آموزشی

لیست تمام ارورهای پکیج بوتان + راهنمای رفع خطاهای پکیج بوتان

راهنمای علت ارور پکیج بوتان و نحوه رفع آن‌ها

پکیج‌ها نیز همانند سایر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی دچار اشکالاتی می‌شوند که برای رفع آن‌ها باید علت خرابی آن‌ها را بدانیم. پکیج بوتان به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی در بسیاری از منازل و محل‌های کار در صورت وجود اختلال در سیستم روی صفحه نمایش آن اروری نمایش داده می‌شود. با شناسایی و رفع ارور پکیج بوتان می‌توانید اختلال به وجود آمده را برطرف کنید. این مقاله راهنمای جامعی برای شناسایی و رفع ارورهای متداول در پکیج‌های بوتان است. با درک دقیق این ارورها و راه‌حل‌های مرتبط، کاربران می‌توانند در زمان و هزینه صرفه‌جویی کرده و از عملکرد بهینه سیستم گرمایشی خود اطمینان حاصل کنند.

جدول ارورهای مدل‌های مختلف پکیج بوتان

مدل‌ها و قیمت پکیج بوتان متنوع در بازار متنوع بوده اما ارورهای آن‌ها یکسان است؛ فقط ارورها در برخی از مدل‌ها با حرف انگلیسی متفاوتی از جمله A شروع می‌شود. در واقع ارورهای انواع پکیج‌های بوتان یکسان هستند و برای یافتن علت آن باید بیشتر به عدد خطا مشاهده کنید. در جدول زیر اکثر ارورهای پکیج بوتان را به شما معرفی کرده‌ایم.

کد خطا توضیحات
E01 or E1 عدم تشکیل شعله به دلیل نبود گاز، خرابی جرقه‌زن و…
E02 or E2 خرابی کلید حرارتی پکیج و فعال شدن ترموستات حد
E03 or E3 بروز مشکل در تهویه هوای داخل پکیج به علت خرابی پرشر دود با فن پکیج
E04 or E4 کمبود یا وجود بیش از حد آب در پکیج
E06 or E6 خرابی سنسور NTC در آب گرم مصرفی
E07 or E7 خرابی سنسور NTC در آب گرمایش محیط
E09 این ارور در مواقعی به چشم می‌خورد که رادیاتور سرد است و نشان از عدم گردش آب در پکیج دارد.
E11 وجود شعله قبل از فرمان برد به دلیل خرابی برد یا شیر گاز
E12 این ارور به خرابی سیم مدولاتور موجود در شیر برقی اشاره دارد که وظیفه آن تنظیم فشار گاز خروجی است.
E28 تکرار بیشتر از ۵ بار یک خطا به صورت متوالی این ارور را فعال می‌کند. برای رفع آن برق ورودی دستگاه را چک کنید.
E37 پایین بودن ولتاژ برق ورودی دستگاه
E40 وجود نوسان در برق ورودی دستگاه (مدل ورونا)
E41 خاموش شدن مکرر مشعل (بیش از ۶ بار)
E42 خرابی یا گیر کردن دکمه‌های برد
E43 عدم ارتباط با ریموت کنترل پکیج
E44 باز بودن بیش از حد شیر گاز پکیج قبل از تشکیل شعله
E62 کالیبره شدن شیر گاز در حین تعویض برد
E72 پایین بودن دمای آب در مدار گرمایش و عدم واکنش NTC به دمای آن در مدت زمان ۳۰ ثانیه
E80 خطای نرم افزاری به دلیل قدیمی بودن مدل برنامه
E81 وجود مشکل در احتراق پکیج، مسدود بودن خروجی دود یا ورود هوای آزاد به داخل دستگاه در هنگام روشن شدن
E82 و E83 عدم احتراق کامل در پکیج به صورت مداوم و وجود مشکل در مسیر خروجی دود
E84 بروز مشکل در احتراق به دلیل بالا بودن ظرفیت پکیج
E98 وجود مشکل نرم افزاری در هنگام راه‌اندازی پکیج
E99 وجود خطای عمومی در پکیج

برای رفع هر یک از این ارورها، باید به توصیه‌های ذکر شده برای هر کد توجه کنید. به‌طورکلی، برخی از این ارورها ممکن است نیاز به تعمیرات تخصصی داشته باشند و باید توسط فنی‌کار مجرب بررسی شوند. در ادامه به شرح دقیق ارورهای رایج پرداختیم.

بررسی جدول ارورهای مدل‌های مختلف پکیج بوتان و نحوه رفع آن‌هاارور E01، تشکیل نشدن شعله؛ اشکال از شیر گاز، جرقه‌زن یا حسگر شعله

ارور E01 در پکیج‌های بوتان نشانه تشکیل نشدن شعله است. این مشکل به دلایلی چون خرابی شیر گاز یا مشکلات در جرقه‌زن به‌وجود می‌آید. شیر گاز وظیفه کنترل جریان گاز را دارد و وظیفه جرقه‌ زن ایجاد جرقه و روشن کردن شعله است.

همچنین، خرابی یا عملکرد نادرست حسگر شعله که وظیفه تشخیص وجود شعله را دارد، باعث نمایش این خطا می‌شود. برای رفع ارور E01 پکیج بوتان باید ابتدا باز بودن شیر گاز و وجود جریان گاز کافی در مسیر را بررسی کنید. سپس عملکرد جرقه‌زن را بررسی کرده و آن را تمیز کنید.

بسیاری از افراد پس از خرید پکیج بوتان در انتخاب رادیاتور بوتان یا ایران رادیاتور دچار شک می‌شوند. بهتر است برای خرید رادیاتور همان برند پکیج خود را انتخاب کنید زیرا نوع تولید و متریال آن‌ها یکی خواهد بود.

E02 ارور پکیج بوتان؛ از کار افتادن کلید حرارتی

ارور E02 در پکیج‌های بوتان نشان‌دهنده‌ی خرابی یا از کار افتادن کلید حرارتی است. این کلید به‌عنوان یک وسیله ایمنی عمل می‌کند که برای جلوگیری از بالا رفتن بیش از حد دمای آب در پکیج طراحی شده است. عمده‌ترین دلایل فعال شدن این ارور شامل بالا رفتن بیش‌ از حد دمای آب به دلیل نقص در تنظیمات یا خرابی قطعات دیگر و قطع شدن یا خرابی کابل‌های متصل به کلید حرارتی خواهد بود.

برای مثال، اگر ترموستات دما به‌درستی کار نکند، باعث افزایش بی‌رویه دمای آب می‌شود که نتیجه آن فعال شدن کلید حرارتی است. برای رفع این خطا، ابتدا باید دمای تنظیم شده روی پکیج را بررسی و در صورت نیاز تنظیمات دما را تعدیل کنید تا از گرم شدن بیش از حد آب جلوگیری شود. همچنین باید کابل‌های متصل به کلید حرارتی را برای یافتن هرگونه قطعی یا آسیب دیدگی بررسی کنید.

اگر پکیج شما به صورت مکرر این ارور را می‌دهد پیشنهاد می‌کنیم به فکر خرید پکیج دیواری بوتان به‌روز و جدید باشید؛ زیرا در برخی موارد هزینه تعمیرات مداوم از قیمت پکیج‌ها بیشتر خواهد شد.

علت ارور E02 پکیج بوتان؛ از کار افتادن کلید حرارتی E03، مشکل در دودکش یا فن؛ استاندارد نبودن ارتفاع دودکش یا نصب نادرست آن

ارور E03 در پکیج‌های بوتان معمولاً به مشکلات مربوط به دودکش یا فن اشاره دارد. این مشکلات ممکن است شامل استاندارد نبودن ارتفاع دودکش، نصب نادرست آن، یا انسداد در مسیر دودکش شوند. دودکش برای اطمینان از خروج صحیح دود و گازهای حاصل از احتراق از پکیج به خارج ساختمان طراحی شده است. ارتفاع ناکافی یا نصب نادرست دودکش مانع خروج دود می‌شود و فشار منفی در داخل سیستم و نهایتاً اختلال در عملکرد پکیج را به همراه دارد.

برای رفع این خطا، ابتدا باید دودکش و فن را برای هرگونه انسداد، آسیب دیدگی یا نصب نادرست بررسی کنید. اطمینان از اینکه دودکش به‌درستی نصب شده و از ارتفاع مناسب برخوردار است، برای عملکرد صحیح پکیج ضروری است. همچنین، باید فن و مسیرهای مرتبط با آن را برای اطمینان از عدم وجود انسداد و خرابی چک کنید.

اگر فکر می‌کنید که پکیج بوتان شما مناسب برای فضایی که نصب کرده‌اید نیست، با خرید پکیج مناسب با فضای خود می‌توانید مشکل را حل کنید. برای مثال ممکن است فضای موردنظر شما کوچک باشد و استفاده از پکیج دیواری برخلاف تصور مناسب نباشد. ازاین‌رو بهتر است پکیج زمینی بگیرید تا دودکش آن را بتوانید در حالت استاندارد قرار دهید.

E04، ارور پکیج بوتان؛ نوسان فشار آب

درصورتی‌که نوساناتی در فشار آب وجود داشته باشد، ارور E04 در پکیج‌های بوتان رخ می‌دهد. این نوسانات ممکن است ناشی از مشکلاتی در شیر پر کن متصل به دستگاه باشد که وظیفه تنظیم فشار آب داخل مدار گرمایش پکیج را دارد. بالا و پایین رفتن فشار آب بر عملکرد کلی پکیج تاثیر منفی می‌گذارد و در نتیجه موجب بروز این خطا می‌شود. فشار آب باید در محدوده مشخصی باقی بماند تا پکیج بتواند به‌درستی کار کند.

برای رفع خطای E04، ابتدا باید فشار آب داخل سیستم را چک کنید و مطمئن شوید که در محدوده استاندارد تعیین شده برای پکیج قرار دارد. در‌صورتی‌که فشار خارج از محدوده نرمال باشد، باید شیر پر کن را برای تنظیم دوباره فشار آب بررسی کنید. همچنین، باید به دنبال نشتی‌های احتمالی در سیستم باشید که ممکن است باعث افت فشار شده باشند.

همچنین اگر به‌تازگی ٰخرید رادیاتور داشته‌اید و آن‌ها را نصب کرده‌اید، ممکن است با ارور E04 پکیج بوتان به‌دلیل به‌هم خوردن فشار در پکیج مواجه شوید.

علت ارور E04 پکیج بوتان؛ نوسان فشار آبارور E06؛ خرابی حسگر دمای آب گرم در پکیج بوتان

ارور E06 در پکیج‌های بوتان معمولاً به خرابی حسگر دمای آب گرم اشاره دارد. حسگر دما یکی از اجزای کلیدی در پکیج است که وظیفه اندازه‌گیری و کنترل دمای آب گرم تولیدی توسط پکیج را دارد. عملکرد صحیح این حسگر برای حفظ دمای ثابت و مطلوب آب حیاتی است. خرابی یا نقص در حسگر دما منجر به اندازه‌گیری نادرست دمای آب خواهد شد؛ این مشکل علاوه‌بر کاهش کیفیت گرمایش، به سیستم پکیج نیز آسیب می‌رساند.

برای رفع ارور پکیج بوتان، E06، ابتدا باید حسگر دمای آب گرم را بررسی کنید. گاهی اوقات، مشکل ممکن است ناشی از اتصالات شل یا آسیب دیده باشد که با بررسی و سفت کردن اتصالات می‌توان آن را حل کرد. اگر پس از بررسی اتصالات، مشکل همچنان ادامه داشت، شاید تعویض حسگر دما، ارور را برطرف کند.

ارور E07 پکیج بوتان؛ خرابی یا قطع شدن سنسور آب

ارور E07 در پکیج‌های بوتان معمولاً به خرابی یا قطع شدن سنسور آب اشاره دارد. سنسور آب یکی از اجزای حیاتی در سیستم پکیج است که وظیفه تشخیص جریان آب را دارد. این سنسور اطمینان حاصل می‌کند که پکیج تنها در صورت وجود جریان کافی آب فعال شود، که این امر برای جلوگیری از آسیب به المنت‌های گرمایی و سایر قطعات حساس پکیج حیاتی است. خرابی یا قطعی در این سنسور می‌تواند مانع از تشخیص درست جریان آب می‌شود و در نتیجه موجب اختلال در کارکرد پکیج خواهد شد.

برای رفع این خطا، ابتدا باید سنسور آب را برای بررسی هرگونه آسیب‌دیدگی، قطعی یا اتصالات شل چک کنید. گاهی اوقات، مشکل ممکن است به‌سادگی ناشی از اتصالات شل باشد که می‌توان با سفت کردن یا تعویض اتصالات حل کرد. اگر بازبینی اتصالات مشکل را حل نکند، ممکن است نیاز به تعویض سنسور آب باشد.

دلیل ارور E07 پکیج بوتان؛ خرابی یا قطع شدن سنسور آبخرید دستگاه‌های پکیج بوتان به‌عنوان جایگزین مدل‌های قدیمی‌تر

در نهایت با بررسی دقیق ارور پکیج بوتان، می‌توان دریافت که بسیاری از این مشکلات با اقدامات ساده و در دسترس قابل حل هستند. با این حال، برخی موارد نیازمند دخالت تخصصی‌تر و استفاده از خدمات فنی خواهد بود. درک درست از نحوه عملکرد پکیج و آگاهی از نحوه رفع ارورها نه تنها به افزایش طول عمر دستگاه کمک می‌کند، بلکه اطمینان خاطر بیشتری را برای کاربران در استفاده روزمره از این سیستم‌های گرمایشی فراهم می‌آورد.

ازسو‌ی‌دیگر، اگر پکیج بوتان شما قدیمی شده است و ارورهای مکرری را نمایش می‌دهد، پیشنهاد می‌کنیم به‌جای هزینه برای تعمیر آن، پکیج‌های به‌روز بوتان را جایگزین کنید. برای مشاهده انواع پکیج‌های بوتان به بخش فروش سایت مراجعه و مشخصات و قیمت رادیاتور پکیج بوتان را مشاهده کنید و با بهترین قیمت سیستم گرمایش موردنظر خود را بخرید.

بازگشت به لیست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *