آموزشی

چرا پکیج روشن نمی‌شود؟ بررسی علت روشن نشدن پکیج

کاهش و کمبود آب در مخزن؛ علت روشن نشدن پکیج

احتمالا گاهی برای شما هم سوال پیش آمده است که چرا پکیج خانه را گرم نمیکند؟ پکیج‌ها به دلایل مختلفی مانند کمبود میزان آب موجود در سیستم و نشتی خاموش می‌شوند. برای عملکرد درست پکیج، باید حداقل مقداری جریان آب در آن وجود داشته باشد. در ادامه مراحل تنظیم آب موجود در مخزن را ذکر می‌کنیم.

  • با کمک نشانگر عقربه‌ای فشار آب را بخوانید.
  • عدد نشانگر باید بین ۱ و ۲ باشد.
  • اگر عدد به ۰.۵ برسد پکیج به‌طور خودکار خاموش می‌شود.
  • با استفاده از شیر پرکن آب در زیر دستگاه، فشار آب را تنظیم کنید.

اولین گام برای بررسی علت روشن نشدن پکیج کمبود مقدار آب در گردش است. برای کار کردن درست رادیاتور باید به مقدار آب در جریان پکیج توجه داشته باشید.

کمبود مخزن آب مانعی برای روشن شدن پکیجدر زمان روشن نشدن پکیج ورودی و فشار گاز را بررسی کنید

کاهش و افزایش فشار گاز را می‌توان یکی از دلایل روشن نشدن پکیج به‌شمار آورد. ورودی گاز نیز یکی از فاکتورهای اصلی برای عملکرد صحیح پکیج بارلی و هر مدل دیگری است. اگر شیر گاز بسته باشد یا فشار گاز کم شود، پکیج روشن نخواهد شد. در این حالت چراغ پکیج به رنگ قرمز در می‌آید. چراغ قرمز نشان‌دهنده قطع جریان ورودی گاز است. البته گاهی مشکل از شیر گاز ساختمان نیز خواهد بود.

چک کردن فشار گاز در زمان روشن نشدن پکیجوجود هوا از ورود جریان آب و روشن شدن پکیج جلوگیری می‌کند

اگر به‌جای آب، هوا درون پکیج جریان داشته باشد، سیستم روشن نخواهد شد. پکیج هوا را به‌جای آب پمپاژ می‌کند و هوا در مدار جریان پیدا می‌کند. برد سیستم کمبود آب را تشخیص می‌دهد و مانع از روشن شدن پکیج می‌شود. یکی از دلایل به‌جود آمدن این مشکل، گرفتگی جریان هوا در لوله و رادیاتور است که با هواگیری شوفاژ رفع خواهد شد. دلیل دیگر نیز افزایش فشار در پکیج شناخته می‌شود.

مسدود بودن هوا منجر‌به تغییر فشار و خاموش شدن پکیج می‌شود

اگر مدار گرمایشی پکیج (لوله و رادیاتور) دچار گرفتگی باشد، سیستم روشن نمی‌شود. تجمع رسوبات در لوله‌ها و رادیاتور از جمله دلایل مسدود شدن مدار گرمایشی و علت روشن نشدن پکیج است. رسوبات مانع از ورود جریان آب صحیح به پکیج می‌شوند. رهایی از این رسوبات تاحدی دشوار خواهد بود و بهتر است در این زمینه از یک متخصص کمک بگیرید. پکیج‌های باکیفیت مانند رادیاتور فلت به‌دلیل برخورداری از کیفیت بالا کمتر رسوب می‌بندند. کیفیت و جنس محصول در جلوگیری از رسوب مواد نقش مهمی دارند.

تجمع دود دلیل روشن نشدن پکیج

دودکش یکی از لوازم بسیار مهم برای خارج کردن دود جمع شده در پکیج است. اگر دودکش به‌درستی نصب نشود یا فاصله استانداردی با سقف نداشته باشد، دودها را به‌خوبی خارج نمی‌شوند. دراین‌صورت بخشی از دودها در سیستم تجمع خواهند کرد. سنسورهای پکیج دود اطراف سیستم را شناسایی می‌کنند و مانع از روشن شدن پکیج می‌شوند. انتخاب پکیج باید براساس نحوه اجرای دودکش ساختمان، قیمت پکیج، متراژ واحد، مقدار آب مصرفی و نوع احتراق سوخت مصرفی انجام شود.

خرابی پمپاژ آب مانعی برای روشن شدن پکیج

پمپ وظیفه پمپاژ جریان آب درون مدار گرمایشی را دارد. اگر پمپ آب با مشکل مواجه شود، آب به‌درستی در گردش نخواهد بود. این مشکل توسط برد شناسایی می‌شود و یکی از علت‌های روشن نشدن پکیج همین پمپاژ آب است. پمپ آب ناگهانی خراب نمی‌شود بلکه اول به حالت نیم سوز در می‌آید. اگر پمپاژ آب بسوزد باید آن را تعویض کنید. اگر به هر دلیلی مانند خراب شدن کامل شوفاژ قصد تعویض آن دارید، به لیست قیمت رادیاتور دمیرتاش نگاهی بیاندازید. رادیاتور دمیرتاش محصول مشترک ایران و ترکیه است که تحت مدل‌های مختلفی تولید می‌شود.

روشن نشدن پکیج به دلیل کثیف شدن الکترود

در مشعل پکیج ابزاری به نام الکترود وجود دارد. این الکترودها روشن و خاموش شدن شعله را تشخیص می‌دهند. پس یکی از علت‌های روشن نشدن پکیج، خرابی یا کثیف شدن این الکترودها است. همچنین فاصله آن برای جرقه زدن باید به‌درستی تنظیم شود؛ بنابراین برای جلوگیری از روشن نشدن مشعل باید الکترودها را بررسی کرده و با سمباده تمیز کنید.

اختلال در جرقه‌زنی و گازرسانی؛ خاموش شدن شمعک پکیج

جرقه‌زنی و گازرسانی یکی دیگر از علت‌های روشن نشدن پکیج هستند. البته گاهی خود شمعک نیز ممکن است مشکل داشته باشد. برای روشن کردن شمعک ابتدا آب گرم را باز کرده و به‌صورت دستی و با استفاده از فندک یا کبریت، شمعک را روشن کنید. اگر پکیج روشن شد مشکل در سیستم شمعک پکیج است و باید از متخصص بخواهید آن را برای شما عوض کند. گاز شمعک از طریق یک لوله نازک تامین شده و گرفتگی آن منجر به روشن نشدن پکیج می‌شود.

جوش آوردن پکیج؛ گرم شدن بیش از حد علت روشن نشدن پکیج

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن پکیج، گرم شدن بیش از حد است. اگر دمای آب از یک حدی بالاتر رود، سیستم خطر را شناسایی می‌کند و برای جلوگیری از هرگونه اتفاق خاموش می‌شود. پس از کاهش دما پکیج دوباره روشن خواهد شد. تنظیم نبودن کلید دما، خرابی کلید NTC، رسوب گرفتن مبدل ثانویه از جمله دلایل جوش آوردن پکیج است.

جوش آوردن پکیج عاملی برای جلوگیری از روشن شدن پکیجخرید و تعویض سیستم‌های گرمایشی؛ راه‌حلی برای روشن نشدن پکیج

در این مقاله ۹ علت روشن نشدن پکیج را معرفی کردیم. در‌صورت رخداد هر کدام از این موارد پکیج شما روشن نخواهد شد. پس زمانی‌که پکیج خاموش می‌شود شما باید فاکتورهایی مانند مخزن آب، ورودی شیرگاز، شعله و شمعک، الکترود سیستم را بررسی کنید. اگر مشکل سطحی و ساده مانند کثیف شدن شمعک باشد، به‌راحتی با سمباده کشیدن قابل رفع خواهد بود. در برخی از موارد، علت روشن نشدن پکیج تخصصی است و برای حل آن به نیروی متخصص یا تعویض سیستم گرمایشی نیاز دارید.

برای تعویض سیستم و لوازم جانبی گرمایشی به فروشگاه اپسیلون کالا مراجعه کنید. ضمانت بازگشت کالا پس از ۷ روز از جمله مزایای این فروشگاه به‌شمار می‌رود. در زمان ثبت سفارش حتما در وارد کردن آدرس دقت داشته باشید. نیروهای متخصص فروشگاه با رعایت همه استانداردها در زمان و مکان تعیین شده سفارش را تحویل خریداری می‌دهند.

بازگشت به لیست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *