راهنمای خرید

راهنمای خرید بهترین کولر گازی پرتابل برای خانه

یکی از انواع کولر گازی، کولر پرتابل است.

چه چیزی بیشتر از هوای خنک خانه خستگی روزهای کاری تابستان را از بین می‌برد. اما برای این هوای لذت‌بخش باید بهترین کولر را انتخاب کنید. انتخاب کولر گازی پرتابل با وجود مدل‌های متنوعی که در بازار وجود دارد، برای افراد بی‌تجربه کار آسانی به نظر نمی‌رسد. ما در این مقاله شما را با نکاتی که باید در هنگام خرید بهترین کولر گازی پرتابل در نظر داشته باشید، آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید و بهترین کولر گازی را برای خانه خود بخرید.

در انتخاب کولر گازی پرتابل باید دقت بیشتری به خرج داد.

انتخاب بهترین کولر گازی پرتابل با توجه به ویژگی‌های آن

اینکه کدام یک از انواع کولر گازی را انتخاب کنید بستگی به نیاز شما دارد. کولرهای گازی پرتابل گزینه‌ای ساده به منظور تهویه هوای مطبوع مرکزی هستند. اگر فضای مورد نظر شما به طور مداوم نیاز به سیستم سرمایشی ندارد، این کولرها بهترین انتخاب برای شما به شمار می‌روند. البته این بدان معنا نیست که این دسته از کولرها امکان خنک کردن فضاهای بزرگتر را ندارند. مدل‌های متنوعی از کولرهای گازی پرتابل در بازار وجود دارد که هر کدام از آن‌ها برای خنک کردن فضایی با مساحت متفاوت مناسب است.

همان کولرهای قابل حملی که هوای گرم اتاق را می‌گیرد و پس از خنک کردن آن را به محیط می‌دهد. این دسته از کولرها هوای گرم را از طریق شلنگ خروجی از پنجره خارج می‌کنند. سرعت، دما و فن در این کولرها قابل تنظیم است. اما آن چیزی که توجه بسیاری از خریداران را جلب می‌کند، نصب آسان این کولرها است. فکر کنید که کولری با قدرت خنک کنندگی بالا دارید که می‌توانید آن را جابجا کنید. این کولرها با وجود چرخ‌هایی که در زیر آن تعبیه شده است، امکان جابجایی دارند. به این ترتیب هر زمان که بخواهید امکان انتقال این سیستم سرمایشی را از اتاقی به اتاق دیگر دارید. سپس در فضای جدید با کمترین تلاش این کولر را نصب کنید.

بهترین کولر گازی پرتابل مناسب کدام است؟

هیچ تفاوتی ندارد که این کولرهای گازی قابل حمل را برای چه مکانی می‌خرید. مهم این است که به خنک شدن محیط مورد نظر خود اهمیت بدهید و مدلی را خریداری کنید که فضای مورد نظر را به خوبی خنک کند. تصور کنید که در روز گرم تابستانی به خانه می‌روید، اما کولر گازی که تازه خریداری کرده‌اید، فضای مورد نظر شما را خنک نمی‌کند. اگر از مشکلات تعمیراتی فاکتور بگیریم، چند درصد امکان می‌دهید که انتخاب اشتباهی داشتید؟ بهتر است به این فکر کنید که پیش از خرید BTU این کولر را چک کرده‌اید یا نه؟

کولرهای گازی پرتابل قابل حمل هستند.

اگر کولر شما به اندازه کافی محیط را خنک نمی‌کند، به طور قطع در انتخاب BTU اشتباه کرده‌اید. همچنین برخی از افراد کولرهایی با ظرفیت بالا انتخاب می‌کنند، که فضای خانه به خوبی خنک شود؛ اما متاسفانه باید بگوییم که این دوراندیشی چالش‌های بسیاری را برای آن‌ها به دنبال دارد. این دسته از افراد باید اطمینان داشته باشند که با گذشت مدت زمان کمی کولرهای آن‌ها خراب خواهد شد. از این رو در انتخاب بهترین کولر گازی پرتابل باید به BTU دقت داشته باشید. البته باید بدانید که هر چه درجه BTU بالاتر باشد، اندازه و وزن کولرهای گازی نیز افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید: شناخت انواع کولر گازی 


نحوه محاسبه BTU

اولین قدم در انتخاب بهترین کولر گازی پرتابل، محاسبه BTU متناسب با متراژ فضا است. کولرهای گازی قابل حمل بر اساس واحد حرارتی بریتانیا یا همان BTU بر ساعت درجه‌بندی می‌شوند. این درجه‌بندی به این صورت است که کولرهای با رتبه بالاتر قدرت خنک‌کنندگی بیشتری دارند. از این رو به عنوان سیستم سرمایشی در اتاق‌های بزرگتر گزینه ایده‌آل‌تری به نظر می‌رسند.

شما باید بهترین گزینه را با توجه به متراژ فضای مورد نظر خود انتخاب کنید. بهترین گزینه همان کولر گازی است که روشن کردن آن منجر به هدر رفتن انرژی نشود. همچنین فضای مورد نظر شما را به اندازه کافی خنک کند. به این منظور ابتدا باید متراژ فضا را برحسب فوت مربع اندازه بگیرید. سپس با توجه به آن BTU مناسب را انتخاب کنید:

  • برای فضاهای بزرگتر از ۲۰۰ فوت مربع: ۸۰۰۰ BTU بر واحد
  • برای فضاهای بزرگتر از ۳۰۰ فوت مربع: ۱۰۰۰۰BTU بر واحد
  • برای فضاهای بزرگتر از ۴۰۰ فوت مربع: ۱۲۰۰۰ BTU بر واحد
  • برای فضاهای بزرگتر از ۴۵۰ فوت مربع: ۱۳۰۰۰ BTU بر واحد

در هنگام خرید کولر گازی پرتابل باید به ظرفیت آن توجه کرد.

عوامل موثر در تعیین ظرفیت کولرهای گازی پرتابل

متراژ تنها یکی از عواملی است که در تعیین ظرفیت کولرهای گازی تاثیر می‌گذارد. بنابراین ظرفیت‌هایی که در بالا مطرح کردیم، تقریبی هستند. عوامل بسیار دیگری نیز در تعیین این ظرفیت‌ها تاثیر دارند. در ادامه عوامل موثر دیگر را شرح می‌دهیم.

آب و هوا

شاید برای شما جالب باشد، اما آب و هوا در عملکرد کولرهای گازی تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل است که در انتخاب کولر گازی پرتابل باید به این عامل توجه داشت. به عنوان مثال، مناطق جنوبی کشور ما آب و هوای بسیار گرمی دارد. از این رو در این مناطق باید ظرفیت کولرها حداقل BTU 18000 باشد. بهترین گزینه برای این مناطق کولرهای گازی حاره‌ای هستند. این کولرها مخصوص مناطقی با آب و هوای گرم به بازار عرضه می‌شوند.

آفتابگیر بودن فضا

بدون شک شاید از تاثیر آفتابگیر بودن بر میزان خنک شدن فضا اطلاعی نداشته باشید. معمولاً در فضاهایی که در معرض تابش بیشتری از نور خورشید هستند، باید از کولرهای گازی پرتابل با ظرفیت بیشتری استفاده کرد. چنانچه فضای مورد نظر شما بسیار آفتابگیر است، باید BTU1000 به ظرفیت کولر گازی بیفزایید. اما اگر خانه شما در مکانی قرار دارد که در اکثر زمان‌ها سایه است، نیازی به در نظر گرفتن این مورد نیست.

تعداد افراد حاضر در فضا

هر چه تعداد افرادی که در فضا حضور دارند، بیشتر باشند، به کولرهای گازی پرتابل با ظرفیت بالاتری نیاز داریم. معمولاً به ازای هر نفر BTU600 به ظرفیت دستگاه اضافه می‌شود.

میزان رفت و آمد

هر چه رفت و آمد در فضا بیشتر باشد، ثابت ماندن دمای محیط نیز سخت‌تر خواهد بود. در این صورت برای خنک کردن فضا باید از کولرهای گازی با قدرت بیشتری استفاده کنیم. علاوه بر این موضوع به عایق بودن درها و پنجره‌ها نیز توجه داشته باشید. اتاق‌هایی با عایق ضعیف میزان درجه BTU مناسب برای آن فضا را افزایش می‌دهد.

ارتفاع سقف نیز در انتخاب کولرگازی گازی پرتابل اهمیت دارد.

ارتفاع سقف

ارتفاع سقف نیز در انتخاب کولر گازی پرتابل اهمیت دارد. معمولاً ارتفاع سقف ساختمان‌ها بین ۲.۷ الی ۳ متر است. اما چنانچه سقف فضای مورد نظر شما بیش از این میزان باشد، باید ظرفیت دستگاه را افزایش دهید.

دستگاه‌ها و فضاهای گرمازا

اینکه در فضای مورد نظر شما چند دستگاه گرمازا وجود دارد در میزان سرمایش کولرهای گازی تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال آشپزخانه‌ها معمولاً از محیط‌های گرم خانه به شمار می‌روند، زیرا پخت و پز در آن‌ها زیاد است. به همین دلیل برای فضاهایی که در مجاورت با آشپزخانه قرار دارند، باید کولرهای گازی با ظرفیت بالاتری انتخاب کرد.

گردش هوا

هر چه گردش هوا در فضا بیشتر باشد، زمان کمتری برای خنک شدن فضا لازم دارید. به همین دلیل است که در فضاهایی که گردش هوا به سختی انجام می‌شود، به کولرهای گازی با ظرفیت بالاتری نیاز دارید. البته راه حل دیگری نیز برای رفع این مشکل وجود دارد. شما می‌توانید با چند پنل داخلی مشکل گردش هوا را در فضا حل کنید. تنها باید این پنل‌های داخلی را در طول فضا و با فاصله معینی نصب کنید.


همچنین بخوانید: آیا کولر گازی گرمایش هم دارد؟


کولرهای گازی پرتابل با ویژگی‌های متفاوت

مطمئناً شما نیز به دنبال خرید بهترین کولرهای گازی پرتابل هستید. در این صورت باید بدانید که مدل‌های متنوعی از این دسته از کولرهای گازی در بازار وجود دارد؛ کولرهایی که با وجود ویژگی‌های متنوع‌تر انتخاب بهتری به شمار می‌آیند. برخی از این کولرهای گازی تنها به عنوان خنک کننده در محیط استفاده می‌شوند، اما مدل‌های دیگری با عملکردهای مختلف نیز وجود دارد. در ادامه برخی از این ویژگی‌های موجود در مدل‌های مختلف را به شما معرفی می‌کنیم:

رطوبت گیر

همه ما می‌دانیم که کولرهای گازی در رطوبت‌ گیری از هوای اتاق عملکرد خوبی دارند. ممکن است زمانی برسد که هوای اتاق متعادل باشد، اما رطوبت موجود در آن شما را اذیت کند. این مسئله به خصوص در مناطقی با آب و هوای شرجی بسیار پیش می‌آید. در این صورت بهتر است که به دنبال انتخاب کولر گازی پرتابل با قابلیت رطوبت‌گیری بدون خنک کنندگی باشید. این مدل‌ها رطوبت هوا را به خوبی از بین می‌برند، بدون اینکه هیچ تغییری در دمای محیط رخ دهد. البته باید این را نیز در نظر داشته باشید که این حالت نیاز به تخلیه دارد. زیرا رطوبت موجود در هوا را جمع می‌کند. بنابراین باید راهی برای تخلیه این رطوبت‌های جمع شده نیز داشته باشد.

کولرهای گازی در رطوبت‌گیری از هوای اتاق عملکرد خوبی دارند.

گردش فن

یکی دیگر از ویژگی‌های این دستگاه‌ها گردش فن است. فن موجود در برخی از مدل‌های این کولرهای گازی به راحتی هوا را در اتاق به گردش در می‌آورد. در این صورت هوای محیط به سرعت خنک خواهد شد.

کولرهایی با قابلیت گرمایشی

حتماً دیده‌اید که برخی از مدل‌های کولرهای گازی پرتابل قابلیت گرمایشی نیز دارند. با انتخاب این مدل‌ها نه تنها مشکل سرمایشی در فصل‌های گرم سال را حل کرده‌اید، بلکه دیگر نیازی نیست به فکر سیستم گرمایشی نیز باشید. با انتخاب این دسته از کولرهای گازی پرتابل درجه حرارت را در طول سال ثابت نگه دارید. در خرید دستگاه‌هایی با این قابلیت باید به درجه حرارت گرمایشی آن نیز دقت داشته باشید. کولرهای گازی با عملکرد بخاری واحد جداگانه‌ای دارند و برای اندازه‌گیری درجه گرمایش اتاق باید واحد دیگری را بسنجید.

کولرهایی با قابلیت تبخیر

کولرهای گازی نه تنها هوای اتاق را خنک می‌کند، بلکه رطوبت موجود در هوا را نیز از بین می‌برد. اما آن چیزی که در انتخاب کولر گازی پرتابل اهمیت دارد، این است که آب موجود در این کولرها باید تخلیه شوند. برخی از این کولرهای گازی قابلیت تبخیر دارند. این مدل‌ها برای افرادی که به دنبال راحتی بیشتر هستند، گزینه ایده‌آل‌تری به شمار می‌آید، زیرا دیگر نباید به تخلیه آب در این کولرها فکر کنید.

بهترین کولرهای گازی پرتابل با قابلیت برنامه‌ریزی

برخی از کولرها قابلیت برنامه‌ریزی دارند. به این صورت که می‌توانید با کمک این قابلیت دستگاه را در زمان مشخصی روشن یا خاموش کنید. چه چیزی بهتر از این است که با باز کردن در خانه با هوای خنک و مطبوع مواجه شوید؟ با این قابلیت امکان تنظیم ساعت روشن شدن کولر قبل از زمانی که به خانه می‌آیید را خواهید داشت. اما این تنها نکته مثبت این قابلیت در کولرهای گازی پرتابل نیست؛ با این ویژگی حتی در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کنید.

کولرهایی با قابلیت کنترل از راه دور

زمانی که به منظور انتخاب کولر گازی پرتابل به فروشگاه می‌روید، برخی از مدل‌ها با قابلیت کنترل از راه دور به شما پیشنهاد می‌شود. در این مدل‌ها امکان تنظیم کولرها از راه دور وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید دستگاه را از راه دور خاموش یا روشن کنید.

امکان خاموش شدن چراغ‌های صفحه نمایش

بسیاری از افراد از روشنایی صفحه نمایش کولرهای گازی پرتابل بخصوص در شب و هنگام خواب اذیت می‌شوند. این مشکل در برخی از مدل‌های این مدل از کولرهای گازی رفع شده است. اگر شما نیز به خاموشی مطلق برای خواب اهمیت می‌دهید، باید این گزینه را در نظر بگیرید و مدل‌هایی با این قابلیت را انتخاب کنید.

کولرهای گازی پرتابل می‌توانند به سادگی جابجا شوند.

۵ نکته‌ای که هنگام خرید بهترین کولر گازی پرتابل باید به آن توجه کنید!

این دسته از کولرها گزینه‌ای عالی برای خنک کردن محیط در مرکز هستند. یکی از دلایلی که بسیاری از افراد این دسته از کولرهای گازی را انتخاب می‌کنند، نصب آسان آن است. اما ما اینجا هستیم که به شما نکاتی را در خرید این کولرها بگوییم. چنانچه تجربه‌ای در خرید کولر گازی ندارید، حتماً نکات زیر را در نظر داشته باشید.

کدام کولر گازی پرتابل با چه سایزی را انتخاب کنم؟

تنها راه برای اینکه بهترین گزینه را انتخاب کنید، این است که متراژ را محاسبه کرده و با توجه به آن BTU را بسنجید. اما نکته اصلی این است که عوامل دیگری به غیر از متراژ در انتخاب کولر گازی پرتابل تاثیر دارند که پیش‌تر به آن‌ها پرداختیم.

کولر گازی پرتابل را کجا قرار دهم؟

آیا نحوه عملکرد این کولرها را می‌دانید؟ این دسته از کولرهای گازی در فرآیند خنک‌سازی، هوای گرم را از طریق شلنگ از محیط اطراف خارج می‌کنند. با توجه به این مورد بهتر است که این دسته از کولرها را در فاصله چند متری پنجره قرار دهید. بنابراین اگر در فضای مورد نظر پنجره‌ای دارید، باید منتظر آسان‌ترین راه برای نصب این کولرها باشید. البته گزینه‌های دیگری نیز در انتخاب کولر گازی پرتابل وجود دارد که حتماً نباید آن‌ها را در نزدیکی پنجره قرار داد. این مدل‌ها برای فضاهایی که هیچ پنجره‌ای در آن تعبیه نشده، بسیار مناسب است.

کولر گازی پرتابل به چه اندازه نیاز به تعمیر دارند؟

تنها نکته‌ای که در نگهداری از این کولرها اهمیت دارد و باید نگران آن باشید، تخلیه رطوبت هواست. این دسته از کولرها رطوبت را از هوای خنک خارج می‌کنند. اما می‌رسیم به نگرانی اصلی یعنی همان تخلیه رطوبت هوا. روش‌های مختلفی برای خلاص شدن از شر این رطوبت هوا وجود دارد:

  • از ظرف استفاده کنید و هر چند وقت یک بار آب درون ظرف را خالی کنید.
  • با شلنگ این آب را به مکانی دیگر انتقال دهید.
  • با کمک پمپ آب را به مکانی دیگر منتقل کنید.

اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در انتخاب کولر گازی پرتابل سراغ گزینه‌های کم دردسرتر بروید یعنی گزینه‌هایی که از سیستم کاملاً تبخیری پشتیبانی می‌کنند. در این مدل‌ها تمام آب جمع شده یا حداقل بیشتر آن تبخیر می‌شود. به این ترتیب رطوبت موجود در کولر به صورت خودکار از بین می‌رود و دیگر نگران تخلیه آن نباشید.

کولرهای گازی پرتابل نسبت به مدل‌های دیگر صدای بیشتری تولید می‌کنند.

صدای کولرهای گازی پرتابل چقدر است؟

یکی از نکاتی که باید حتماً پیش از خرید این دسته از کولرها بدانید، صدای آن‌هاست. این دسته از کولرهای گازی نسبت به مدل‌های دیگر صدای زیادی تولید می‌کنند. بنابراین اگر انتخاب شما کولرهای گازی پرتابل است، باید این گزینه منفی را به جان بخرید. اما مسئله این است که سروصدای این دسته از کولرها نیز با یکدیگر متفاوت است. بنابراین اگر نگران صدای سیستم سرمایشی هستید، بهتر است که سطح دسی بل تولید شده در مدل‌های مختلف را بسنجید.


عملکرد بی صدا و طراحی منحصر به فرد کولر گازی هایسنس


آیا کولرهای گازی پرتابل از نظر انرژی کارآمد هستند؟

بسیاری از خریداران در هنگام انتخاب کولر گازی پرتابل نگران مصرف انرژی این دسته از کولرهای گازی هستند. اگر شما نیز به قبض برق آخر ماه فکر می‌کنید، بهتر است که پیش از خرید برچسب انرژی نصب شده روی این کولرها را بررسی کنید. این برچسب معمولاً میزان مصرف انرژی دستگاه را با کمک ۷ طیف رنگی نشان می‌دهد. هر چه به نوار قرمز رنگ در پایین‌ترین نقطه این جدول نزدیک می‌شویم، مصرف انرژی بیشتر و بازدهی دستگاه کمتر است.

اما در مورد کولرهای گازی اوضاع کمی متفاوت است. به طور کلی کولرهای گازی در برندهای مطرح در بازه رده انرژی میان A و A+ در بازار موجود هستند. اما معمولاً بازدهی برندهای متفرقه موجود در بازار روی B نمایش داده می‌شود. بنابراین می‌توانیم بگوییم که رده انرژی به شما در انتخاب کولر گازی پرتابل اورجینال و فیک کمک می‌کند. به این صورت که سطح انرژی برندهای متفرقه روی B قرار دارد؛ در حالی که برندهای اصلی رده انرژی بالاتر A و A+ دارند.

کدام کولرهای گازی با چه کمپرسوری را انتخاب کنیم؟

کمپرسور یا همان موتور در کولرهای گازی مانند قلب تپنده این دستگاه عمل می‌کند و به همین اندازه نیز اهمیت دارد. این قطعه حیاتی در عملکرد کولرها تاثیر زیادی دارند. از این رو اگر به دنبال بهترین مدل کولرهای گازی پرتابل هستید، باید مدلی با بهترین کمپرسور را انتخاب کنید.

برای خرید کولر گازی پرتابل باید ابتدا با موتور این کولرها آشنا باشید.

انواع کمپرسورهای کولر گازی پرتابل

به منظور انتخاب کولر گازی پرتابل باید ابتدا با موتور این کولرها آشنا شوید. اگر کمپرسورهای کولرهای گازی را نمی‌شناسید، با ما در ادامه این متن همراه باشید.

کمپرسور پیستونی

در این نوع از کمپرسورها پیستونی داخل سیلندر است که به منظور فشرده کردن مبرد از آن استفاده می‌شود. این کمپرسورها را با نام کمپرسورهای رفت و برگشتی نیز می‌شناسند. ظرفیت این کمپرسورها معمولاً بین ۱۶۰۰۰ تا ۳۷۰۰۰ BTU است. یکی از نکات منفی در مورد این کمپرسور تولید صدای زیاد است.

کمپرسور روتاری

این کمپرسورها با مکانیزم جابجایی مثبت از نوع چرخش ظرفیتی بین ۶۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ BTU تولید می‌کند. کولرهای گازی پرتابل با این کمپرسور را معمولاً در مکان‌هایی با حجم فشار و هوای بالا استفاده می‌کنند. این کمپرسورها جایگزین مناسبی به برای انواع پیستونی است؛ زیرا نه تنها صدای کمتری تولید می‌کند، بلکه مصرف بهینه‌تری نیز دارد.

کمپرسور اسکرول

این دسته از کمپرسورها با نام کمپرسورهای مارپیچی نیز شناخته می‌شوند. این موتورها دارای دو مارپیچ داخلی هستند که یکی از آن‌ها ثابت و دیگری متحرک است. حرکت مخالف این مارپیچ‌ها سبب فشرده شدن گاز می‌شود.

بهترین کمپرسور کولر گازی پرتابل

حال که کمپرسورهای کولرهای گازی پرتابل را شناختید، وقت آن رسیده است که بهترین کمپرسور را انتخاب کنید. در میان مدل‌هایی که معرفی کردیم، کمپرسور اسکرول بهترین کمپرسور کولر گازی به شمار می‌آید. این کمپرسور عملکرد بهتری نسبت به موتورهای روتاری و پیستونی دارد، اما متاسفانه مدل‌های کمی از کولرهای گازی پرتابل با این موتور وجود دارند. با این وجود در انتخاب کولر گازی پرتابل باید سراغ چه کمپرسورهایی برویم؟ اکثر مدل‌های کولر گازی پرتابل موجود در بازار کولرهای گازی با کمپرسور روتاری هستند. این دسته از کمپرسورها جز پرطرفدارترین کمپرسورهای کولر گازی محسوب می‌شوند.

یکی از تفاوت‌های کولرهای گازی، فاکتور اینورتر دار بودن آن است.

کولر گازی اینورتر دار یا معمولی ؟

یکی دیگر از تفاوت‌های کولرهای گازی، فاکتور اینورتر دار بودن آن است. این قابلیت در برخی از کولرهای گازی پرتابل وجود دارد که به واسطه بردی الکترونیکی به کمپرسور اضافه می‌شود. هیچ تفاوتی ندارد که کمپرسور مدل انتخابی شما کدام یک از مدل‌هایی که معرفی کردیم باشد. تمام کمپرسورها امکان بهره‌مندی از فاکتور اینورتر وجود دارد. اما وجود این قابلیت چه اهمیتی در کولرهای گازی دارد؟

در کولرهایی که از این قابلیت بی‌بهره هستند، زمانی که دمای محیط به حد دلخواه برسد، کمپرسور خاموش می‌شود. اما هنگامی که دمای محیط زیاد شد، کمپرسور مجدداً شروع به کار می‌کند. بنابراین این دسته از کولرها به طور کلی دو حالت خاموش یا روشن را دارند. اما در کمپرسورهای مجهز به سیستم اینورتر، زمانی که محیط به دمای مطلوب رسید، دستگاه خاموش نمی‌شود و تنها دور موتور کاهش می‌یابد. به همین دلیل کمپرسورهای اینورتردار به موتورهای با دور متغیر شهرت پیدا کرده است.


همچنین بخوانید: مقایسه کولر گازی پرتابل با اسپیلت


تفاوت کولرهای معمولی و اینورتر دار

حتماً در انتخاب کولر گازی پرتابل به تفاوت دستگاه‌هایی با این قابلیت و بدون این قابلیت اهمیت می‌دهید. بیایید شما را با تفاوت‌های دستگاه‌های معمولی و اینورتردار آشنا کنیم:

  • قیمت: معمولاً کولرهای گازی اینورتردار گران‌تر از کولرهای گازی معمولی هستند.
  • انرژی مصرفی: مصرف انرژی در کولرهای گازی دارای اینورتر کمتر است.
  • تعمیرات: کولرهای با اینورتر سیستم پیچیده‌تری دارند، که تعمیرات آن‌ها سخت‌تر و تعمیر هزینه بیشتری در پی دارد.
  • سرعت خنک کردن: سرعت تولید هوای سرد در کولرهای اینورتردار بیشتر از کولرهای معمولی است.
  • صدای کمتر: معمولاً کولرهایی با کمپرسور اینورتر صدای کمتری نسبت به انواع معمولی این کولرها دارند.

کولرهای گازی پرتابل با گارانتی گزینه‌های بهتری هستند

در انتخاب کولر گازی پرتابل توصیه می‌کنیم سراغ گزینه‌هایی که گارانتی دارند بروید. در بازار کولرهای گازی بسیاری وجود دارد که برخی از آن‌ها به کولرهای گازی بانه‌ای معروف هستند. مانند کولر جنرال طرح لبخند که با جعبه نارنجی در بازار آزاد یافت می‌شود. این کولرها معمولاً گارانتی ندارند. اما مدل‌های متنوعی از کولرها وجود دارد که با گارانتی و بدون گارانتی قابل خرید هستند که برای نمونه می‌توان به برندهای ال‌جی، سامسونگ و اجنرال اشاره کرد.

کولرهای گازی پرتابل با گارانتی مزایایی دارند که چشم شما را بر کولرهای بدون گارانتی می‌بندند. بدون شک زمانی که هزینه‌ای را صرف خرید وسیله برقی جدید می‌کنید، دوست ندارید که به زودی خراب شوند. اما معمولاً کولرهای بدون گارانتی شما را در این چاله می‌اندازند؛ چاله‌ای که با تابلوی هزینه کمتر پوشیده شده است. معمولاً کولرهایی که گارانتی ندارند، در حالی به دست شما می‌رسند که گاز خنک کننده درون آن‌ها تخلیه شده است. در این صورت باید همان اول کار برای پر کردن مخزن گاز دست به جیب شوید.

برای انتخاب کولر گازی باید به گارانتی آن توجه کنیم.

بهترین مارک کولر گازی پرتابل،کدام برند را بخریم؟

بهتر است که پیش از انتخاب کولر گازی پرتابل ابتدا برندهای خوب در بازار را بشناسید. برندهایی که در زمینه تولید کولرهای گازی موفق عمل کرده‌اند شامل برندهای اجنرال، گری و ال‌جی می‌شوند. در واقع پرفروش‌ترین و بهترین مدل‌های کولر گازی پرتابل به این برندها اختصاص دارد. با انتخاب از میان مدل‌های این مارک‌ها اطمینان بیشتری از خرید خود خواهید داشت؛ زیرا این مدل‌ها امتحان خود را پس داده‌اند و طرفداران زیادی دارند.

در انتخاب بهترین کولر گازی پرتابل از تجربه افراد متخصص استفاده کنید

نکاتی که در این مقاله مطرح شد، راهنمای خوبی برای انتخاب و خرید کولر گازی پرتابل است. اما چنانچه هیچ تجربه‌ای در زمینه خرید کولر گازی ندارید، توصیه می‌کنیم به این نکات اکتفا نکنید. بهتر است که از افراد متخصص و باتجربه هم در این زمینه مشاوره بگیرید و بهترین مدل از این کولرهای گازی را انتخاب و خریداری نمایید. در این صورت مطمئن هستید که بهترین مدل را متناسب با فضایی که در اختیار دارید، انتخاب کرده‌اید و در آینده با مشکلات زیادی مواجه نخواهید شد.

بازگشت به لیست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *