راهنمای خرید

راهنمای خرید کولر گازی متناسب با متراژ

بررسی راهنمای خرید کولر گازی متناسب با متراژ در بلاگ اپسیلون کالا

همه مدل‌های کولر گازی مناسب برای هر فضایی نخواهند بود؛ گاهی خرید سیستم خنک‌کننده با ظرفیت بالا برای فضایی کوچک یا کولری با ظرفیت پایین برای اتاق‌های بسیار بزرگ فقط هدر دادن هزینه است. در نتیجه در این مقاله مهم‌ترین نکات را برای خرید کولر گازی متناسب با متراژ به شما معرفی خواهیم کرد. مهم‌ترین نکته در خرید سیستم سرمایشی متناسب با اندازه اتاق، در نظر داشتن عوامل موثر بر ظرفیت است؛ برای آشنایی بیشتر با این عوامل و جدول راهنمای ظرفیت باددهی متناسب با هر فضا این مقاله را مطالعه کنید. فقط با سه دقیقه مطالعه این متن با خیالی راحت برای خرید کولر گازی اقدام خواهید کرد.

ظرفیت کولر؛ واحد اندازه‌گیری قدرت خنک‌کنندگی

ظرفیت کولر برحسب متراژ با BTU نمایش داده می‌شود؛ Btu مخفف british thermal unit است که برای اندازه‌گیری میزان خنک‌کنندگی کولر باتوجه‌به مساحت اتاق انجام می‌شود. البته این واحد اندازه‌گیری فقط به مساحت بستگی ندارد؛ بااین‌حال در بیشتر موارد برای خریدکولرگازی مناسب برای متراژ اتاق استفاده می‌شود.

btu بالاتر نشان‌دهنده قدرت بیشتر برای خنک‌کنندگی است که البته نباید این واحد اندازه‌گیری را با قدرت بیشتر کولر برای کاهش دما اشتباه بگیرید. Btu بالاتر به معنی کاهش دمای بیشتر نیست؛ بلکه به معنای انتخاب کولر گازی مناسب متراژ خواهد بود. در ادامه جدول انتخاب بهترین btu باتوجه‌به متراژ اتاق را قرار می‌دهیم:

ظرفیت سرمادهی کولر گازی BTU

متراژ مساحت مناسب برحسب متر مربع

۹۰۰۰ ۱۲ تا ۲۰
۱۲۰۰۰ ۲۰ تا ۳۰
۱۸۰۰۰ ۳۰ تا ۴۵
۲۴۰۰۰ ۴۵ تا ۶۰
۳۰۰۰۰ ۶۰ تا ۷۵
۳۶۰۰۰ ۷۵ تا ۹۰
۴۸۰۰۰ ۹۰ تا ۱۲۰

این نسبت‌ها را در خرید کولر گازی باید برای خرید سیستم‌های خنک‌کننده را در نظر بگیرید. برای مثال کولر گازی مناسب ۴۰ متر ظرفیتی برابر با ۱۸۰۰۰ یا کولر گازی مناسب برای خانه ۱۰۰ متری ظرفیتی برابر با ۴۸۰۰۰ دارند. اگر قصد خرید کولر برای فضاهای بزرگ‌تر را دارید باید باتوجه‌به نسبت‌های قرار داده شده در جدول، btu نهایی را محاسبه کنید.

متراژ اتاق؛ مهم‌ترین عامل موثر بر ظرفیت (BTU) کولرعوامل تعیین‌کننده ظرفیت کولر؛ مواردی مهم در خرید انواع کولر گازی

فقط متراژ اتاق بر تعیین ظرفیت کولر گازی موثر نیست؛ در ادامه عوامل موثر دیگر برای تعیین ظرفیت سیستم‌های سرمایشی را معرفی می‌کنیم:

  • ارتفاع سقف
  • آفتاب‌گیر بودن فضا
  • رفت‌وآمد
  • موقعیت خانه
  • تعداد دستگاه‌ها و فضاهای گرمازا
  • تعداد افراد حاضر در فضا

برای تعیین دقیق مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر ظرفیت کولر گازی از افراد متخصص کمک بگیرید؛ به ویژه اگر پلان اتاق‌ها به شکل نامتعارفی هستند. در صورت اندازه‌گیری نادرست متراژ اتاق، نمی‌توان کولر گازی مناسبی انتخاب کرد. از آن‌جایی‌که ظرفیت تاثیر مستقیمی بر قیمت کولرآبی و گازی دارد، از خرید کولرهایی با ظرفیت بیشتر برای اتاق کوچک خودداری کنید.

ظرفیت کولر؛ عاملی موثر بر خرید کولر گازی متناسب با متراژبررسی نقد کارکرد سیستم سرمایشی و نظرات کاربران

مطالعه نظرات کاربران به خرید راحت کولر گازی کمک می‌کند. نکته‌های مثبت و منفی یک محصول، برندهای فعال و فروشگاه‌های عرضه‌کننده انواع سیستم سرمایشی به‌وسیله نظرات ارزیابی می‌شوند. به همین دلیل از نظرات افراد در رسانه‌های جمعی و سایت فروشگا‌های آنلاین برای داشتن خریدی بهتر کمک بگیرید.

گاهی هزینه‌ای که برای یک وسیله پرداخت می‌کنید تناسبی با کارکرد آن ندارد؛ به همین دلیل قبل از خرید از نظرات کاربران و قیمت مدل‌های مختلف اطلاعات بگیرید. برای مثال ممکن است قیمت کولر گازی ایستاده در بعضی از فروشگاه‌ها در عین داشتن ویژگی‌ها و مشخصات یکسان منطقی‌تر باشد.

بررسی نظرات سایر کاربران؛ راهنمای ایده‌آل برای خرید کولر گازیدریافت مشاوره از فروشگاه‌های معتبر؛ راهکاری برای انتخاب بهترین مرجع خرید

دریافت مشاوره از فروشگاه‌های معتبر یکی از روش‌های موثر برای خرید بهترین کولر گازی متناسب با متراژ فضا به شمار می‌رود. معمولا فروشگاه‌هایی با تنوع محصولات بیشتر از نام‌های تجاری مختلف، تجربه بهتری برای ارائه به مشتریان دارند. علاوه‌بر این، تنوع بالای کولرگازی پرتابل قیمت مختلفی را برای خرید در اختیار افراد قرار می‌دهد؛ همچنین فروشگاه‌هایی با محصولات بیشتر فروش بالاتری هم دارند؛ بنابراین از تجربه خرید افراد بیشتری اطلاع دارند. در نتیجه راهنمایی بهتری برای خرید کولر گازی متناسب با متراژ خواهند بود.

دریافت مشاوره از فروشگاه‌های معتبر؛ روشی برای انتخاب بهترین سیستم سرمایشیمعرفی دو مورد از کولرهای مناسب برای فضاهای کوچک و بزرگ

در این بخش قصد داریم دو مورد از کولرهایی با BTU بالا و پایین را برای قرار دادن در فضاهای بزرگ مثل فضاهای صنعتی و محلی کوچک مثل واحدهای مسکونی را معرفی می‌کنیم. انواع کولر آبی صنعتی، آبی سلولزی و پرتابل ایستاده با ظرفیت‌های مختلف برای قرار دادن در فضاهای مختلف اختصاصی شده‌اند.

کولر گازی ۹۰۰۰ ایران‌رادیاتور؛ با قدرت پرتاب باد روبه‌روزن مناسب برای فضای کوچک

کولر گازی ۹۰۰۰ ایران‌رادیاتور بیشتر برای خانه و محیط‌های کوچکی مثل مغازه‌ها کاربرد دارند. این کولرها با صدای بسیار کم برای تهویه مطبوع مساحت‌های ۱۲ تا ۱۵ متر مناسب هستند؛ بنابراین باتوجه‌به ظرفیت خنک‌کنندگی آن، برای اتاق خواب نیز کاربرد دارند. این کولر‌ها با مصرف کم انرژی، هوای مطبوعی را در محیط ایجاد می‌کنند.

علاوه‌بر کولرهای گازی، بعضی از خنک‌کننده‌های آبی نیز برای مساحت‌های کوچک و با سطح انرژی A در دسترس هستند. برای مثال میزان مصرف انرژی در کولر آبی برفاب از A تا D تعیین شده است؛ ازاین‌رو هزینه برق کمی به‌دنبال دارد.

کولر گازی ۶۰۰۰۰ زانتی؛ مناسب برای مساحت ۱۱۵ متر

کولر گازی با BTU یا همان ظرفیت خنک‌کنندگی ۶۰۰۰۰ برای تهویه هوا در مساحت ۱۱۵ متر کاربرد دارد. این وسیله برای سالن‌های بزرگ خانه یا فروشگاه‌های بزرگ‌تر مناسب‌ است. کولر گازی زانتی به‌ دلیل داشتن ابعادی بزرگ برای واحدهای مسکونی کاربرد ندارد. به‌طورکلی کولرهایی با ظرفیت خنک‌کنندگی بالاتر ممکن است که حجم بیشتری نیز داشته باشند. برای مثال خرید کولر انرژی با راندمان ۸۳ درصد برای تامین سرمایش محیط‌های صنعتی و تجاری استفاده می‌شود؛ بنابراین بهتر است برای تهویه هوا در فضاهای کوچک‌تر از مدل‌هایی با BTU و حجم کمتر استفاده شود.

مراجعه به فروشگاه‌های معتبر؛ بهترین راهکار برای خرید  کولر گازی با BTU مناسب

در این مقاله به بررسی راهنمای خرید کولر گازی متناسب با متراژ پرداختیم. متراژ اتاق مهم‌ترین عامل موثر بر خرید سیستم خنک‌کننده براساس BTU یا همان ظرفیت خنک‌کنندگی است. BTU یک واحد اندازه‌گیری محسوب می‌شود که برای تعیین میزان خنک‌کنندگی متراژ مشخصی از اتاق کاربرد دارد. با در نظر گرفتن BTU یا همان ظرفیت کولر مسیر راحتی برای انتخاب کولر گازی مناسب در پیش خواهید داشت.

در این مقاله جدولی از نسبت‌های دقیق متراژ اتاق و ظرفیت خنک‌‌کنندگی کولر قرار دادیم. پس از تعیین متراژ اتاق می‌توانید اطلاعات جدول BTU را بررسی کنید. اگر قصد خرید کولر برای فضاهای بزرگ‌تر یا با متراژی نامتعارف را دارید، حتما از فروشگاه‌های باسابقه در این زمینه مشورت بگیرید.

مراکز خریدی که محصولاتی بیش از چند برند را در مدل‌های مختلف عرضه می‌کنند بهترین مشاورین خرید کولر گازی شناخته می‌شوند. اگر سوال یا ابهامی در مورد راهنمای خرید سیستم سرمایشی گازی باتوجه‌به متراژ اتاق دارید با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

بازگشت به لیست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *