آموزشی

علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج چیست؟ آموزش رفع چراغ قرمز پکیج

علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج

هنگام روشن شدن چراغ‌ قرمز پکیج ممکن است نگران شوید و ندانید که باید چه‌کاری انجام دهید. این مقاله در تلاش است تا این موضوع را توضیح دهد که چراغ قرمز به ‌عنوان یک سیستم هشداردهنده در پکیج طراحی ‌شده تا در صورت وجود مشکل، آن را زودتر تشخیص دهید و پکیج خود را تعمیر کنید. همچنین در این مقاله به بررسی سوالات متداول، شیوه تعمیر و دلیل روشن شدن چراغ قرمز پکیج خواهیم پرداخت. البته تکنسین‌های متخصص ما در اپسیلون کالا می‌توانند در تشخیص علت و رفع چراغ‌ قرمز پکیج به شما کمک کنند.

شما میتوانید تا با مشاهده قیمت انواع پکیج، سفارش خود را بصورت آنلاین در سایت اپسیلون کالا ثبت نمایید.

علت چشمک زدن چراغ قرمز پکیج بوتان

۶ علت روشن شدن چراغ قرمز انواع پکیج

اگر متوجه شده‌اید که پکیج دیواری شما به ‌خوبی کار نمی‌کند و چراغ قرمز آن روشن شده است، احتمالا مجبور می‌شوید مجددا تنظیمات پکیج را انجام دهید. چرا که احتمالا سیستم گرمایش شما دچار مشکل شده است و اگر ریشه این اتفاق بررسی نشود، در نهایت می‌تواند منجر به یک مسئله جدی‌تر مانند خرابی پکیج شما شود. بنابراین بهتر است در اسرع وقت به دنبال راه‌حل مشکل پکیج خود باشید تا دستگاه آسیبی نبیند. ابتدا به بررسی چندین علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج می‌پردازیم تا دید بهتری نسبت به این مشکل داشته باشید:

  1. وجود نشتی در سیستم گرمایش
  2. خرابی پمپ و یا سوختن آن
  3. خراب شدن یک قطعه الکتریکی معیوب
  4. وجود اشکال در برد الکتریکی
  5. کاهش و یا افت فشار بیش ‌از حد پکیج
  6. گرم شدن بیش ‌از حد پکیج

به ‌طور کلی، علت قرمز شدن چراغ پکیج بوتان، علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور و علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایساتیس دلایلی به غیر از مواردی که در بالا ذکر شد، نخواهند داشت. اما برای تشخیص بهتر علت خرابی پکیج، بهتر است به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید و یا با مهندسین فروشگاه اینترنتی اپسیلون کالا تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. در ادامه نیز به توضیح راه‌حل‌های موجود برای تعمیر انواع پکیج زمینی یا دیواری پرداخته‌ایم که اگر خودتان تصمیم گرفتید دست‌به‌کار شوید، این موارد می‌توانند کمک‌کننده باشند.


بیشتر بخوانید: سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار میکند؟


روش‌های رفع چراغ قرمز پکیج

همان‌طور که در بخش‌های قبلی ذکر شد، علل مختلفی برای روشن شدن چراغ قرمز پکیج وجود دارد که در برخی موارد، خود فرد می‌تواند به رفع مشکل چراغ ‌قرمز پکیج بپردازد. البته جدا از روشن بودن چراغ قرمز در برخی موارد چشمک زدن آن هم مشاهده می‌شود که علت چشمک زدن چراغ قرمز پکیج و راه‌حل تعمیر آن را نیز توضیح خواهیم داد. اگر این چراغ برای مدتی به ‌طور ممتد روشن است، احتمالا پکیج شما مشکل جدی‌تری دارد. به ‌طور مثال، نشانه فوق می‌تواند به این معنا باشد که پکیج شما نیاز به سرویس سالانه دارد؛ پس در چنین وضعیتی حتما باید از افراد مجرب، مانند تکنسین‌های سایت اپسیلون کالا کمک بگیرید.

شما میتوانید تا با مشاهده انواع پکیج های دیواری و پکیج های زمینی و قیمت محصولات، سفارش خود را بصورت آنلاین در سایت اپسیلون کالا ثبت نمایید.

علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور

راه‌حل۱: شیوه ریست کردن پکیج

روش تنظیم و یا ریست مجدد پکیج ممکن است بسته به برند‌ها و مدل‌های مختلف پکیج متفاوت باشد؛ بنابراین برای انجام دقیق فرآیند، باید به دستورالعمل‌های موجود در دفترچه دستگاه خود مراجعه کنید. ما در این قسمت به بررسی یک شیوه رایج ریست کردن پکیج می‌پردازیم. به‌ طور معمول، برای تنظیم مجدد پکیج و یا ریست کردن پکیج خود باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. دکمه تنظیم مجدد و یا دکمه ریست را روی پکیج خود پیدا کنید. برای پیدا کردن آن باید به دنبال دکمه‌ای باشید که چراغ چشمک‌زن دارد و یا روی آن به‌ وضوح برچسب “RESET” حک شده است. دفترچه راهنمای پکیج نیز می‌تواند در شیوه ریست کردن بسیار کمک‌کننده باشد.
  2. برای ریست کردن پکیج، فقط یک‌بار دکمه تنظیم مجدد را فشار دهید. لازم به ذکر است که در صورت فشار دادن مکرر دکمه ریست ممکن است به پانل کنترل پکیج آسیب برسانید؛ پس در انجام این مرحله دقت کنید.
  3. برای تنظیم مجدد پکیج، دکمه ریست را به مدت ۳ ثانیه نگه‌ دارید. شایان‌ذکر است که برای تکمیل فرآیند تنظیم مجدد باید بتوانید تشخیص دهید که پکیج به ‌درستی به‌ صورت مجدد تنظیم‌ شده است؛ از این‌ رو، تکمیل فرآیند را تا زمانی ادامه دهید که چراغ سبز پکیج، شروع به چشمک زدن کند. اگر بعد از انجام فرآیند کد خطا همچنان بر ال سی دی پکیج شما نشان داده می‌شود یا چراغ قرمز همچنان چشمک می‌زند، توصیه می‌شود از مشاورین اپسیلون کالا کمک بگیرید. زیرا ممکن است مشکل دیگری در پکیج شما وجود داشته باشد.

راه‌حل۲: تغییر فشار پکیج

در شرایطی که پکیج شما گاه‌به‌گاه خاموش می‌شود، فشار آن زیر ۱ بار است (در حالت ایده‌آل فشار پکیج باید بین ۱ تا ۲ بار باشد) و یا پس از ریست کردن، پکیج بعد از چند دقیقه خاموش می‌شود یا چراغ به ‌طور موقت سبز شده اما در نهایت به رنگ قرمز و یا حالت چشمک‌زن درمی‌آید، قبل از هر چیز ببینید که آیا امکان تغییر فشار پکیج وجود دارد یا نه؛ سپس اگر فشار پکیج شما مشکل داشت مراحل زیر را انجام دهید تا این مشکل رفع شود.

ابتدا فشار پکیج خود را بررسی نمایید (همان‌طور که در بالا ذکر کردیم). اگر فشار زیر ۱ بار باشد، باید فشار پکیج را تنظیم کنید. البته انجام فرآیند تغییر فشار، خیلی ساده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد که به ‌طور مفصل در مقاله تنظیم فشار پکیج، شیوه آن توضیح داده‌ شده است؛ اما به‌ صورت خلاصه مراحل تغییر فشار را در اینجا توضیح می‌دهیم:

  1. پکیج خود را خاموش‌کنید.
  2. احتمال زیاد در پشت و یا زیر پکیج شما دو لوله وجود خواهد داشت که هر کدام یک اهرم رنگی کوچک دارند. (به ‌طور کلی سیاه، آبی و یا قرمز هستند.) بسته به مدل پکیج شما، این اهرم‌ها می‌توانند در قسمت متفاوتی از پکیج قرار بگیرند.
  3. اهرم‌ها احتمالا هر دو عمود بر لوله‌ها (با زاویه ۹۰ درجه) هستند و شما باید آن‌ها را بچرخانید تا هر دو با لوله‌ها موازی شوند.
  4. بعد از انجام این کار اگر صدای آب را می‌شنوید، به فشارسنج پکیج خود دقت کنید و پس از رسیدن عقربه به ۱.۵ بار، اهرم‌ها را به حالت «بسته» که قبلا در آن قرار داشتند، برگردانید.
  5. پکیج را دوباره روشن کرده و با باز کردن شیر آب داغ، پکیج را آزمایش کنید. اگر در چند دقیقه کارآیی پکیج به حالت عادی خود برگردد، مشکل برطرف شده است؛ اما اگر پکیج دوباره شروع به از دست دادن فشار کرد، آب گرم در دسترس شما نبود و یا آب شیر بعد از چند دقیقه سرد شد، بهتر است با یک استادکار تماس بگیرید.

علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج

علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج

هنگامی‌که چراغ قرمز پکیج شما روشن می‌شود، ممکن است کمی نگران شوید؛ چراکه روشن شدن چراغ قرمز می‌تواند نشان‌دهنده هشداری باشد که باید بررسی شود. فقط به یاد داشته باشید که در این شرایط، پکیج خود را با توجه به مواردی که گفته شد چک کنید تا بتوانید علت روشن شدن چراغ قرمز را تشخیص دهید. اگر تمامی موارد گفته‌ شده را بررسی کردید و مشکل پکیج شما رفع نشد، با یک متخصص کار بلد تماس بگیرید. همچنین شما میتوانید برای محافظت از پکیج دیواری خود از کاور پکیج دیواری استفاده نمایید.

سوالات متداول | علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج

  • علت قرمز شدن چراغ پکیج بوتان چیست؟

علت روشن شدن چراغ قرمز انواع پکیج بوتان می‌تواند به علت خرابی شیر پرکن و یا خرابی یک قطعه از پکیج باشد؛ البته مهم است که میزان فشار پکیج چک شود تا بتوان دلیل اصلی قرمز شدن چراغ و خاموش شدن پکیج بوتان را تشخیص داد.

  • علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور چیست؟

روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور می‌تواند علل متفاوتی داشته باشد؛ اما مهم‌ترین علت قرمز شدن چراغ پکیج ایران رادیاتور و یا چشمک زدن آن، درست کار نکردن انواع پکیج ایران رادیاتور است که باید فورا به آن رسیدگی شود؛ زیرا این مشکل می‌تواند به علت از بین رفتن یک قطعه از پکیج شما باشد.

  • علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایساتیس چیست؟

اگر چراغ پکیج ایساتیس شما روشن شده است و پکیج افت فشار زیادی دارد، با متخصصین سایت اپسیلون کالا تماس بگیرید؛ چون احتمالا مشکل جدی برای پکیج ایساتیس شما ایجاد شده است.

بازگشت به لیست
2 دیدگاه در “علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج چیست؟ آموزش رفع چراغ قرمز پکیج
  1. محمد گفت:

    سلام یه مشکل عجیب برا پکیج بوتان مدل کالداونزیا خانه ما پیش اومده ببینید پکیج رو فرستادیم نمایندگی بوتان تهران سرویس کامل و ضمنا برد رو هم عوض کردن و گفتن برد ایتالیایی هم انداختن. خوب ۳ ماه هم خوب کار کرد. الان چند وقتی من خونه نبودم اومدیم خونه دیدیم چراغ پکیج قرمز فشار روی یک و نیم هست هیچ گون اتصالی برقی نداره ریست کردیم درست نشد خلاصه نمایندگی تلفتی کارهایی گفت کردم درست نشد پکیج تو بالکن نصبه و فضای باز اکسیژن رسانی هم خوبه. حالا قسمت عجیب اینه که من با سشوار و با باد نیمه گرم از پایین پکیج باد گرفتم خوب چون این مشکل توی زمستونا بیشتر برامون اتفاق افتاده گفتم شاید از سرمای هوا باشه با کمال تعجب پکیج زدم تو برق و رو هر دو حالت زمستونه و تابستونه کاملا درست راه افتاده و چند روزه داره کار میکنه. به نظرتون مشکل از کجاست و برد رو هم ۳ ماه از ۶ ماه گارانتیش باقی مونده. زنگ بزنم بیاد نمایدگی عوض کنه. موندم علت چیه برای سرویکار بوتان هم این موضوع عجیب بود

    1. فاطمه پهلوانی گفت:

      سلام وقت بخیر شما باید با خود شرکت بوتان ۰۲۱۵۱۰۱۱ تماس بگیرید مشکل رو اطلاع بدید تا یکی از نماینده های متخصص خدمتتون برسن و مشکل رو حل کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *