راهنمای خرید

مزایا و معایب کولر آبی سلولزی چیست؟

بررسی مزایا و معایب کولر آبی سلولزی در بلاگ اپسیلون کالا

با خرید کولر آبی سلولزی دیگر نیازی به پرداخت بالای هزینه آب و برق یا نگرانی برای سرویس کردن سالانه دستگاه نخواهید داشت. در این کولرها پدهای سلولزی جایگزین پوشال در انواع کولرهای آبی شده است تا باعث بهبود عملکرد پخش آب و در نهایت تولید هوای سرد شود. در کولرهای سلولزی آب با استفاده از پدهایی از جنس سلولز به‌طور یکنواخت پخش می‌شود. همین‌طور رسوب‌گذاری کم و اکسیداسیون کند از ویژگی‌های کولر سلولزی با دوام بالا محسوب می‌شوند. در ادامه این مقاله به توضیح کاملی از مزایا و معایب کولر آبی سلولزی می‌پردازیم. چند دقیقه از وقتتان را برای مطالعه ویژگی‌های سیستم‌های سرمایشی ساخته شده از پدهای سلولزی اختصاص دهید.

مصرف بهینه آب و برق؛ کاهش ۵۰ درصدی آب و انرژی کولر سلولزی نسبت به سیستم‌های آبی

قیمت کولرهای سلولزی نسبت به کولرهای آبی کمی بیشتر است؛ بااین‌حال باتوجه‌به مزیت‌هایی مثل کاهش مصرف برق و آب ابزار مقرون‌به‌صرفه‌تری برای طولانی‌مدت محسوب می‌شوند. میزان مصرف آب و برق در این سیستم سرمایشی تا ۵۰ درصد کمتر از کولرهای آبی است؛ درنتیجه برای حفظ ذخایر آبی و منابع انرژی نیز موثر هستند؛ بنابراین قیمت کولر آبی سلولزی باتوجه‌به کاهش هزینه‌های جانبی معقول به نظر می‌رسد.

کاهش 50 درصدی مصرف آب با کولرهای سلولزی

تعدیل‌کننده رطوبت هوا؛ یک مزیت‌ استفاده از کولر سلولزی

کولرهای آبی پوشالی فقط جریان هوای عبوری از قسمت‌های سرپوشیده را خنک می‌کنند؛ ازاین‌رو با اختلاط این جریان با هوای گرم وارد شده از قسمت‌های دیگر، خنکی هوا تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد. در مقابل کولرهای سلولزی بدون ادغام هوای گرم و سرد بازدهی بیشتری برای کاهش جریان هوای داخل اتاق دارد.

استفاده از کولرهای سلولزی، انواع اسپیلت و کولرهای آبی پوشالی همگی برای تعدیل هوا کاربرد دارند؛ بااین‌حال با بررسی ومزیت‌های دیگری که در ادامه معرفی می‌کنیم، برای خرید بهترین تصمیم را بگیرید.

راندمان بالاتر نسبت به کولرهای آبی؛ مزیتی مهم برای دستگاه های سلولزی

طول عمر بالا؛ اکسیداسیون و رسوب‌گذاری در کولر سلولزی با سرعت کمتر انجام می‌شود

پدهای سلولزی ساختاری یکنواخت دارند و بر اثر گذر زمان از مقاومت آن‌ها کاسته نمی‌شود؛ به همین دلیل طول عمر این کولرهای سلولزی نسبت به انواع دستگاه آبی پوشالی بیشتر است. ازآنجایی‌که عملکرد این نوع سیستم سرمایشی وابسته به ساختار پدها است، آسیب نرسیدن به لایه‌های سلولزی منجر به حفظ عملکرد این کولر در سال‌های طولانی خواهد شد.

عملکرد کولرهای سلولزی در بخش‌های مختلف مثل شست‌وشوی لایه‌های سلولزی به‌طور کاملا هوشمند انجام می‌شود. به همین دلیل تا زمانی‌ که سیستم خودکار این وسیله سرمایشی مختل نشود، نیازی به نگرانی برای تشکیل رسوب روی پدها نیست. سیستم خودکار این وسیله به‌راحتی همه محتویات اضافی روی لایه‌های سلولزی را می‌شوید.

مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون؛ یکی از دلایل افزایش طول عمر کولر سلولزی

اکثر قسمت‌های کولرهای سلولزی از آلومینیوم و ورق گالوانیزه ساخته شده‌اند که در برابر اکسیداسیون مقاومت بالایی دارند. درنتیجه اکسید شدن قسمت‌های مختلف کولر بر اثر تماس با آب با سرعت خیلی کند انجام می‌شود تا ماندگاری این وسیله به‌طرز چشمگیری افزایش یابد. علاوه‌بر سیستم سرمایشی سلولزی، انواع کولر رومیزی نیز به دلیل داشتن قطعات پلاستیکی در برابر تماس با رطوبت مقاوم هستند و به‌راحتی اکسید نمی‌شوند.

دوام بالا؛ مزیتی اقتصادی برای کولرهای سلولزی

مجهز به سیستم شست‌وشوی خودکار؛ مزیتی برای تمیز نگه‌داشتن کولر هوشمند

مجهز بودن به سیستم شست‌وشوی هوشمند یکی از مزیت‌های مهم در کولرهای سلولزی است. با این سیستم همه قسمت‌های کولر در هر ۷۲ ساعت شسته می‌شوند. این فرآیند به جلوگیری از تشکیل رسوب به‌عنوان یکی از مزیت‌های کولرهای سلولزی کمک می‌کند.

آب داخل کولر آبی سلولزی بعد از اتمام شست‌وشو به‌طور کامل خارج می‌شود. سیستم شست‌وشوی خودکار باعث کاهش هزینه‌های سرویس سالانه و درنتیجه حفظ انرژی، وقت و هزینه برای سرویس کردن این سیستم سرمایشی می‌شود. اگر تمایل به استفاده از این وسیله دارید از فروشگاه‌های عرضه‌کننده انواع سیستم تهویه و سرمایش هوا برای استعلام قیمت کولر آبی صنعتی تماس بگیرید.

نصب آسان و بازدهی بالا؛ دو مزیت مهم برای کولرهای زیر سقفی

۸۰ درصد افزایش راندمان کولرهای سلولزی به دلیل جایگزین کردن پوشال با پد سلولزی! سطح پدها در این نوع دستگاه سرمایشی کاملا یکنواخت است؛ بنابراین پخش شدن قطره‌های آب به‌صورت یکپارچه انجام می‌شود و حتی یک قطره نیز هدر نمی‌رود. باتوجه‌به اینکه سیستم کولر از جریان ورودی آب به‌طور کامل استفاده می‌کند، راندمان آن نیز افزایش می‌دهد.

علاوه‌بر کولرهای سلولزی، دستگاه‌ه‌های سرمایشی آبسال نیز با مصرف برق کم تهویه مناسبی را برای محیط ایجاد می‌کنند؛ همچنین تهویه هوا با استفاده از این وسیله‌ها به‌راحتی انجام می‌شود. اگر تمایل به استعلام قیمت کولر آبی آبسال و مقایسه آن با انواع دیگر کولر دارید، با مراکز عرضه‌کننده مدل‌های مختلف کولر تماس بگیرید.

زیست تخریب‌پذیری؛ دلیلی برای افزایش کاربرد و محبوبیت کولر هوشمند

یکی از مزیت‌های کاربرد کولرهای سلولزی سازگاری با محیط زیست به شمار می‌رود که منجر به افزایش محبوبیت آن میان طرفداران محیط زیست شده است. پدهای سلولزی این کولر در محیط زیست قابل تجزیه هستند. همین‌طور هوای تولید شده توسط کولر سلولزی منجر به بروز حساسیت نمی‌شود. مواد سمی و آلودگی نیز به‌هیچ‌عنوان در هنگام کار این نوع کولر ایجاد نخواهد شد.

برند لورچ یکی از مارک‌های تجاری شناخته شده در تولید انواع کولرهای سلولزی است؛ قیمت کولر آبی لورچ باتوجه‌به اندازه، حجم ایجاد هوای تازه و فیلترهای به‌کاررفته در آن تغییر می‌کند. برای مشاهده قیمت مدلهای کولر لورچ به صفحه محصولات مراجعه کنید.

سازگاری با محیط زیست؛ یکی از ویژگیهای کولرهای سلولزی

دو مشکل اصلی استفاده از کولر سلولزی؛ بوی بد و قیمت بالا

دستگاه سرمایش سلولزی مثل انواع کولر برفاب در کنار مزیت‌هایی مثل راندمان بالا، نصب راحت، صرفه‌جویی در مصرف برق و آب، سیستم خودکار شست‌وشو و عمر طولانی، معایبی نیز به‌همراه دارد. بوی بد حاصل از ماندن طولانی‌مدت آب و قیمت بالای خرید از معایب کولر آبی سلولزی هستند که در این بخش به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

قیمت بالا؛یکی از معایب کولر آبی سلولزی

قیمت بالا یکی از معایب کولر آبی سلولزی در مقایسه با انواع دستگاه های سرمایشی پوشالی مثل کولر پلار  به شمار می‌رود؛ بااین‌حال مزیت‌های متعدد استفاده از کولر آبی سلولزی منجر به چشم‌پوشی افراد از پرداخت هزینه بالا در هنگام خرید می‌شود. البته همان‌طور که گفتیم صرفه‌جویی در مصرف برق و آب و نصب آسان در طولانی‌مدت هزینه خرید این کولر سلولزی را جبران می‌کند.

بوی بد؛ از پیامدهای رشد قارچ و باکتری در کولر سلولزی

تراکم بالای پدهای سلولزی یکی از دلایل تجمیع آلودگی در شیارهای آن‌ها به شمار می‌رود. درنتیجه آلودگی جمع شده بر اثر رطوبت بالای محیط منجر به ایجاد بستری مناسب برای رشد قارچ و باکتری می‌شود. فعالیت باکتری‌ها بوی بدی ایجاد می‌کند که با جریان هوای خروجی از کولر سلولزی به مشام می‌رسد.

بوی بد؛ یکی از مشکلات مهم کولرهای سلولزی

کولرهای سلولزی؛ سیستمی با مزایای متعدد برای تنظیم سرمایش اتاق

در این مقاله به بررسی مزایا و معایب کولر آبی سلولزی پرداختیم. این نوع از کولرهای آبی تشکیل شده از چند لایه پد سلولزی هستند. این دستگاه سرمایشی مزیت‌های متعددی از جمله نصب آسان، راندمان بالا، کاهش هزینه‌های مصرف برق و آب، شست‌وشوی خودکار و ماندگاری بالا دارد. علاوه‌بر موارد گفته شده، اکسیداسیون بسیار کند به دلیل وجود قطعه های آلومینیومی و گالوانیزه از سایر مزایای کولر آبی سلولزی به شمار می‌رود.

ماندگاری طولانی آب در کولرهای سلولزی منجر به ایجاد محیطی مناسب برای رشد باکتری و قارچ‌ها می‌شود. در نهایت بوی نامطبوع حاصل از فعالیت باکتری‌‌ها به‌همراه جریان هوا وارد اتاق می‌شود. قیمت بالا نیز دومین عیب استفاده از کولرهای سلولزی است.

باتوجه‌به مزیت‌های این دستگاه پرداخت هزینه از معایب این سیستم شناخته نمی‌شود؛ بلکه نوعی سرمایه گذاری بلندمدت برای کاهش هزینه‌های برق، آب و سرویس کولر به شمار می‌رود. مدل‌های مختلف سیستم‌ سرمایشی سلولزی ویژگی‌های متفاوتی دارند، برای کسب اطلاعات بیشتر سوال‌های خود را در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

بازگشت به لیست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *