می‌روند. برای بررسی علت دقیق اختلال در عملکرد پکیج حتما از تکنسین‌های این حوزه مشاوره دریافت کنید. اگر سوالی در‌مورد مشکلات سیستم گرمایشی خانه خود دارید، از مشاورین اپسیلون کالا بپرسید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

بازگشت به لیست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *