آموزشی

طریقه روشن کردن پکیج و شوفاژ

پکیج دیواری را می‌توان یکی از مهمترین تجهیزات خانه به شمار آورد. وجود این تجهیزات کمک می‌کند تا شما بتوانید گرمایش مورد نیاز خود را تامین کرده و به آب گرم مصرفی نیز دسترسی داشته باشید. آگاهی از طرز کار با پکیج دیواری و طریقه روشن کردن پکیج و سایر تنظیمات این محصولات برای بسیاری از افراد، موضوع مهمی است. بیشتر افراد در تنظیمات پکیج دیواری و یا روشن کردن شوفاژ پکیج با دشواری مواجه می‌شوند. به همین دلیل در این مقاله از سایت اپسیلون کالا به نحوه روشن کردن شوفاژ پکیج می‌پردازیم و نکات مهم در زمان راه‌اندازی آن‌ها را بیان می‌کنیم. شما میتوانید با مراجعه به صفحه خرید پکیج دیواری از تمامی محصولات موجود در سایت دیدن نمایید و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

طرز کار با پکیج دیواری

نکات ضروری قبل از روشن کردن پکیج دیواری

روش روشن کردن پکیج دیواری سخت نیست اما پیش از روشن کردن پکیج دیواری باید به نکاتی توجه داشته باشید. به ویژه اگر قصد راه‌اندازی انواع پکیج در زمستان را دارید.

  1. اولین کاری که باید انجام دهید تست گاز است تا از عدم نشتی لوله‌های مربوط به رگولاتور و یا گاز مطمئن شوید.
  2. پس از آن به هواگیری پکیج دست زده و سپس به کنترل عملکرد صحیح پتانسیومتر اقدام کنید.
  3. باید دمای شوفاژ خود را کنترل نموده و اطمینان حاصل کنید که مشعل‌های سیستم در موقع مناسب، روشن و خاموش می‌شوند.
  4. کنترل دمای آب گرم مصرفی هم پیش از آشنایی با طرز کار و روش روشن کردن پکیج ایران رادیاتور و یا بوتان و دیگر انواع این محصولات ضرورت دارد. باید مطمئن شوید که دمای آب مصرفی، در ابتدای راه اندازی پکیج دیواری و پس از روشن کردن آن، ۴۵ درجه بیش از دمای آب سرد اولیه است.
  5. کنترل فلوسوئیچ آب نیز پیش از آگاهی از طرز کار و روشن کردن پکیج دیواری بیتا، پکیج ایرتورپن، ایران رادیاتور و .. مهم بوده و طی این فرایند باید عملکرد صحیح مشعل دستگاه را با روشن و خاموش کردن آن کنترل کنید. نظارت بر دمای مدار گرمایش نیز ضرورت دارد.
  6. باید به این اطمینان برسید که فشار آب مناسب بوده و خاموش و روشن شدن پکیج در دمای معین صورت می‌گیرد.
  7. پیش از آشنایی با طرز کار با پکیج دیواری و یا آگاهی از روش کار با آبگرمکن دیواری، باید به کنترل عملکرد جرقه زن دستگاه نیز اقدام کرده و روشن شدن مشعل با جرقه زن را تحت نظارت قرار دهید.


بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب کولر گازی پرتابل


نحوه روشن کردن پکیج بوتان

روش روشن کردن پکیج بوتان یکی از مهمترین دغدغه‌های دارندگان این تجهیزات است. برای استفاده از انواع پکیج بوتان باید ابتدا آن‌ها را نصب کنید. برای روشن کردن پکیج دیواری بوتان بهتر است از خدمات پس از فروش مجموعه اپسیلون کالا بهره‌مند گردید. مجموعه‌ای که علاوه بر فروش این تجهیزات به ارائه خدمات پس از فروش سیستم‌های گرمایشی نیز اقدام می‌کند.

  • برای روشن کردن پکیج بوتان در حالت زمستانه در ابتدا درجه فشار سیستم را کنترل کرده و آن را بر روی ۱.۵ بار جای دهید.
  • به کنترل مسیر دودکش دست بزنید تا مطمئن شوید که باز است.
  • شیرهای تعبیه شده در زیر پکیج را که به شیلنگ‌های آب متصل شده‌اند باز کنید.
  • به باز کردن شیر رادیاتورها اقدام کرده و پکیج را در حالت زمستانه قرار دهید.
  • درجه دمای سیستم را افزایش داده تا پکیج روشن شود.
  • پس از چند دقیقه کار کردن باید نزدیکترین رادیاتور پکیج شروع به داغ شدن کند
  • . پس از اینکه رادیاتورها داغ شدند، امکان هواگیری از آن‌ها وجود دارد.
  • برای روشن کردن پکیج دیواری بوتان در حالت تابستانه باید از دسته تنظیم دمای پکیج کمک گرفته و دمای آب گرم مصرفی را بر روی درجه مورد نظرتان جای داده و پکیج را در حالت تابستانه قرار دهید.
  • اگر شیر آب گرم مصرفی را باز کنید مشعل سیستم روشن شده و نمایشگر نیز به شکل سبز ثابت و روشن در می‌آید. اگر شیر آب گرم را ببندید نیز مشعل خاموش می‌شود.

علت خاموش و روشن شدن پکیج بوتان در حالت زمستانه

ممکن است بعد از انجام مراحل بالا برای روشن کردن پکیج بوتان به مشکل بخورید. علت خاموش و روشن شدن پکیج بوتان معمولاً به دلایل زیر باز می‌گردد:

  1. رسیدن به درجه حرارت مورد نیاز: در زمستان، زمانی که پکیج بوتان دمای محیط را به درجه حرارت مورد نظر تنظیم کرده و منزل را به دمای مطلوب رسانده، به صورت خودکار خاموش می‌شود. این اتفاق به منظور حفظ انرژی و جلوگیری از افزایش دما به مقدار اضافی اتفاق می‌افتد.
  2. تنظیمات ترموستات: تنظیمات ترموستات در پکیج بوتان تاثیر دارد. اگر ترموستات به درجه حرارت دلخواه تنظیم شود و دما به این درجه برسد، پکیج بوتان خاموش می‌شود تا از افزایش بی‌مورد دما جلوگیری کند.
  3. تحقیقات اصطکاکی: پکیج‌های بوتان معمولاً دارای سیستم‌های مانیتورینگ هستند که عملکرد آن‌ها را بررسی می‌کنند. اگر پکیج بوتان در حالت زمستانه به مشکلی برخورد کند یا علائمی از نقص در عملکرد نشان دهد، خاموش می‌شود تا از خطرات احتمالی جلوگیری کند.
  4. انتهای دوره گرمایشی: در برخی مدل‌های پکیج بوتان، یک دوره گرمایش تعیین شده وقتی به اتمام برسد، پکیج به صورت خودکار خاموش می‌شود تا از مصرف انرژی اضافی جلوگیری شود.

به طور کلی،علت خاموش روشن شدن پکیج بوتان در زمستان به منظور مدیریت صرفه‌جویی در انرژی و حفظ دمای مطلوب در منزل است. این ویژگی‌ها به کاربران کمک می‌کنند تا مصرف انرژی خود را بهینه کنند و از هدررفت انرژی جلوگیری کنند.

نحوه روشن کردن پکیج دیواری

نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور

روش روشن کردن پکیج ایران رادیاتور کار چندان دشواری نیست، اما بهتر است این امور را به دست افراد کاردان و مجموعه‌هایی بسپارید که در حوزه خدمات پس از فروش این سیستم‌ها حرفه‌ای هستند و مجموعه اپسیلون کالا یکی از این مراکز برای خرید پکیج ایران رادیاتور و راه اندازی آن است.

نحوه روشن کردن شوفاژ پکیج ایران رادیاتور عبارت است از :

  • برای روشن کردن پکیج ایران رادیاتور باید در ابتدا آب سرد سیستم و پس از آن آب گرم مصرفی را باز کنید.
  • به هواگیری پکیج اقدام کنید و شیر پرکن دستگاه را باز کنید.
  • فشار پکیج را به عدد ۱.۵ بار برسانید.
  • شیر دستی گاز را باز کرده و آن را هواگیری کنید.
  • با شناخت کلیدهایی که بر روی پکیج‌ها قرار گرفته‌اند می‌توانید آن‌ها را روشن کنید. بر روی کلید روشن و خاموش پکیج‌ها علامت۰، R، خورشید و برف وجود دارد. علامت صفر، نشان دهنده پکیج خاموش بوده و علامت R برای رفع اشکالات است.
  • علامت خورشید نشان دهنده وضعیت تابستانه و علامت برف، وضعیت زمستانی را نشان می‌دهد. پس در هر موقعیتی کلید روشن را بر روی علامت ویژه آن قرار دهید.

نحوه روشن کردن پکیج ایرتورپن

مراحلی که در زمینه آموزش روشن کردن پکیج بوتان و ایران رادیاتور توضیح داده شد در فرایند روشن کردن پکیج ایرتورپن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. چرا که اصول این کار یکسان بوده و تنها باید به علائم و نشانه‌هایی که بر روی پنل کاربری جای گرفته‌اند توجه کنید.اگر در این زمینه تخصص کافی ندارید بهتر است با تعمیرکاران و سرویسکاران مجموعه اپسیلون کالا تماس گرفته و خدمات پس از فروش تجهیزات خود را به آن‌ها بسپارید.

لازم به ذکر است که قبل از خرید پکیج باید به نکات مختلفی از جمله ظرفیت گرمایشی، متراژ محیط، موقعیت نصب، نوع سوخت مصرفی آن و قیمت پکیج ایرتورپن توجه داشته باشید.

راه اندازی پکیج در زمستان

نحوه روشن کردن پکیج دیواری بیتا

  • برای روشن کردن پکیج دیواری بی تا باید در ابتدا به هواگیری سیستم دست زده و مطمئن شوید که هیچ هوایی در رادیاتورها وجود ندارد.
  • بر روی انواع مختلف پکیج‌ها کلیدی تعبیه شده که عدد صفر آن نشان می‌دهد پکیج، خاموش است و عدد یک آن نشان دهنده روشن بودن سیستم است.
  • پکیج را بر روی حالت یک بگذارید تا چراغ سبز آن روشن شود.
  • شیر آب گرم و سرد را باز کرده و تنظیمات سیستم را انجام دهید.
  • عقربه سیستم شیر پرکن را چک کرده و اطمینان حاصل کنید که بین عدد یک و دو قرار دارد.
  • اگر فشار پکیج، پایین‌تر از عدد ۱.۵ بود، شیر پرکن را باز کنید تا به ۱.۵ برسد.
  • ترموستات شوفاژ را چک کرده و آن را بر روی حالت زمستانه یا تابستانه جای دهید.
  • تنظیمات ولوم دمای پکیج را انجام داده و بر روی عدد دلخواه بگذارید تا چراغ سبز آن روشن شود.
  • شیر دستی گاز را باز کرده تا چراغ مربوط به تشکیل شعله روشن گردد.

اگر با طرز روشن کردن پکیج خود، دچار مشکل شده و یا کلا روش روشن کردن پکیج و راه اندازی آن را نمی‌دانید از خدمات پس از فروش مجموعه و سایت اپسیلون کالا بهره‌مند شوید. همچنین شما میتوانید برای محافظت از پکیج دیواری خود از کاور محافظ پکیج استفاده نمایید.

بازگشت به لیست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *