آموزشی

رادیاتور پنلی بهتر است یا پره ای؟ + مقایسه انواع رادیاتور

مقایسه رادیاتور پنلی و پره‌ای از جنبه‌های مختلف

زیبایی بیشتر رادیاتورهای پنلی نسبت به رادیاتورهای پره‌ای

یکی از اصلی‌ترین مزایای رادیاتور پنلی، طراحی زیبا و ظاهر شیک آن‌ است که هماهنگی با سلیقه کاربران بسیاری دارد. ساختار رادیاتور پنلی به‌صورت یکپارچه و بدون درز است؛ ازاین‌رو، رادیاتورهای پنلی در مقایسه با رادیاتورهای پره‌ای همخوانی بهتری با دکوراسیون منزل‌های مدرن خواهند داشت. همچنین به‌دلیل یک تکه بودن این نوع از رادیاتورها، تمیز کردن آن‌ها نسبت به انواع رادیاتورهای پره‌ای بسیار راحت‌تر خواهد بود.

زیبایی رادیاتور پنلی؛ یکی از مزیت‌های ویژه این نوع از رادیاتورهامقایسه میزان گرما تولید شده توسط رادیاتور پنلی با رادیاتورهای پره‌‌ای

یکی از فاکتورهای مهم برای خریداران رادیاتورها، میزان گرما تولید شده توسط هر کدام از انواع رادیاتورها است. خریداران همراه به‌دنبال مدل‌هایی از رادیاتور هستند که گرما بیشتری تولید کند. در رادیاتورها واحدی به نام بازده حرارتی وجود دارد که نشان‌دهنده میزان حرارت انتقال یافته است. برای مثال ۱۰۰ سانت رادیاتور پنلی ایساتیس ۱۸۳۲ کیلو کالری بر ساعت بازده حرارتی داشته و در مقابل رادیاتور پره ای ۱۰۰ سانت بوتان بازده حرارتی برابر ۱۸۹۶ کیلو کالری بر ساعت دارد. ازاین‌رو برای خرید رادیاتور پنلی یا پره ای باید موارد دیگر مانند قیمت رادیاتور پره‌ ای یا پنلی را بررسی کنید زیرا ظرفیت حرارتی آن‌ها تفاوت چشمگیر و موثری نخواهد داشت.

مقایسه قیمت رادیاتورهای پره‌ای با رادیاتورهای پنلی

رادیاتورهای موجود در بازار تنوع بسیار بالایی دارند و با قیمت‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شوند. رادیاتورهای پره‌ای باتوجه‌به متریال و تکنولوژی آن‌ها انواع مختلفی دارند که قیمت آن‌ها براساس تعداد پره‌ها محاسبه می‌شود. ازسوی‌دیگر، رادیاتورهای پنلی باتوجه‌به متریال، تکنولوژی و ابعاد قیمت‌گذاری خواهند شد.

با مقایسه رادیاتور پنلی و پره‌ای با تکنولوژی و ابعاد یکسان متوجه خواهید شد که قیمت آن‌ها تفاوت چندانی نخواهد داشت. البته فرق رادیاتور پنلی و پره ای در قیمت‌، بستگی به برند آن‌ها هم خواهد داشت. برای مقایسه هزینه‌ها بهتر است، قیمت کالاهای موردنظر خود را در سایت‌های فروش رادیاتور مانند اپسیلون کالا بررسی کنید تا مقایسه دقیق‌تری داشته باشید.

تفاوت قیمت رادیاتورهای پنلی با پره‌ای؛ اختلاف قیمت باتوجه‌به ابعاد آن‌ها

فضا مورد نیاز برای رادیاتورهای پره‌ای نسبت به رادیاتورهای پنلی

اکثر رادیاتورهای پنلی و پره‌ای با ارتفاع حدود ۶۰ سانت و عمق حدود ۱۰ سانت تولید می‌شوند. عمق و ارتفاع رادیاتورهای پره‌ای و پنلی تفاوتی باهم ندارند. طول رادیاتورها باهم متفاوت است که باتوجه‌به ابعاد فضا و نیاز محیط باید طول رادیاتور را مشخص کنید. هرچه طول رادیاتور بیشتر باشد، گرما بیشتری تولید خواهد کرد. برخی از شرکت‌ها برای خرید رادیاتور همراه با پکیج همان برند ارائه می‌دهند. برای مثال می‌توانید با خرید پکیج ایساتیس قیمت رادیاتورهای همان برند را مقرون‌به‌صرفه‌تر کنید.

امکان تعویض پره‌های رادیاتور پره‌ای در صورت خرابی؛ مزیت رادیاتور پره‌ای نسبت به پنلی

برای انتخاب بین رادیاتور پنلی یا پره ای باید نحوه تعمیر آن‌ها را نیز موردبررسی قرار دهید. هر دو مدل رادیاتورهای پره‌ای و پنلی، مدت‌ بالایی گارانتی دارند و کمتر نیاز به تعمیر پیدا خواهند کرد. در صورت نیاز به تعمیر، رادیاتورهای پنلی مانند رادیاتور پنلی بارلی به‌گونه‌ای هستند که هر پره آن‌ها را می‌توان به‌راحتی تعویض کرد؛ درصورتی‌که با خرابی بدنه یا سیستم تولید گرمایش داخلی آن باید همه رادیاتور پنلی را تعویض کنید.

امکان تعویض پره‌ها در رادیاتور پره‌ای؛ مزیت آن نسبت به رادیاتور پنلی

ماندگاری بیشتر رادیاتورهای پنلی نسبت به رادیاتورهای پره‌ای آلومینیومی

بدنه رادیاتور پنلی از فولاد و بدنه رادیاتورهای پره‌ای از آلومینیوم است. باتوجه‌به مقاومت بالاتر فولاد نسبت به آلومینیوم، می‌توان نتیجه گرفت عمر رادیاتور‌های پنلی نسبت به رادیاتورهای پره‌ای بیشتر خواهد بود؛ ازاین‌رو، معمولا رادیاتورهای پنلی مدت گارانتی بیشتری هم دارند. برای مثال، رادیاتور پنلی ایساتیس با ۱۸۰ ماه (معادل ۱۵ سال) گارانتی تعویض در بازار عرضه می‌شود.

در مقابل رادیاتور پره‌ای بوتان، ۱۰ سال گارانتی تعویض دارد. اغلب در مناطق جغرافیایی با آب‌و‌هوای معتدل که زمستان‌های معتدلی را تجربه می‌کنند، استفاده از رادیاتورهای پره‌ای گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود. با مقایسه قیمت رادیاتور سیشل، بوتان، ایران رادیاتور و سایر برندهای محبوب و همچنین بررسی ویژگی‌های آن، مناسب‌ترین رادیاتور را برای خود انتخاب کنید.

ماندگاری بیشتر رادیاتور پنلی؛ مزیت آن نسبت به رادیاتور پره‌ای

مقایسه رادیاتور پنلی با پره‌ای و انتخاب مناسب‌ترین آن‌ها براساس نیاز خود

هر دو نوع رادیاتورهای پنلی و پره‌ای ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. انتخاب بین رادیاتور پنلی یا پره ای به نیازها، سلیقه و بودجه‌ بستگی خواهد داشت. هرچند ظاهر زیبا، مدت زمان گارانتی بیشتر و آسانی در تمیز کردن در رادیاتورهای پنلی جلب توجه می‌کند، اما امکان تعویض پره‌ها در رادیاتورهای پره‌ای ویژگی منحصر‌به‌فردی است که در موارد خاص می‌تواند مزیت قابل توجهی باشد.

در هر حال، برای انتخاب بهترین گزینه، پیشنهاد می‌شود تا قبل از خرید، ویژگی‌ها، قیمت‌ها و نیازهای خود را با دقت مورد بررسی قرار دهید. انواع رادیاتورهای پنلی و پره‌ای را می‌توایند در سایت epsilonkala.com مشاهده کرده و با مقایسه ویژگی‌ها و قیمت آن‌ها بهترین را متناسب با نیاز محیط خریداری کنید.

بازگشت به لیست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *