آموزشی

۷ علت رایج آب نیامدن از دستگاه تصفیه آب

بررسی ۷ علت آب نیامدن از دستگاه تصفیه آب در بلاگ اپسیلون کالا

علت آب نیامدن از دستگاه تصفیه آب چیست؟ این سوالی در ذهن افرادی که مدتی است از دستگاه تصفیه آب استفاده می‌کنند، شکل می‌گیرد. انواع دستگاه تصفیه آب بعد از مدتی استفاده ممکن است بر اثر عبور دادن آب‌های آلوده و اشباع شده از رسوب، آب ندهند. علت‌های مختلفی برای آب نیامدن از دستگاه تصفیه وجود دارد که به‌راحتی و با یک بررسی کوتاه تشخیص داده می‌شود. در این مقاله به بررسی ۷ علت نیامدن آب از تصفیه کن می‌پردازیم. مطالعه این مطلب مفید در کمتر از ۴ دقیقه را از دست ندهید تا بدانید «چرا از شیر آب تصفیه آب نمیاد».

۱. کیپ شدن شیرها و اتصالات دستگاه تصفیه آب

ایجاد گرفتگی در خروجی شیر دستگاه تصفیه، باعث نیامدن آب می‌شود. گرفتگی شیر دستگاه تصفیه آب به دلایل مختلفی مثل تشکیل رسوب، رشد جلبک و تشکیل جرم اتفاق می‌افتد. با مسدود شدن شیر خروجی دستگاه تصفیه آب صنعتی، خروج آب از این وسیله با اختلال مواجه خواهد شد. البته گرفتگی در دستگاه تصفیه آب فقط به شیر خروجی ختم نمی‌شود، ایجاد گرفتگی در لوله‌های زیر سینک و اتصالات منتهی به شیلنگ‌ها نیز اتفاق می‌افتد.

کیپ شدن اتصالات دستگاه آب تصفیه‌کن؛ یک علت نیامدن آب تصفیه کن۲. ایجاد گرفتگی در فیلترهای دستگاه تصفیه آب

فیلترهای دستگاه تصفیه آب به دلیل عبور آب‌های آلوده کیپ می‌شود. انواع فیلترهای پست کربن، مینرال، محافظ ممبران، قلیایی و اینفرارد در دستگاه آب تصفیه کن وجود دارد. هر یکی از این فیلترها به دلایل مختلفی مثل عبور دادن آب آلوده، کیپ می‌شوند.

گرفتگی فیلترها در مواردی باعث از بین رفتن سطح دبی آب می‌شود. این قطعه در انواع دستگاه تصفیه آب مثل تصفیه اب خانگی آکواجوی قابل تعویض است. برای مثال در دستگاه تصفیه آب آکواجوی، فیلترهایی از نوع IN LINE دارد؛ این فیلترها به‌راحتی و به دنبال خرابی یا گرفتگی قابل تعویض هستند.

۳. کیپ شدن پیش فیلترها؛ یک علت آب نیامدن از دستگاه تصفیه آب

چند فیلتر در انواع دستگاه تصفیه آب خانگی برای پاکسازی آب در مراحل مختلف تعبیه شده‌اند؛ پیش فیلترها بخشی از قطعه‌های مهم دستگاه تصفیه‌کن به شمار می‌روند. این قطعه‌ها از فیلترهای الیافی، فیلتر کربن پودری و کربن بلاک ساخته می‌شوند. عبور آب‌های آلوده و سنگین باعث ایجاد گرفتگی در پیش فیلترها می‌شود. منظور از آب‌های سنگین، آبی است که غلظت بالایی از یون‌های سنگین منیزیم و آلومینیوم را دارد. برای رفع علت نیامدن آب تصفیه کن باید پیش فیلترها را تعویض کنید.

کیپ شدن فیلترهای آب شیرین کن؛ یک علت نیامدن آب از دستگاه تصفیه ۴. فشار نامناسب هوا در مخزن ذخیره باعث آب نیامدن از دستگاه تصفیه آب می‌شود

تنظیم فشار آب هوا در هنگام راه‌اندازی دستگاه تصفیه‌کن اهمیت دارد. گاهی تنظیم نبودن فشار هوا باعث آب نیامدن از دستگاه تصفیه خواهد شد. اگر هوای فشرده شده در دستگاه آب تصفیه کن تنظیم نباشد، احتمال خروج آب با فشار پایین از شیر خروجی وجود دارد. در هنگام خرید این دستگاه پاکسازی آب حتما به نحوه هواگیری دستگاه توجه داشته باشید. معمولا تنظیم هوای فشرده در دستگاه تصفیه کن توسط تکنسین‌های مربوطه انجام می‌شود. برای استفاده از دانش این افراد در هنگام دریافت راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب، در مورد نحوه استفاده از خدمات نصب نیز سوال بپرسید.

تنظیم نبودن فشار هوا در مخزن دستگاه آب شیرین کن؛ یکی از دلایل نیامدن آب ۵. آسیب آداپتور سیستم اسمز معکوس؛ یکی از دلایل آب نیامدن از دستگاه تصفیه

گاهی علت نیامدن آب از دستگاه تصفیه، مشکل در برق رسانی شناخته می‌شود. درصورتی‌که مشکل از آداپتور سیستم آب تصفیه کن باشد، باید برای تعویض این قطعه اقدام کنید. البته پیش از تعویض آداپتور حتما به تکنسین‌های تعمیر انواع دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی، خانگی و صنعتی مراجعه کنید؛ تکنسین تشخیص می‌دهد که دقیقا مشکل سیستم اسمز معکوس چیست و برای رفع آن به چه اقداماتی نیاز دارید.

۶. علت آب نیامدن از دستگاه تصفیه آب چیست؟ خرابی شیر برقی ورودی

شیر برقی ورودی آب یکی از قطعه‌های مهم در انواع دستگاه تصفیه آب است. خرابی این قطعه یکی از پاسخ‌های احتمالی به سوال «چرا از شیر آب تصفیه آب نمیاد» به شمار می‌رود. این قطعه برقی در سیستم اسمز معکوس باعث ایجاد اختلال در خروج آب از دستگاه تصفیه آب می‌شود.

دستگاه‌های آب شیرین کنی که با اسمز معکوس کار می‌کنند از بهترین مدل‌های موجود در بازار برای تصفه آب هستند. برای مثال برند سافت واتر یکی از عرضه‌کنندگان انواع دستگاه آب شیرین کن با روش اسمز معکوس به شمار می‌رود. این نوع دستگاه آب تصفیه‌کن یکی از کاربردی‌ترین مدل‌های تصفیه آب خانگی است که به‌راحتی زیر سینک نصب می‌شود. سیستم اسمز معکوس برند سافت واتر اتصالات سریع و پمپ تامین آب دارند. باتوجه‌به میزان دبی آب (دبی یعنی حجم آب عبور داده شده از سطح مقطع در زمان مشخص)، قیمت تصفیه آب سافت واتر نیز تغییر می‌کند. با در نظر گرفتن ویژگی‌های دستگاه سیستم تصفیه آب، خرید سافت واتر برای مصرف خانگی انتخاب مناسبی به شمار می‌رود.

۷. چرا از شیر آب تصفیه آب نمیاد؟ دلیل اصلی، گرفتگی فیلتر ممبران RO

فیلتر ممبران یکی از قطعه‌های اصلی است که در مرحله چهارم تصفیه آب در سیستم اسمز معکوس قرار گرفته است. این فیلتر به دلایل مختلفی گرفته می‌شود؛ گرفتگی فیلتر ممبران RO یک علت آب نیامدن از دستگاه تصفیه آب به شمار می‌رود. این مشکل بر اثر عبور آب با فشار بالا، دبی آب سنگین و تشکیل رسوب ایجاد می‌شود. برای رفع این مشکل باید گرفتگی فیلتر ممبران RO را از بین ببرید. البته در مواردی نیز لازم است این فیلتر در دستگاه آب تصفیه کن را تعویض کنید.

پیش از تعویض فیلترهای استفاده شده در دستگاه تصفیه آب حتما برای عیب‌یابی دستگاه اقدام کنید. گاهی نیاز به تعویض آداپتور برای رفع مشکل نیامدن آب از این دستگاه دارید. برخی از مدل‌های دستگاه تصفیه آب مثل تصفیه آب cck، یک فشارسنج روغنی برای عیب‌یابی دستگاه دارند. با استفاده از این فشارسنج مشخص می‌شود که علت نیامدن آب تصفیه کن چیست.

چرا از شیر آب تصفیه آب نمیاد؟ به دلیل گرفتگی فیلتر ممبران ROتماس با تکنسین‌های راه‌اندازی سیستم اسمز معکوس؛ اولین قدم برای رفع علت نیامدن آب تصفیه کن

دستگاه تصفیه آب برای مصرف خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی کاربرد دارند. این دستگاه‌ها باعث از بین بردن یون‌های سنگین و آلودگی در آب می‌شوند تا آب کیفیت لازم برای آشامیدن را داشته باشد. در برخی موارد حجم آب خروجی از دستگاه آب تصفیه کن مطلوب نیست.

علت آب نیامدن از دستگاه تصفیه آب به دنبال مشکلات مختلفی مثل گرفتگی فیلترها، خرابی آداپتور و فشار نامناسب در مخزن هوا ایجاد می‌شود. برای عیب‌یابی دقیق دستگاه تصفیه آب و رفع این مشکل با تکنسین‌های این حوزه تماس بگیرید. اگر سوالی درمورد دلایل ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه آب تصفیه کن دارید، از مشاورین اپسیلون کالا در قسمت کامنت‌ها بپرسید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگویتان باشیم.

بازگشت به لیست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *