سبک زندگی

درجه پکیج در زمستان و تابستان چند باشد؟

نگهداری و تنظیم دمای پکیج، از مسائلی است که اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چراکه اگر به ‌طور موثر از پکیج استفاده نکنید، ممکن است با مشکلات مختلفی روبه‌رو شوید. یادگیری نحوه استفاده کارآمد از پکیج‌ها و نحوه تنظیم دمای پکیج، اتلاف انرژی را به حداقل می‌رساند و هزینه صورتحساب‌های قبض شما را کاهش می‌دهد. در این مقاله به شما توضیح می‌دهیم که بهترین دمای پکیج در زمستان و تابستان چقدر است؟ و چگونه در فصل‌های زمستان و تابستان تنظیم دمای رادیاتور پکیج خود را انجام دهید تا به بهترین نحو از آن استفاده کنید. برای مشاهده محصولات و قیمت انواع پکیج میتوانید به این صفحه مراجعه نمایید.

دمای مناسب پکیج

تنظیم دمای پکیج؛ قبل از شروع فصل!

قبل از هر کاری برای تنظیم دمای پکیج در زمستان مهم است که زودتر از موعد یعنی در اواخر فصل تابستان یا اوایل فصل پاییز سرویس و شستشوی رادیاتور پکیج خود را انجام دهید و قبل از اینکه فصول سرد سال شروع شوند آماده‌ی شرایط جدید شوید. همان‌طور که گفته شد، انجام دادن سرویس پکیج می‌تواند در نحوه کار کردن سیستم گرمایشی خانه شما نیز تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

وقتی صحبت استفاده از پکیج به میان می‌آید، لازم است بدانید که بسیاری از مردم با طریقه روشن کردن پکیج آشنایی ندارند یا فقط آن را روشن می‌کنند و به جزئیاتی مانند حداقل درجه پکیج و یا نحوه تنظیم دمای پکیج توجهی نمی‌کنند. اگر به این موارد توجه نکنید، مجبورید بیش از آنچه که نیاز است، پول ‌خرج‌ کنید و همچنین از پکیج خود به ناکارآمدترین روش ممکن استفاده نمایید؛ بنابراین سوالی که پیش می‌آید این است که حداکثر درجه پکیج در زمستان و تابستان چقدر است؟ چگونه می‌شود دمای مناسب پکیج در فصل‌های مختلف سال را تنظیم کرد؟درجه پکیج های بوتان در زمستان چند باشد؟ در ادامه، به پاسخ این سوال می‌پردازیم تا بتوانید به بهترین شیوه از پکیج خود بهره ببرید.

درجه پکیج در زمستان چند باشد؟

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که با تنظیم حداکثر درجه پکیج به گرم شدن سریع‌تر خانه کمک می‌کنند؛ اما این روش ناکارآمد است و حتی ممکن است به سیستم پکیج آسیب برساند. مطالعات نشان داده‌اند که دمای بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد، بهترین محدوده دمایی برای یک اتاق خواهد بود؛ البته برای افراد مسن یا کم‌تحرک بهتر است این دما بین ۲۲ تا ۲۳ درجه حفظ شود. علاوه بر این، بالا بردن بیش ‌از حد درجه دمای پکیج، فقط انرژی را هدر می‌دهد.

از آنجایی ‌که هرچه دمای پکیج کمتر باشد، سیستم گرمایش کارآمدتر است و مصرف گاز و در نتیجه هزینه‌های جاری هم کاهش می‌یابند، برای یک پکیج، دمای گرمایش رادیاتور باید دمایی بین ۶۰ تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد باشد. لازم به ذکر است از آنجایی ‌که این تنظیم دما در دمای آب داخل رادیاتورها هنگام گرم کردن خانه شما تاثیرگذار است، بسته به خانه خود و انجام سرویس سالانه، بهترین دمای پکیج در زمستان بین ۵۰ تا ۵۵ درجه سانتی‌گراد است.

در ضمن توصیه می‌شود دمای آب گرم را نیز روی ۵۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید؛ چراکه هر دمایی بیش از ۵۰ درجه سانتی‌گراد در محل استفاده (شیر آب یا دوش) می‌تواند باعث ایجاد مشکل در پکیج شود؛ بنابراین با تنظیم دما، باید تعادل ایده‌آلی از عملکرد گرمایش، راحتی و کارایی را برای اکثر خانه‌ها فراهم کرد.

با تمام این تفاسیر، اگر همچنان شک دارید که چگونه باید دمای پکیج خود را تنظیم کنید، خوشبختانه اپسیلون کالا با ارائه خدمات پس از فروش می‌تواند در این حیطه شما را راهنمایی کند. مشاورین مجرب این تیم حاضر به ارائه خدمات بهینه در سریع‌ترین زمان ممکن به شما هستند.


بیشتر بخوانید: دلایل گرم نشدن رادیاتور و پکیج


تنظیم دمای رادیاتور پکیج

درجه پکیج در تابستان چند باشد؟

یکی از مسائلی که برای افراد پیش می‌آید این است که آیا باید در طول تابستان پکیج را خاموش کرد؟درجه پکیج در تابستان چند باشد؟ پاسخ به این مسئله، بستگی به شرایط شما دارد. اگر می‌خواهید در طول تابستان همچنان دسترسی به آب گرم در ظرف‌شویی آشپزخانه یا حمام خود داشته باشید، می‌توانید تنظیمات پکیج خود را طوری تغییر دهید که فقط آب گرم و نه گرمایش محیطی را تامین کند. به ‌این ‌ترتیب، در طول تابستان همچنان دسترسی به آب گرم خواهید داشت؛ اما رادیاتورهای شما روشن نیستند و خانه شما خنک نگه ‌داشته می‌شود.

شما همچنین می‌توانید سیستم گرمایش مرکزی خود را روشن بگذارید؛ اما هر یک از رادیاتورها را که نیاز ندارید، خاموش‌ کنید و یا در مناطقی که ممکن است کمی گرمای اضافی نیاز داشته باشید، مانند رادیاتور موجود در حمام برای خشک‌کردن حوله‌های مرطوب، به‌ طور جداگانه آن رادیاتور را روشن نگه ‌دارید.

از نظر تنظیم دمای مناسب پکیج در تابستان نیز باید گفت که می‌توانید در این فصل دمای رادیاتور را کاهش دهید؛ یعنی دمای آن را در حدود ۵۰ یا ۵۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. حداکثر درجه پکیج در طول تابستان نیز نباید کمتر از ۵۰ درجه سانتی‌گراد باشد. این موارد در مورد بهترین درجه پکیج ایران رادیاتور در تابستان نیز صدق می‌کند. بهترین قیمت انواع پکیج ایران رادیاتور را از سایت اپسیلون کالا می‌توانید مشاهده کنید.

نحوه تنظیم دمای پکیج چگونه است؟

سیستم‌های پکیج مجهز به یک صفحه کنترل کاربر و صفحه‌نمایش LCD برای تسهیل تنظیم دمای مناسب پکیج هستند؛ جایی که تنظیمات مدنظر شما می‌تواند برای دمای آب و رادیاتور وارد شود. فرآیند تنظیم دمای رادیاتور پکیج و نحوه بالا بردن درجه حرارت پکیج ممکن است بسته به مدل پکیج شما متفاوت باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود برای اطلاع داشتن نسبت به پروسه اصلی، به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید و یا از مشاوران مجرب اپسیلون کالا کمک بگیرید. اما به ‌طور کلی، دو قسمت متفاوت برای تغییر دما در دستگاه تعبیه ‌شده است که با چرخاندن دکمه آن می‌توانید تغییر دمای مورد نظرتان را اعمال کنید. برخی از پکیج‌های اپسیلون کالا نیز دکمه‌ای برای تنظیم دمای رادیاتور و دمای آب گرم دارند که پس از فشار دادن، می‌توانید دما را با هر ضربه، ۱ درجه سانتی‌گراد افزایش یا کاهش دهید تا به دمای مدنظرتان دست‌یابید.

دمای مناسب پکیج در تابستان

اهمیت تنظیم درجه پکیج

استفاده صحیح از پکیج در طول فصول مختلف مانند تابستان و زمستان می‌تواند به شما کمک کند تا مقدار قابل ‌توجهی در هزینه‌ها صرفه‌جویی نمایید و فضای زندگی راحت‌تری را برای خود ایجاد کنید. بسیاری از مردم که از پکیج‌های خود به صورت موثر استفاده نمی‌کنند و یا به ‌طور کارآمد دمای آن را تنظیم نمی‌نمایند، باعث افزایش هزینه‌های خود می‌شوند و نمی‌توانند به ‌اندازه کافی از پکیج بهره ببرند؛ البته خرید محصولات باکیفیت از سایت‌هایی با تضمین ضمانت کالا و مشاورین مجرب مانند سایت اپسیلون کالا می‌تواند بسیار راهگشا باشد. برای مشاهده انواع محصولات پکیج میتوانید به صفحات خرید پکیج دیواری و خرید پکیج زمینی مراجعه نمایید.

بازگشت به لیست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *