آموزشی

تفاوت پکیج زمینی و دیواری چیست؟ پکیج دیواری بهتر است یا زمینی؟

بررسی تفاوت‌های پکیج‌ دیواری با پکیج زمینی

تفاوت پکیج زمینی و دیواری به‌عنوان سیستم‌های تامین آب گرم مصرفی و گرمایشی هنگام انتخاب و خرید بسیار اهمیت دارد. ممکن است بدون اطلاع از تفاوت آن‌ها پکیج دیواری را تهیه کنید که پاسخگو تامین آب گرم محیط مورد نظر شما نباشد. از طرفی دیگر اگر پکیج زمینی برای محیط کوچکی تهیه کنید، درواقع هزینه اضافی پرداخته‌اید. انتخاب بین پکیج دیواری و زمینی بستگی به نیاز شما و عوامل دیگر دارد. ازاین‌رو، در این مقاله به بررسی تفاوت پکیج زمینی دیواری پرداختیم و در انتها به پرسش «پکیج دیواری بهتر است یا زمینی؟» پاسخ داده‌ایم. با مطالعه این مقاله تصمیم‌گیری ساده‌تری بین این دو نوع پکیج خواهید داشت.

مقدار فضا اشغال شده؛ تفاوت مهم پکیج زمینی و دیواری

مقدار فضا اشغال شده به‌عنوان تفاوت پکیج زمینی و دیواری باید بررسی شود. از آنجایی‌که ظرفیت منابع پکیج‌های زمینی نسبت به پکیج‌های دیواری بیشتر است، ابعاد بزرگتری نیز نسبت به پکیج‌های دیواری دارند. ازاین‌رو، این پکیج‌ها سطح بیشتری را اشغال خواهند کرد. از طرفی دیگر، چون این نوع از پکیج‌ها روی زمین قرار می‌‌گیرند، سطح مفید را اشغال خواهند کرد. درصورتی‌که پکیج برقی دیواری معمولاً ابعاد معینی دارد و به‌دلیل نصب روی دیوار، فضایی را اشغال نخواهد کرد.

بررسی تفاوت مقدار فضا اشغال شده توسط پکیج دیواری و زمینیظرفیت منبع؛ ظرفیت بیشتر پکیج‌های زمینی نسبت به نوع دیواری

یکی از ویژگی‌های اصلی پکیج‌های زمینی، ظرفیت بالا آن‌ها است. باتوجه‌به ظرفیت این نوع از پکیج‌ها معمولا برای تامین آب گرم مصرفی و گرمایشی ساختمان‌های بزرگ استفاده می‌شود. درصورتی‌که پکیج‌های دیواری ظرفیت محدودی دارند و برای تامین آب گرم متراژ‌های کم استفاده می‌شوند. در واقع علاوه‌بر نوع تکنولوژی استفاده شده، ظرفیت منبع پکیج زمینی و پکیج دیواری قیمت آن‌ را مشخص می‌کند.

تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی پکیج؛ مقایسه بین پکیج‌های دیواری و زمینی

پکیج‌های دیواری معمولاً نیاز به مکان‌یابی و تجهیزات خاصی در ساختمان ندارند و به‌راحتی روی دیوار نصب می‌شوند. مراحل آسان نصب و راه‌اندازی پکیج‌های دیوار، هزینه نصب را نیز نسبت به پکیج‌های زمینی کاهش خواهد داد. درصورتی‌که پکیج‌های زمینی برای قرارگیری نیاز به فضایی با شرایط خاص دارند؛ این شرایط شامل عایق‌ مناسب و سطح صاف و مسطح می‌شود.

برای مثال، فرض کنید پکیج زمینی بوتان را تهیه کرده‌اید. برای قرارگیری آن در محیط مناسب باید علاوه‌بر قیمت روز پکیج بوتان، هزینه کف‌سازی و اتصالات را نیز محاسبه کنید. ازاین‌رو، اگر پکیج دیواری پاسخگو نیاز شما باشد، خرید پکیج زمینی برای شما مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود.

نیاز به کف‌سازی برای قرارگیری پکیج زمینی

مصرف انرژی بیشتر پکیج‌های زمینی؛ به‌دلیل ظرفیت گرمایی و منبع بیشتر

پکیج‌های دیواری معمولا ظرفیت حرارتی و منبع کمتری نسبت به پکیج‌های زمین دارند، ازاین‌رو، منابع کمتری از انرژی را برای تامین آب گرم خواهند داشت. ازآنجایی‌که ظرفیت پکیج‌ زمینی نسبت به پکیج دیواری بیشتر است، برای گرم کردن آب نیاز به منابع بیشتری از انرژی خواهد داشت. ازاین‌رو، پکیج‌های زمینی مصرف انرژی بالاتری نسبت به پکیج‌های دیواری دارد. برای مثال پکیج ایتالیایی فرولی از نوع دیواری ظرفیت حرارتی ۲۴ کیلووات بر ساعت دارد و پکیج زمینی همین برند با ظرفیت حرارتی ۴۵ کیلووات در بازار عرضه می‌شود.

تفاوت پکیج زمینی و دیواری؛ بررسی ظرفیت حرارتی

پکیج‌های زمینی و دیواری با ظرفیت حرارتی مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. به‌طورکلی ظرفیت حرارتی پکیج‌های زمینی از ۲۸ تا ۱۵۰ کیلووات متغیر است. این در حالی است که پکیج‌های دیواری با ظرفیت حرارتی بین ۱۸ تا ۳۲ کیلووات تولید می‌شوند.

پس در بررسی تفاوت پکیج زمینی و دیواری به این نتیجه می‌رسیم که ظرفیت حرارتی پکیج‌های زمینی مقدار قابل‌توجهی بیشتر از پکیج‌های دیواری خواهد بود. در نتیجه برای استفاده در فضاهای گسترده و یا مکان‌های عمومی، پکیج زمینی گزینه بسیار مناسب‌تری است. از طرفی دیگر، اگر برای فضا کوچکی پکیج دیواری می‌خواهید، با خرید پکیج آریستون، لورچ، بوتان و سایر برندها می‌توانید آب گرم را تامین کنید.

ظرفیت حرارتی بیشتر در پکیج‌های زمینی نسبت به پکیج‌های دیواری

بررسی عملکرد در زمان قطع آب؛ مهم‌ترین تفاوت پکیج زمینی و دیواری

در زمان افت فشار یا قطع آب، عملکرد پکیج دیواری مانند پکیج دیواری بیتا، بوتان، لورچ و سایر برندها مختل خواهد شد؛ به این معنی که آب گرم مصرفی و گرمایشی قطع می‌شود. درصورتی‌که طراحی و مکانیسم پکیج‌ زمینی کاملا متفاوت است و معمولا مجهز به منبع آب هستند. ازاین‌رو، آب گرم به‌صورت ذخیره در منبع پکیج زمینی وجود دارد و امکان استفاده از آب گرم تا مدت زمانی فراهم خواهد بود.

پکیج دیواری یا زمینی؛ بررسی متراژ محیط، محل قرارگیری پکیج و مقایسه قیمت

تصمیم‌گیری برای انتخاب پکیج زمینی یا دیواری بستگی به نیاز و متراژ محیط مورد نظر شما خواهد داشت. اگر برای تامین آب گرم فضا کوچکی نیاز به سیستم آب گرم‌کن دارید، پکیج دیواری گزینه مناسب‌تری خواهد بود. این نوع پکیج‌ها نیز فضا کمتری اشغال می‌کنند. ازسوی‌دیگر، اگر نیاز به تامین آب گرم برای محیط‌هایی با متراژ بالا دارید، پکیج زمینی مناسب شما خواهد بود.

توجه داشته باشید پکیج‌های زمینی مجهز به فن هستند و دستگاه‌های فن‌دار را نمی‌توان در فضاهای باز مانند تراس و همچنین مکان‌هایی در معرض باد نصب کرد؛ زیرا عملکرد دستگاه مختل می‌شود و دستگاه آسیب می‌ببیند. ازاین‌رو باید برای محل نصب پکیج‌های زمینی، مکانی را به‌عنوان دودکش برای خروج آلودگی‌ها در نظر بگیریم.

ازسوی‌دیگر، برای انتخاب بین پکیج دیواری و زمینی، قیمت آن‌ها نیز موردی است که باید مقایسه شود. قیمت پکیج‌ از عوامل مهمی است که بر انتخاب و تصمیم‌گیری نهایی تاثیرگذار است. برای مشاهده و مقایسه قمیت پکیج دیواری فرولی، بوتان، لورچ و سایر برندهای معروف می‌توانید لیست قیمت آن‌‌ها را در اینترنت و وب سایت اپسیلون کالا مشاهده کنید.

بررسی تفاوت‌های پکیج زمینی و دیواری و انتخاب براساس نیاز

انتخاب بهترین و مناسب‌ترین پکیج دیواری یا زمینی با شناسایی نیازها

هرکدام از انواع پکیج‌های دیواری و زمینی برندهای مختلف، مزایا و معایبی دارند؛ به همین دلیل در این مقاله به بررسی تفاوت پکیج زمینی و دیواری پرداختیم. انتخاب بین این دو نوع پکیج وابسته به نیازها و شرایط محیط است. برای خرید یک پکیج گرمایشی، باید به عواملی مانند متراژ ساختمان، ظرفیت حرارتی و منبع مورد نیاز، میزان فضا موجود توجه کنید. همچنین می‌توانید سوالات خود در رابطه با این پکیج‌ها را در بخش نظرات پایین صفحه با ما درمیان بگذارید تا کارشناسان در اسرع وقت پاسخ دهند.

بازگشت به لیست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *