آموزشی

پکیج فن دار بهتر است یا بدون فن ؟ تفاوت پکیج فن دار و بدون فن

بررسی تفاوت‌های پکیج فن دار و بدون فن در بلاگ اپسیلون کالا

پکیج فن‌دار و بدون فن در نحوه عملکرد تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند؛ بیشترین فرق این دو نوع سیستم گرمایشی در نحوه نصب، اندازه، فضای موردنیاز و سروصدای حاصل از کار آن‌ها است. ازاین‌رو برای انتخاب بهترین پکیج میان دو نوع فن‌دار و بدون فن باید با در نظر گرفتن فضای اتاق و شرایط محیط تصمیم بگیرید. دودکش بلند پکیج بدون فن یکی از ویژگی‌های مهم این سیستم گرمایشی است که چون باید حتما داخل نصب شود، برای همه فضاها مناسب نیست. دودکش بلند و سه‌متری فقط یک تفاوت پکیج فن دار و بدون فن است. در این مقاله تفاوت‌های دیگر این دو پکیج را معرفی خواهیم کرد؛ کافی است تا چند دقیقه از وقتتان را برای مطالعه کامل این مطلب برای انتخاب پکیج فن دار یا بدون فن اختصاص دهید.

روش نصب؛ اولین تفاوت پکیج فن دار و بدون فن

نصب پکیج‌های بدون فن شرایط سخت‌تری نسبت به انواع فن‌دار دارند؛ قرار دادن دودکش سه‌متری و با قطر ۱۵ سانتی‌متر برای این نوع پکیج کار چندان راحتی نیست. علاوه‌بر این، نصب سیستم گرمایشی بدون فن باید داخل خانه صورت بگیرد؛ بنابراین آلودگی محیط را نیز به‌دنبال دارد. استفاده از سیمان برای دودکش و نصب کلاهک از دشواری‌های را‌ه‌اندازی پکیج بدون فن محسوب می‌شوند.

به‌طورکلی اگر قصد خرید پکیج برای محیط‌های بزرگ مثل موتورخانه‌ها را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از انواع سیستم گرمایشی زمینی استفاده می‌شود. پکیج‌های زمینی برخلاف انواع پکیج دیواری تا مساحت ۵۰۰ مترمربع را گرم می‌کنند؛ بنابراین این مدل سیستم گرمایشی برای محیط‌های کوچک مناسب نخواهند بود. ازآنجایی‌که پکیج زمینی برای محیط‌های بزرگ استفاده می‌شوند، ظرفیت گرمایی بالاتری نیز دارند. به‌این‌ترتیب قیمت پکیج زمینی در مقایسه با مدل‌های دیواری پکیج ممکن است بیشتر باشد.

روش نصب؛ یکی از تفاوت‌های مهم پکیج فن‌دار و بدون فنتهویه هوای سریع‌تر؛ یکی از تفاوت‌های پکیج فن‌دار نسبت به پکیج بدون فن

یکی از تفاوت‌هاس اساسی در عملکرد پکیج‌های فن‌دار و بدون فن تهویه هوا است. هر دو نوع از سیستم‌های گرمایشی مجهز به سیستم تهویه هوا و خارج کردن هوای اتاق دارند؛ بااین‌حال پکیج فن‌دار به دلیل تجهیز به قطعه «فلنج فن» سرعت بیشتری در خارج کردن هوای اتاق و جایگزین کردن آن با هوای تازه دارد.

انواعی از پکیج بارلی ایتالیا به فن دودکش مجهز هستند؛ بنابراین تهویه مطبوعی را برای فضای اتاق ایجاد می‌کنند. تهویه هوا در پکیج‌های بدون فن با استفاده از دودکش انجام می‌شود؛ دود حاصل از احتراق سیستم گرمایشی به‌دلیل ارتفاع دودکش به سمت بالا هدایت شده و از اتاق خارج می‌شود.

اندازه پکیج‌های فن‌دار به‌دلیل استفاده از فناوری پیشرفته کوچکتر است

اندازه پکیج، یکی از تفاوت‌های مهم بین پکیج فن‌ دار و بدون فن به شمار می‌رود که معمولا تاثیری بر قیمت پکیج ندارند؛ این تفاوت به‌ویژه در هنگام خرید سیستم گرمایشی برای فضاهای کوچک اهمیت بیشتری نیز پیدا می‌کند. به‌طوکلی پکیج‌های فن‌دار به‌دلیل داشتن فناوری پیشرفته‌تر ابعاد کوچک‌تری در مقایسه با مدل‌های فن‌دار دارد. همچنین برای پکیج بدون فن‌، نیازی به نصب دودکش سه متری نیست.

تغییر عملکرد پکیج با تغییر قطر دودکش؛ یک فرق پکیج فن دار و بدون فن

هنگام خرید پکیج باید به محل نصب و فضای در اختیار برای نصب تجهیزات پکیج توجه داشته باشید. سیستم‌های گرمایشی بدون فن، نیاز به نصب سه متر دودکش با قطر ۱۵ سانتی‌متر دارند تا دود حاصل از احتراق را خارج کنند. همچنین تهویه هوای اتاق در این نوع پکیج‌ها از طریق دودکش سه متری انجام می‌شود.

پکیج فن‌دار فقط ۶ سانتی‌متر دودکش دارد. به‌این‌تریتب در‌صورتی‌که قصد خرید پکیج را دارید، باید فضای نصب آن را نیز در نظر بگیرید. برای مثال انواع پکیج ایساتیس، فن دودکش دارند. در نتیجه تهویه هوای اتاق با این پکیج‌ها از طریق قطعه «فلنج فن» انجام می‌شود که سروصدای بالایی نیز به‌همراه نخواهد داشت. داشتن قطعه فلنج فن به معنی استفاده از فناوری‌های جدید است؛ بنابراین بدیهی است که قیمت پکیج ایساتیس فن‌دار نسب به انواع پکیج بدون فن بیشتر باشد. بااین‌حال کیفیت بسیار مطلوبی را در عملکرد خود ایجاد می‌کند.

ارتفاع دودکش؛ تفاوتی مهم میان پکیج فن دار و بدون فنمحل نصب پکیج را برای خرید نوع فن‌دار و بدون فن در نظر بگیرید

پکیج‌های فن‌دار حتما باید بیرون از خانه نصب شوند؛ درحالی‌که نوع فن‌دار این محصولات فقط در فضای داخلی خانه قرار می‌گیرد. ازاین‌رو، افراد استفاده از پکیج فن‌دار را برای محیط‌های کوچک ترجیح می‌دهند؛ چراکه نیازی به اشغال فضای بالا ندارد. برای مثال خرید پکیج بوش مجهز به فن، یکی از انتخاب‌های مناسب برای راه‌اندازی سیستم گرمایشی در منزل به شمار می‌رود.

محل نصب پکیج فن‌دار و بدون فن؛ یکی از تفاوت‌های این دو نوع سیستم گرمایشیایجاد سروصدا؛ پکیج‌های فن‌دار صدای بیشتری دارند

ایجاد نکردن سروصدا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پکیج است؛ چراکه این سیستم در ۲۴ ساعت شبانه‌روز کار می‌کند؛ بنابراین ایجاد آلودگی صوتی بالا یکی از معایب آن به شمار می‌رود. پکیج‌  فن‌ دار و بدون فن در تولید سروصدا با یکدیگر متفاوت هستند؛ تفاوت عملکرد این دو نوع پکیج به‌دنبال نحوه عملکرد متفاوت در تهویه هوای اتاق ایجاد می‌شود.

پکیج فن‌دار با قطعه فلنج فن، هوای اتاق را با هوای تازه جایگزین می‌کند و در نتیجه با فعالیت این قطعه سروصدای بیشتری تولید می‌شود. البته در سال‌های گذشته و با استفاده از فناوری‌های جدید در ساختار این پکیج‌ها تا حد چشمگیری کاهش یافته است. با این‌حال همچنان نوایه سیستم‌های گرمایشی زمینی مثل انواع پکیج زمینی شوفاژکار با استفاده از دودکش هوا را تهویه می‌کنند؛ در این روش نیز کاملا هوای نامطبوع اتاق خارج می‌شود.

ایجاد سروصدا در پکیج‌های فن‌دار؛ یکی از معایب این سیستم گرمایشیجنس دودکش؛ یکی از تفاوت‌های دو گرمایشی فن‌دار و بدون فن

جنس دودکش در پکیج‌های بدون فن از سیمان است و حتما داخل ساختمان نصب می‌شود؛ درحالی‌که نوع فن‌دار این محصول دودکش دوجداره دارد. انتهای دودکش پکیج بدون فن یک کلاهک قرار می‌گیرد؛ استفاده از کلاهک باعث افزایش امنیت هنگام استفاده از این نوع سیستم گرمایشی می‌شود.

برندهای مختلفی انواع پکیج‌های فن‌دار و بدون فن را به بازار عرضه می‌کنند؛ برای مشاهده همه محصولات موجود با ویژگی‌ها و مزیت‌های متفاوت به فروشگاه‌های عرضه‌کننده سیستم گرمایشی با تنوع بالا مراجعه کنید. تماس با فروشگاه اپسیلون کالا سریع‌ترین راهکار دریافت مشاوره خرید و مراجعه به سایت این فروش برای کسب اطلاعات بیشتر مناسب هستند.

تجربه خرید بهترین پکیج از برندهای ایرانی و خارجی را در فروشگاه‌ اپسیلون کالا تجربه کنید

در این مقاله به بررسی تفاوت پکیج فن دار و بدون فن پرداختیم تا بدانید که پکیج فن دار بهتر است یا بدون فن؟ ایجاد سروصدا، روش نصب، فضای مورد نیاز برای راه‌اندازی پکیج، نحوه عملکرد برای تهویه هوا، جنس دودکش و اندازه آن‌ها از تفاوت‌های پکیج فن‌دار و بدون فن به شمار می‌روند. انتخاب یکی از این دو محصول براساس فضای در دسترس قیمت آن‌ها انجام می‌شود.

فروشگاه‌های عرضه‌کننده انواع پکیج از برندهای ایرانی و خارجی، مدل‌های متنوعی را در اختیار افراد قرار می‌دهند؛ ازاین با مراجعه به فروشگاه‌هایی با عرضه محصولات متنوع مسیر راحت‌تری برای خرید سیستم گرمایشی در پیش خواهید داشت. اگر شما نیز تجربه‌ای در خرید و نصب انواع پکیج فن‌دار و بدون فن دارید، با ما و سایر کاربران در قسمت کامنت‌ها با اشتراک بگذارید.

بازگشت به لیست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *