آموزشی

علت گرم نشدن آب پکیج چیست؟ چرا پکیج آب را گرم نمیکند؟

بررسی دلایل گرم نشدن آب مصرفی پکیج

برای یافتن علت گرم نشدن آب پکیج عوامل مختلفی مانند منابع برق و گاز وجود دارد که باید بررسی شوند. در این مقاله به شرح علل مختلف گرم نشدن آب پکیج می‌پردازیم تا با بررسی آن مشکل را در سریع‌ترین زمان پیدا کنید. عملکرد صحیح پکیج‌ها به‌عنوان تأمین‌کننده آب و هوا گرم در منازل و ساختمان‌ها اهمیت بسیاری دارد. ازاین‌رو، اختلال در کارکرد آن‌ها منجر به ایجاد مشکل در انجام امور روزمره خواهد شد. از سوی دیگر، برای جلوگیری از آسیب‌های بزرگ به پکیج باید در سریع‌ترین زمان ممکن مشکلات را یافت و آن‌ها را رفع کرد. در ادامه  دلایل گرم نشدن آب پکیج را مطالعه کنید تا با بررسی موارد گفته‌شده، علت گرم نشدن آب پکیج خود را بتوانید پیدا کنید.

اشکال در منبع برق و گاز؛ اولین مورد برای بررسی علت گرم نشدن اب پکیج

یکی از منابع اساسی در عملکرد پکیج گرمایشی، برق و گاز پکیج است. هر زمان که از خود پرسیدید «چرا پکیج آب را گرم نمیکند» پیش از هرچیز اتصال آن به برق و گاز را چک کنید. اگر اتصال پکیج به برق، قطع یا دچار مشکلات فنی شده باشد، پکیج آب را گرم نخواهد کرد. همچنین در برخی موارد قطع و وصل شدن یا نوسانات برق و گاز عملکرد پکیج را دچار مشکل می‌کند.

از سوی‌دیگر، پس از خرید پکیج دیواری و نصب آن ممکن است با گرم نشدن آب پکیج مواجه شوید. در این موقعیت نیز پیش از اقدام به هر‌کار دیگری، پریز برق و لوله گاز را چک کنید. اگر مشکلی در آن‌ها وجود نداشت، سپس به دنبال بررسی سایر موارد باشید.

بررسی اتصالات منابع برق و گاز برای یافتن علت گرم نشدن اب پکیجخرابی ترموستات؛ از اجزای کلیدی در کنترل دما آب پکیج

ترموستات یکی از اجزای کلیدی در کنترل دما آب پکیج محسوب می‌شود. ازاین‌رو، اختلال در عملکرد ترموستات ممکن است علت گرم نشدن اب پکیج باشد. همچنین در صورت تنظیم اشتباه ترموستات، دما دستگاه بالا نمی‌رود؛ زیرا برد الکترونیکی دستگاه با خطا بالا بودن حرارت مواجه خواهد شد و فرمان خاموش کردن شعله را صادر می‌کند. در نتیجه دستگاه امکان گرم کردن آب رادیاتور پکیج را با شعله خاموش یا کم نخواهد داشت.

اختلال در مدارهای الکتریکی؛ عمل نکردن صحیح شعله

خرابی یا اتصالات نادرست مدارهای الکتریکی پکیج ممکن است دلیل گرم نشدن آب پکیج باشد. مدارهای الکتریکی بخش مهمی از پکیج هستند که دستورات خاموش و روشن شدن شعله برای گرم کردن آب و همچنین دما تنظیم‌شده از آنجا می‌گذرد. درصورتی‌که اختلال در مدارهای الکتریکی وجود داشته باشد، شعله به‌درستی عمل نخواهد کرد و آب پکیج گرم نخواهد شد.

برای رفع مشکلات الکتریکی، توصیه می‌شود از تخصصی‌ترین و باتجربه‌ترین تکنسین‌ها در این زمینه استفاده کنید. برای مثال، اگر پکیج لورچ یا از هر برند دیگری دارید، برای سرویس دوره‌ای یا تعمیرات آن به تعمیرکاران همان برند مراجعه کنید. همچنین، تعمیر و نگهداری دوره‌ای مدارهای الکتریکی از وقوع مشکلات جلوگیری می‌کند.

عملکرد نادرست ترموستات پکیج از علت‌های اصلی گرم و سرد شدن آبرسوبات در لوله‌ها؛ تضعیف عملکرد سیستم پکیج

آب با کیفیت پایین یا حاوی رسوبات در مبدل‌ها و لوله‌ها رسوب ایجاد می‌کنند و عملکرد سیستم را تحت تاثیر قرار می‌دهند. تراکم رسوبات در لوله‌های پکیج گرمایشی عملکرد سیستم را تضعیف خواهد کرد که به گرم نشدن آب منجر می‌شود. همچنین ایجاد رسوب در مبدل پکیج دیواری از دیگر علل گرم نکردن آب پکیج دیواری به شمار می‌رود. وجود رسوب در دستگاه با کاهش و افت فشار آب، ارتباط مستقیم دارد.

برای از بین بردن رسوبات از سطح مبدل حرارتی انواع پکیج فرولی، لورچ، ایران رادیاتور و سایر برندها، شستشو بخش مبدل با آب و اسید، از راهکارهای کاربردی و موثر محسوب می‌شود. به‌منظور تخصصی بودن این فرآیند، لازم است که اسیدشویی پکیج توسط متخصصان انجام شود. ازطرفی می‌توان برای بهبود کیفیت آب و جلوگیری از تجمع رسوبات از فیلترهای آب استفاده کرد.

کم بودن فشار آب ساختمان؛ جوش آمدن سریع آب و دستور خاموش شدن شعله

کمبود فشار آب داخل ساختمان را می‌توان به‌عنوان علت گرم نشدن اب پکیج بررسی کرد. افت فشار آب باعث افزایش سرعت جوش آمدن آب خواهد شد. با جوش آمدن آب پکیج خاموش می‌شود و به‌دلیل کم بودن حجم آب گرم، به‌خصوص هنگام حمام، آب مورد استفاده سرد و گرم می‌شود. به عبارت دیگر، با گرم شدن آب سنسور دستگاه دستور خاموش شدن شعله را به برد ارسال می‌کند.

کد خطا کم بودن فشار آب در پکیج بوتان با (A04)/(E04)، در پکیج ایمرگاس با کد خطا ۱۰ و در سایر پکیج‌ها با کدهای مختلف نمایش داده می‌شود. در صورت پایین بودن فشار آب ورودی با استفاده از یک پمپ، می‌توان فشار آب را افزایش داد. همچنین، وجود نشتی در پکیج نیز بر افت فشار آب تاثیرگذار خواهد بود. با مشاهده خطا افت فشار آب باید نشتی در پکیج را نیز بررسی کرد.

گرم نشدن آب پکیج به دلیل فشار پایین آب ساختمانانجام ندادن سرویس‌های دوره‌ای؛ تبدیل مشکلات کوچک پکیج به اختلالات بزرگ

نگهداری نکردن منظم و تعمیرات دوره‌ای به تدریج عملکرد پکیج گرمایشی را تضعیف می‌کند و در نتیجه باعث گرم نشدن آب خواهد شد. با تعمیر دوره‌ای متوجه اشکالات و اختلالات کوچک می‌شوید و با رفع آن‌ها از مشکلات بزرگ‌تر و جدی‌تر جلوگیری خواهید کرد. ازاین‌رو، تعمیر دوره‌ای و نگهداری منظم پکیج گرمایشی را فراموش نکنید. برای مثال،‌ سرویس دوره‌ای انواع پکیج ایران رادیاتور باید حداقل هر ۶ ماه یکبار و حداکثر سالانه انجام شود.

عملکرد نادرست شیر سه طرفه؛ جلوگیری از ورود آب‌گرم به مبدل ثانویه

در ساختار پکیج‌ها، قطعه‌ای با عنوان شیر سه طرفه وجود دارد. اختلال در عملکرد شیر سه طرفه، باز و بسته شدن شیر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر شیر به‌درستی باز و بسته نشود، آب‌گرم به مبدل ثانویه دستگاه وارد نخواهد شد. برای بررسی این مشکل در پکیج، باید ابتدا از رسیدن برق ۲۲۰ ولت به شیر سه طرفه مطمئن شوید. سپس با قرار دادن پکیج در حالت زمستان و باز کردن آب‌گرم، می‌توان از عملکرد صحیح زبانه‌ها مطمئن شد. در صورت اختلال در این قسمت، باید شیر را باز کنید و پس از رسوب‌زدایی و شستشو دوباره در جای خود قرار دهید. با خرید پکیج‌های باکیفیت بالا از فروشگاه‌های معتبری مانند سایت اپسیلون کالا می‌توان خرابی پکیج را به‌دلیل کیفیت بالا قطعات به حداقل رساند.

عملکرد نادرست شیر سه طرفه؛ مهم‌ترین دلایل گرم نشدن آب پکیجاستفاده از پکیج‌های باکیفیت برای جلوگیری از گرم نشدن آب پکیج

برای یافتن علت گرم نشدن اب پکیج عوامل مختلفی مانند منابع برق و گاز، رسوب لوله‌ها، اختلال در مدارهای الکتریکی و عملکرد نادرست شیر سه طرفه باید بررسی شود. در این مقاله هر یک از دلایل شایع گرم نشدن آب پکیج را بررسی کردیم تا با اطلاع از آن‌ها بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل را رفع کنید. برخی مواقع علت سرد و گرم شدن آب پکیج، کیفیت پایین و قطعات نامرغوب پکیج است. برای استفاده طولانی مدت از پکیج، پیشنهاد می‌کنیم حتما پکیج‌ها باکیفیت تهیه کنید. اگر سوالی در‌مورد کیفیت و نحوه عملکرد پکیج‌ها دارید در بخش نظرات پایین صفحه با ما در میان بگذارید تا کارشناسان در کمترین زمان پاسخگوی شما باشند.

بازگشت به لیست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *