آموزشی

رادیاتور قرنیزی چیست؟ + بررسی مزایا و معایب رادیاتور قرنیزی

بررسی مزایا و معایب رادیاتور قرنیزی در بلا اپسیلون کالا

رادیاتور قرنیزی؛ سیستم گرمایشی با طراحی خاص

رادیاتور قرنیزی همان قرنیزی است که مانند رادیاتورهای معمولی توانایی انتقال حرارت و گرمایش را دارد. در این سیستم یک پوسته از جنس آلیاژ آلومینیومی خاص با فرم و شکلی زیبا و تنوع بسیار گسترده جایگزین قرنیزهای مرسوم شده است.

رادیاتورهای قرنیزی سیستمی ساده و با کارایی مطلوب هستند که جایگزین قرنیزهای مرسوم در ساختمان های مسکونی، اداری و حتی تجاری شده‌اند. ابعاد و ظاهر این سیستم‌های گرمایشی نسبت به گذشته تغییر کرده است تا کارایی بهتری در فضاهای کوچک داشته باشد؛ ازاین‌رو قیمت این سیستم‌های گرمایشی نسبت به قیمت انواع رادیاتور پکیج مرسوم افزایش یافته است.

رادیاتور قرنیزی چگونه کار می‌کند؟

فناوری به کار رفته در رادیاتورهای قرنیزی نسبت به گذشته تغییرات متعددی داشته‌اند و عملکردی متفاوت نسبت‌ به پکیج‌های دیگر دارند. البته به معنی کارآمدی بیشتر قرنیزها نسبت به سیستم‌های گرمایشی دیگر نیست؛ بااین‌حال بعضی از افراد استفاده از این پکیج و برخی دیگر نصب سیستم‌های گرمایشی دیگر مثل رادیاتور لورچ را ترجیح می‌دهند.

رادیاتورهای قرنیزی در ظاهر تفاوت بسیاری با قرنیزهای معمولی ندارند، اما اگر به داخل آن‌ها یا همان سطح مقطعشان نگاه کنید، متوجه تفاوت‌های جزیی خواهید شد. در داخل این قرنیزها معمولا دو لوله، یکی برای رفت و دیگری برای برگشت آب کار گذاشته شده است. گرمایش قرنیزی مشابه با گرمایش رادیاتورهای معمولی است؛ یعنی آب داغ در لوله‌ها جریان پیدا می‌کند و به‌تدریج موجب گرم شدن فضا می‌شود.

بررسی مزایای رادیاتور قرنیزی؛ آیا این سیستم گرمایشی کارآمد است؟

در این بخش قصد داریم تا مزایای نصب رادیاتور قرنیزی را بررسی کنیم. این سیستم‌های گرمایشی مانند بسیاری از برندهای برتر تولیدکننده پکیج مثل رادیاتور ایرتورپن ویژگی‌های مطلوبی مثل نصب آسان و سریع را دارد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با مزیت‌های رادیاتور قرنیزی مطالعه کنید.

توزیع یکنواخت گرما؛ یکی از مزیت‌های رادیاتور قرنیزی

قرنیزها در پایین‌ترین نقطه از دیوار نصب می‌شوند. ازآنجایی‌که هوای سرد به‌دلیل سنگینی در مقایسه با هوای گرم در ارتفاع‌های پایین‌تری قرار می‌گیرد، رادیاتور قرنیزی به‌راحتی امکان گرم کردن محیط را دارد. علاوه‌بر این، قرنیزها در سرتاسر دیوارهای خانه امتداد می‌یابند؛ بنابراین گرما را به‌طور یکنواخت در سراسر فضای خانه توزیع می‌کنند. این نوع رادیاتورها همانند پکیج‌های زمینی در قسمت پایینی خانه نصب می‌شوند؛ بااین‌حال به‌دلیل کوچک‌تر بودن نسبت به قیمت پکیج زمینی هزینه کمتری برای خرید نیاز دارند.

نصب آسان؛ ویژگی مهم رادیاتورهای قرنیزی

برای نصب این سیستم گرمایشی از کف نیاز به اجرای زیرساخت‌هایی برای راه‌اندازی پکیج گرمایشی وجود دارد؛ بنابراین این مرحله آماده‌سازی یکی از معایب نصب سیستم گرمایش از کف محسوب می‌شود. ازاین‌رو باید بدانیم که بزرگ‌ترین مزیت «رادیاتور قرنیزی چیست؟» نصب آسان و بدون نیاز به اجرای آماده‌سازی از کف مزیت مهم برای پکیج‌های قرنیزی محسوب می‌شوند.

علاوه‌بر رادیاتورهای قرنیزی، مدل‌های دیگر سیستم‌های گرمایشی رادیاتوری نیز برای افزایش دمای اتاق استفاده می‌شوند. برندهای ایرانی و خارجی مختلفی در زمینه تولید رادیاتور، پکیج و شوفاژ فعالیت دارند. برای مشاهده مدل‌های بهترین برند سیستم‌های گرمایشی مثل رادیاتور و پکیج به سایت اپسیلون کالا مراجعه کنید. این سایت همه مدل‌های موجود به‌همراه ویژگی‌ها و قیمت را درج کرده است.

نصب آسان؛ مزیتی مهم برای رادیاتور قرنیزیاشغال فضای کم؛ ویژگی مهم برای نصب سیستم‌های گرمایشی

اشغال فضای کم مهم‌ترین مزیتی است که رادیاتورهای قرنیزی دارند. این رادیاتورها در حاشیه پایینی دیوار نصب می‌شوند؛ ازآنجایی‌که رادیاتورهای قرنیز بسیار باریک هستند، عملاً در اتاق فضایی اشغال نمی‌کنند. این رادیاتورها و همچنین پکیج‌هایی مثل دیما رادیاتور برای خانه‌ها و اتاق‌های کوچک بسیار مناسب هستند.

نیاز به فضای کم؛ یکی از مزایای رادیاتور قرنیزیسروصدای کم و ظاهر زیبا؛ دو مزیت نصب رادیاتورهای قرنیزی

یکی دیگر از مزایای رادیاتورهای قرنیزی بی‌سرو‌صدا بودن آن‌ها است. این رادیاتورها با وجود کارایی بالایی که دارند، بدون صدا کار می‌کنند. رادیاتورهای قرنیزی شکلی زیبا و مدرن به خانه یا اتاق شما می‌بخشند. همچنین رادیاتورها کوچک و توکار هستند و فضا را شلوغ نمی‌کنند.

سروصدای کم؛ مزیتی مهم برای رادیاتور قرنیزیمعایب رادیاتور قرنیزی چیست؟ مصرف بالای انرژی

معایب رادیاتور قرنیزی را در این بخش توضیح خواهیم داد تا با محدودیت های این سیستم گرمایشی به‌طورکامل آشنا شوید.

هزینه بالا در مدل الکتریکی؛ یکی از معایب رادیاتور قرنیزی

برق و انرژی در همه سیستم‌های گرمایشی نقش مهمی ایفا می‌کند؛ بااین‌حال برخی از مدل‌های موجود مصرف انرژی بالایی دارند. رادیاتور قرنیزی یکی از این مدل سیستم‌های گرمایشی با مصرف بالای انرژی به شمار می‌رود.

گرمایش قرنیزی مرطوب و خشک؛ عیبی برای رادیاتور قرنیزی

به نظر شما معایب دیگر رادیاتور قرنیزی چیست؟ سیستم‌های گرمایش قرنیزی مرطوب لوله‌های آب در پشت قرنیز دارند. این نوع رادیاتورهای قرنیزی با سرعت بیشتری نسبت به رادیاتورهای قرنیزی معمولی یا مرطوب گرم می‌شوند، اما هزینه‌های مصرف انرژی در آن‌ها کمی بالاتر است.

گرمایش قرنیزی مرطوب؛ یکی از معایب رادیاتور قرنیزیرادیاتور قرنیزی؛ پکیجی با مزایای متعدد برای گرم کردن هر نوع فضایی

در این مقاله به بررسی توضیح کاملی در مورد پکیج‌های قرنیزی به‌همراه مزایا و معایب رادیاتور قرنیزی پرداختیم که بدانیم «رادیاتور قرنیزی چیست» و چه کاربردی دارد. این سیستم‌های گرمایشی به‌راحتی در همه قسمت‌های خانه و در بخش پایینی دیوار نصب می شوند. پکیج‌‌های قرنیزی در عین داشتن مصرف بالای برق، عملکردی مطلوب در گرم کردن فضای خانه دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر و رفع ابهامات درمورد رادیاتور قرنیزی در قسمت کامنت‌ها از ما سوال بپرسید. در اسرع وقت به همه سوال‌های شما پاسخ خواهیم داد.

بازگشت به لیست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *