آموزشی

طریقه هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی

طریقه هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی با‌توجه‌به نوع مشکل

یکی از بهترین راه‌ها برای تامین آب سالم تهیه دستگاه تصفیه آب خانگی است؛ اما برای اینکه همیشه آب سالم در خانه داشته باشید باید اصول نگهداری درست از دستگاه را بدانید. یکی از کارهایی که باید به‌صورت دوره‌ای انجام دهید هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی است. هواگیری به معنای حذف هوا از سیستم آب تصفیه شده است. اگر این کار انجام نشود، هوا ممکن است باعث کاهش کارایی دستگاه یا ایجاد مشکلات دیگر شود. در این مطلب طریقه هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای داشتن آب سالم و شیرین برای خود و اعضای خانواده‌تان مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

چه زمان برای هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی اقدام کنیم؟

هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی به‌طور معمول در دوره‌های زمانی معینی انجام می‌شود؛ اما در برخی موارد با مشاهده نشانه‌هایی هم‌چون گرفتگی فیلترها،‌ کار کردن مداوم دستگاه،‌ روشن نشدن دستگاه تصفیه آب، خارج شدن آب با فشار بالا و در‌صورت شنیدن صدای سوت باید دستگاه تصفیه آب را هواگیری کنید.

در‌صورتی‌که اقدامات لازم برای هواگیری را در زمان مناسب انجام ندهید، نیاز به تهیه یک دستگاه جدید خواهید داشت. با مراجعه به بخش تصفیه آب خانگی می‌توانید قیمت محصولات اکواجوی و سایر برندهای برتر تصفیه آب را مشاهده کنید. در ادامه طریقه هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی را با‌توجه‌به نوع مشکل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خارج کردن لوله ورودی از سنسور فشار بالا در‌صورت کار کردن مداوم دستگاه تصفیه آب

زمانی‌که دستگاه به‌صورت مداوم کار می‌کند، فشار دستگاه به‌دلیل عملکرد نامناسب در قسمت سوئیچ بالا می‌رود. به‌این‌ترتیب برق سیستم بعد از پر شدن مخزن قطع نمی‌شود. این موضوع نشان دهنده این است که اطراف سنسور حباب‌های هوا تشکیل شده‌اند. در چنین شرایطی برای هواگیری دستگاه تصفیه آب باید لوله ورودی را از سنسور فشار بالا خارج کنید. بعد از انجام این کار، آب با فشار بالا از دستگاه خارج می‌شوند و حباب‌های هوا از بین می‌روند. برای جلوگیری از هزینه تعمیرات و پرداخت مجدد قیمت دستگاه تصفیه اب خانگی به هواگیری و سرویس دوره‌ای مخزن آب دستگاه تصفیه توجه ویژه داشته باشید.

هواگیری دستگاه تصفیه آب با خروج لوله ورودی از سنسور فشار بالاهواگیری دستگاه تصفیه آب با بیرون آوردن شلنگ سنسور فشار پایین

زمانی‌که حباب‌های هوا داخل دستگاه جمع شوند، عملکرد آب تصفیه کن cck و سایر دستگاه‌ها با مشکل روبه‌رو می‌شود. این موضوع بر عملکرد برق دستگاه تاثیر می‌گذارد و از روشن شدن آن جلوگیری می‌کند. برای هواگیری دستگاه تصفیه در این حالت باید سنسور فشار پایین از دستگاه خارج شود. به‌این‌ترتیب حباب‌های هوا از بین می‌روند.

شل کردن محفظه؛ راهی برای هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی

یکی دیگر از دلایل ایجاد حباب هوا داخل دستگاه تصفیه اب سافت واتر و هر برند دیگری، پایین بودن فشار آبی ورودی است. از روش‌هایی که برای هواگیری مخزن تصفیه آب در این شرایط می‌توانید انجام دهید شل کردن محفظه است. این کار را با استفاده از یک آچار مناسب صورت می‌گیرد.

هواگیری دستگاه تصفیه با شل کردن محفظه آبدر صورت شنیدن صدای سوت شیر تنظیم املاح را برای هواگیری دستگاه تصفیه آب باز کنید

یکی از زمان‌هایی که برای هواگیری دستگاه تصفیه آب هیوندای و دستگاه‌های سایر برندها باید اقدام کنید، شنیدن صدای سوت است. نحوه هواگیری در این شرایط با باز کردن شیر تنظیم املاح انجام می‌شود. برای شروع مخزن آب را کاملا پر کنید. در مرحله بعد شیر تنظیم املاح و شیر برداشت آب باید به مدت یک دقیقه به‌صورت هم‌زمان باز بمانند. در‌واقع فشار بالا آب باعث می‌شود که حباب‌های هوا به‌طورکامل از مسیر فیلتر عبور کنند و از دستگاه خارج شوند.

رفع هوای دستگاه تصفیه آب با جایگذاری مجدد فیلترها

خارج شدن آب به‌صورت ضربه‌ای در انواع دستگاه تصفیه اب یکی از نشانه‌های وجود هوا در فیلترها است. این مشکل معمولا زمانی پیش می‌آید که برای مدت طولانی از فیلترهای تصفیه آب استفاده کرده باشید. در‌نتیجه دستگاه نیاز به هواگیری دارد. بهترین راه‌حل برای رفع این مشکل خروج فیلترهای آب و جایگذاری مجدد آن‌ها است.

چرا هواگیری دستگاه تصفیه آب مهم است و برای انجام باید اقدام کرد؟

حتی بهترین تصفیه آب خانگی برای عملکرد درست و بالا بردن عمر مفید دستگاه نیاز به مراقبت و سرویس دوره‌ای دارد. در برخی موارد استفاده طولانی مدت از فیلترها یا تعویض نادرست آن‌ها باعث ورود مقداری هوا به فیلترها و هوزینگ می‌شود. در چنین شرایطی ممکن است هوا روی کیفیت آب مصرفی و عملکرد دستگاه تاثیر بگذارد. همچنین به‌دلیل وجود هوا در لوله‌کشی‌ها طبیعی است که مقداری هوا وارد دستگاه شود. در‌صورتی‌که فرایند هواگیری به‌موقع و به‌صورت دوره‌ای انجام نشود، ممکن است دستگاه آسیب ببیند و عملکرد نامناسبی داشته باشد.

هواگیری و سرویس دوره‌ای؛ بهترین راه برای بالا بردن راندمان و عمر مفید دستگاه تصفیه آب

در این مقاله با طریقه هواگیری دستگاه تصفیه آب آشنا شدیم. همچنین به این سوال پاسخ دادیم که چه زمانی برای هواگیری دستگاه اقدام کرد و چرا هواگیری این موضوع مهم است. تشکیل حباب‌های هوا در فیلترهای تصفیه آب، روی عملکرد صحیح دستگاه تاثیر منفی می‌گذارد. برای جلوگیری از هر‌گونه مشکل برای دستگاه و دسترسی به آب سالم و شیرین باید اقدامات لازم برای هواگیری دستگاه تصفیه آب انجام شود. بهتر است برای جلوگیری از هرگونه آسیب به دستگاه و انجام صحیح هواگیری، این کار را به افراد متخصص بسپارید.

بازگشت به لیست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *