آموزشی

مزایا و معایب کولر گازی جی پلاس چیست؟ نقد و بررسی کولر گازی جی پلاس

بررسی مزایا و معایب کولر گازی جی پلاس در اپسیلون کالا

کولر گازی جی پلاس خوبه؟ افراد برای خرید کولر گازی معمولا این سوال را از فروشندگان یا مصرف‌کنندگان برند جی پلاس (Gplus) می‌پرسند. به‌طورکلی دستگاه‌های کولر گازی باید موتور قوی و باکیفیتی داشته باشند تا آن را بتوان به‌عنوان گزینه‌ای مناسب معرفی کرد. این دستگاه‌ها به‌صورت گسترده‌ای توسط کارخانجات و شرکت‌های مختلف تولید می‌شوند و مدل‌های متنوعی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. در این مقاله، به بررسی مزایا و معایب کولر گازی جی پلاس پرداختیم تا به شما در تصمیم‌گیری بهتر برای انتخاب این دستگاه کمک کنیم.

تنظیم دما آسان؛ از مزایای کولر گازی جی‌پلاس

یکی از مزایا بزرگ کولر گازی جی پلاس (Gplus) این است که به‌راحتی می‌توانید دما دلخواه خود را با استفاده از امکانات دستگاه و تکنولوژی آن تنظیم کنید. کولر گازی جی‌پلاس با قابلیت تنظیم خودکار دما، محیط را در دما مطلوبی نگه‌ می‌دارد. در واقع با تنظیم کولر گازی روی دمایی برای مثال ۲۰ درجه، کمپرسور شروع به فعالیت می‌کند تا دما محیط به آن درجه برسد؛ سپس کمپرسور قطع خواهد شد و فقط فن دستگاه روشن می‌ماند. با افزایش دما، دوباره کمپرسور برای رساندن دما به ۲۰ درجه شروع به‌کار می‌کند.

تنظیم دما خودکار؛ مزیت کاربردی کولر گازی جی پلاسفیلتر‌های تصفیه هوا؛ تامین هوای مطلوب با کولر گازی جی پلاس

اکثر کولر‌های گازی جی پلاس قادر به تولید هوای گرم و سرد هستند. این ویژگی منحصر‌به‌فرد دستگاه جی‌ پلاس به شما این امکان را می‌دهد که هوای گرم و مطلوب در فصول سرد و هوای خنک در فصول گرم داشته باشید. از سوی‌ دیگر، اسپیلت جی پلاس به‌عنوان بهترین کولر گازی، مجهز به فیلترهایی است که ذرات معلق و آلودگی‌های هوا را جذب می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود هوای تمیز و سالم در محیط پخش شود؛ ازاین‌رو، با تنفس هوای سالم، سلامت شما حفظ خواهد شد.

پره‌های طلایی برای توزیع هوا؛ جنس بسیار مقاوم برای حفظ تعادل دمایی

استفاده از پره‌های طلایی (Gold Fin)، کیفیت کولر گازی جی پلاس را نشان می‌دهد. در مدل‌های پیشرفته کولرهای گازی ایستاده و دو تکه جی پلاس از پره‌های طلایی استفاده می‌شود. جنس این پره‌ها نسبت به مدل‌های معمولی مقاوم‌تر است؛ همچنین مواد سازنده Gold Fin، رسانایی الکتریکی بهتری دارند. پره‌های طلایی کولر گازی جی پلاس به بهترین شکل ممکن باد را به چهار سمت مختلف پخش می‌کنند. این ویژگی باعث حفظ تعادل دمایی در محیط خواهد شد.

وزش باد متعادل با استفاده از پره‌های طلایی کولر گازی جی پلاسصدای کم کولر گازی جی پلاس؛ از مزایا برجسته اسپلیت جی پلاس

کولر گازی جی پلاس با‌توجه‌به طراحی خاص خود، سطح صدای بسیار پایینی دارد. سطح صدای این کولر گازی به‌قدری است که هنگام خواب یا استراحت متوجه آن نخواهید شد. البته کولر پرتابل گازی به‌دلیل نوع تکنولوژی و موتور آن صدای بیشتری تولید می‌کند. درواقع علت صدای کولر گازی، کمپرسور آن است. تفاوت کولر گازی دو تکه و پرتابل این است که یونیت مجهز به کمپرسور اسپیلت در خارج از خانه قرار داده می‌شود؛ درصورتی‌که کمپرسور کولر گازی پرتابل در داخل یونیت اصلی آن قرار دارد.

سطح صدا بسیار پایین از مزیت‌های کولر گازی جی پلاسمصرف انرژی بالا؛ افزایش هزینه برق توسط کولر گازی جی پلاس

یکی از معایب استفاده از کولرهای کولر گازی جی پلاس و حتی سایر برندها، مصرف بالای انرژی آن‌ها است. به‌طورکلی کولرهای گازی به دلیل تکنولوژی و عملکردشان مصرف برق بالایی نسبت به کولرهای آبی دارند. این مسئله ممکن است هزینه برق را افزایش دهد. البته در برخی از مناطق گرمسیر و مرطوب می‌توان فقط از کولرهای گازی به‌عنوان وسیله سرمایش استفاده کرد و تعرفه مصرف برق در این مناطق متفاوت خواهد بود.

پس هنگام انتخاب انتخاب انواع کولر گازی مهم است که علاوه‌بر قیمت کولر گازی، مصرف انرژی و پول برق را نیز محاسبه کنید و سپس خرید خود را انجام دهید. برای مشاهده قیمت کولر گازی گری، ال جی، جی پلاس، ایران رادیاتور و سایر برندهای محبوب فروشگاه اپسیلون کالا را مشاهده کنید.

لوله مسی جداگانه؛ هزینه اضافی بابت خرید لوله مسی هنگام نصب

لوله مسی قسمت مهم و جدانشدنی از سیستم کولرگازی بوده که وظیفه اصلی آن انتقال گاز اسپیلت است. همچنین وظیفه انتقال حرارت در یونیت کولرگازی برعهده لوله مسی خواهد بود. لوله مسی اندازه کوچک، قطر کم و وزن بسیار پایینی دارد. هنگام نصب انواع کولر گازی جی پلاس و سایر برندها مانند اسپلیت ال جی و جنرال، لوله مسی برای اتصال به واحد خارجی باید جداگانه خریداری شود. این موضوع هزینه اضافی را به خریدار تحمیل خواهد کرد.

خرید لوله مسی برای نصب کولر گازی جی پلاس از معایب این نوع کولرقیمت کولر گازی جی پلاس؛ مقرون‌به‌صرفه نسبت به انواع اسپلیت خارجی

همه مدل‌های کولر گازی جی پلاس نسبت به نمونه‌های خارجی مشابه، قیمت مناسب‌تری دارند. این موضوع باعث شده تا افراد بیشتری به این برند باکیفیت جذب شوند. قیمت انواع کولر گازی جی پلاس با یکدیگر متفاوت خواهد بود. تفاوت قیمت مدل‌های کولر گازی جی پلاس به فاکتورهای زیر بستگی خواهد داشت:

  • ظرفیت کولر
  • برخورداری از موتور اینورتر
  • داشتن حالت اکو یا Super
  • برخورداری از قابلیت‌های سرمایشی و گرمایشی
  • گرمسیری یا معتدل بودن
  • خاصیت رطوبت‌زدایی
  • برخورداری از فیلترهای تصفیه هوا چند لایه

باتوجه‌به کیفیت کولر گازی جی پلاس در مقایسه با اسپلیت‌های خارجی مانند کولرهای گازی جنرال، ال جی، هیتاچی و سایر برندها بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهند بود.

بررسی کولر گازی جی پلاس و انتخاب مناسب‌ترین مدل آن باتوجه‌به نیاز افراد

کولر گازی جی پلاس ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارد و تاثیر بسیار مثبتی در تهویه هوای محیط مورد‌نظر شما خواهد داشت. با این حال در کنار مزایا باید معایب کولر گازی جی پلاس را نیز برای خریدی مطمئن مقایسه کرد. پیش از خرید، ویژگی‌هایی که مدنظر دارید را روی یک کاغذ بنویسید و براساس آن انتخاب خود را انجام دهید. درکل، کولر دو تکه برند ایرانی جی پلاس باتوجه‌به ویژگی‌ها و کیفیتی که دارد هم رده انواع اسپلیت‌های خارجی قرار می‌گیرد. درحالی‌که کیفیت این نوع از کولر گازی‌ها همانند انواع برند‌های معرف خارجی است، اما قیمت آن‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. درصورتی‌که سوالی در رابطه با کولرهای گازی جی پلاس دارید در بخش نظرات پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

بازگشت به لیست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *