آموزشی

فیلتر مینرال چیست و چه کاربردی دارد؟

وجود ناخالصی ها در آب آشامیدنی، افراد را به استفاده از دستگاه های تصفیه خانگی ترغیب کرده است. در دستگاه های تصفیه از فیلترهای متنوعی استفاده می شود که یکی از این فیلترها، فیلتر مینرال است. از فیلترهای مینرال در دستگاه های تصفیه ای که به روش اسمز معکوس کار می کنند، استفاده می شود. این نوع فیلتر می تواند مواد ضروری بدن مانند کلسیم و منیزیم را به آب آشامیدنی افزوده و تعادل عناصر ضروری بدن را حفظ کند. فیلتر مینرال در مرحله آخر دستگاه تصفیه آب قرار می گیرد.

با معرفی فیلتر مینرال می توان دریافت که این نوع فیلتر در همه دستگاه های تصفیه قرار نگرفته و تنها برخی از دستگاه های تصفیه به این نوع فیلتر مجهز هستند. این فیلتر با عنوان فیلتر مرحله ۶ نیز شناخته می شود. اگر نگران حذف شدن ویتامین های ضروری از آب تصفیه شده هستید، می توانید با خرید این نوع فیلتر تمامی ویتامین ها را به آب برگردانید. ما در اپسیلون کالا، بهترین فیلترها را برای شما فراهم کرده ایم. با خرید محصولاتی با کیفیت و برندهایی معتبر، از خرید خود اطمینان حاصل کنید.

فیلتر تصفیه آب مینرال چیست؟

فیلتر مینرال دستگاه تصفیه آب یکی از فیلترهای اختیاری بوده که وجود آن در دستگاه تصفیه آب الزامی نبوده و تاثیری در پاکیزگی آب آشامیدنی ندارد. این فیلتر فقط می تواند عناصر ضروری آب را که حین تصفیه از بین رفته اند، به آب بازگرداند. به این ترتیب، آب تصفیه شده پس از عبور از فیلتر مینرال، سرشار از مواد معدنی شده و غنی می باشد. این فیلتر به صورت خطی در دستگاه تصفیه آب نصب شده و نیازی به هوزینگ و محفظه ندارد. بعلاوه، این فیلترها اغلب زرد رنگ هستند و تشخیص آنها در دستگاه تصفیه آب خانگی آسان است.

در معرفی فیلتر مینرال باید به این نکته توجه نمود که استفاده از این فیلتر، تنها در دستگاه های تصفیه آبی که به روش اسمز معکوس عمل می کنند، امکان پذیر است. معمولا، بیشترِ مواد معدنی موجود در آب توسط فیلتر ممبران حذف شده که جبران آن بر عهده فیلتر مینرال است. استفاده از این نوع فیلتر تصفیه آب، موجب بهبود کیفیت آب نیز شده و لذت نوشیدن یک آب گوارا را برای شما به ارمغان می آورد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر و خرید این نوع فیلتر، می توانید از سایت اپسیلون کالا دیدن نمایید. ما در این سایت به معرفی فیلتر مینرال پرداخته و شما را با ویژگی های این نوع فیلتر آشنا می کنیم.

کاربرد فیلتر مینرال در دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

کاربرد فیلتر مینرال برای کسانی که به مواد معدنی موجود در آب بسیار اهمیت می دهند، بیشتر است. با بکارگیری این نوع فیلتر در دستگاه تصفیه آب، تمام ویتامین های حذف شده از آب در حین تصفیه، دوباره به آب باز می گردند. البته اکثر دستگاه های تصفیه آب جدید، به این نوع فیلتر مجهز بوده و دیگر نیازی نیست نگران مواد معدنیِ حذف شده از آب باشید. یکی دیگر از کاربردهای مهم فیلتر مینرال، تنظیم PH آب آشامیدنی می باشد.

ما در اپسیلون کالا با معرفی فیلتر مینرال، شما را از کاربرد و اهمیت وجود این فیلتر در دستگاه تصفیه آب آگاه کرده و بهترین برندهای فیلتر مینرال را برای شما فراهم می کنیم. با خرید انواع فیلتر از ما، بهداشت آب آشامیدنی مورد استفاده خود را تضمین کنید.

اهمیت نصب فیلتر مینرال بر روی تصفیه آب

خواص فیلتر مینرال در بازگردانیِ مواد و املاح معدنی آب، منجر به اهمیتِ دوچندانِ حضور این نوع فیلتر در دستگاه تصفیه آب خانگی شده است. بیشترِ مواد معدنی موجود در آب مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم و غیره، هنگام تصفیه از آب جدا شده و همین امر موجب کاهش سختی آب می شود. اما با توجه به اینکه بدن به این مواد معدنی به اندازه تعادل نیاز دارد، باید با استفاده از فیلتر مینرال، این مواد را دوباره به آب اضافه کرد تا مواد معدنیِ مورد نیاز بدن تامین شود.

به همین منظور، نصب فیلتر مینرال در دستگاه تصفیه آب می تواند نقش مهمی در متعادل سازی سختی آب آشامیدنی داشته باشد. علاوه بر این، یون کلسیمی که این فیلتر به آب آشامیدنی اضافه می کند، برای رشد کودکان بسیار مفید خواهد بود. اگر قصد خرید فیلتر مینرال را دارید، می توانید در اپسیلون کالا، بهترین و مرغوبترین فیلترهای مینرال را خریداری کنید.

زمان تعویض فیلتر مینرال تصفیه آب

تعیین زمان تعویض فیلتر مینرال به عوامل زیادی بستگی دارد و نمی توان زمان دقیقی برای آن مشخص کرد. بطور مثال، عواملی مانند برند فیلتر، کیفیت آب لوله کشی، کیفیت سیستم لوله کشی آب، میزان مصرف آب و تاریخ اولین نصب، در تعیین زمان تعویض این نوع فیلتر تاثیرگذار خواهند بود. معمولا یک سال پس از نصب فیلتر مینرال، باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود تا از ورود مواد آلوده درون فیلتر به آب جلوگیری شود. البته ممکن است تعویض فیلتر مینرال در یک برند زودتر از مدت زمان گفته شده باشد.

نکته ای که در زمان تعویض فیلتر مینرال باید در نظر داشت این است که هر فیلتر دارای عمر مشخصی بوده و اگر به موقع تعویض نشود، ممکن است کیفیت و طعم آب آشامیدنی را تحت تاثیر قرار دهد. گذشته از آن، ممکن است عملکرد دستگاه تصفیه آب نیز دچار اختلال شود. بنابراین، استفاده از فیلتری با برند معتبر برای جلوگیری از هزینه های اضافیِ بعدی الزامی است. همچنین، استفاده از تکنسین های ماهر برای تعویض این نوع فیلترها، بهترین گزینه است. به این ترتیب، به دستگاه تصفیه آب خانگی خسارتی وارد نشده و فیلتر به شکلی مناسب نصب می شود تا بهترین عملکرد را از خود ارائه دهد. برندهای متنوعی از فیلتر مینرال در بازار موجود است. ما در اپسیلون کالا به معرفی فیلتر مینرال و برندهای مختلف آن پرداخته ایم.

فیلتر مینرال حاوی چه موادی است؟

در معرفی فیلتر مینرال باید گفت که این فیلتر از لایه های مختلفی تشکیل شده است. در این لایه ها، انواع سنگ های معدنی مانند کلسیت، سیلیس و دولومیت، به همراه کربن قرار گرفته تا بیشترین مقدار مواد معدنی وارد آبِ تصفیه شده شود. علاوه بر این، این لایه های معدنی، PH آب را نیز به گونه ای تنظیم می کنند تا بدن دچار مشکل نشود. کربنی که در این نوع فیلتر بکار می رود نیز، به حذف طعم بد و بوی نامطبوع آب کمک بسیاری می کند. در دستگاه تصفیه، آب پس از عبور از فیلتر پست کربن، وارد فیلتر مینرال شده و از طریق مجاورت با سنگ های معدنی موجود در این فیلتر، مواد معدنی در آب حل می شوند. در نتیجه آب پس از عبور از فیلتر مینرال، سرشار از مواد معدنی می باشد.

وجود یونهای مثبت و منفی کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم و ویتامین F در ساختار فیلتر مینرال، یکی از نقاط قوت آن می باشد. البته مقدار این یونها در برندهای مختلف متفاوت است و در برخی موارد نیز در اعلام مقدار این یونها اغراق می شود؛ اما با این حال، استفاده از فیلتر مینرال در دستگاه تصفیه آب مفید بوده و املاح آب را افزایش می دهد.

معرفی مدل های فیلتر تصفیه آب مینرال

فیلتر مینرال با برندهای مختلفی در بازار موجود است. با معرفی فیلتر مینرال می توان به این نتیجه رسید که خرید یک فیلتر با برندی معتبر، به افزایش کیفیت آب تصفیه شده کمک بسیاری می کند. یکی از برندهای مطرحی که از این نوع فیلتر در بازار موجود است، Soft water می باشد. این فیلتر با مجهز بودن به مواد معدنی درجه یک، دارای سطح کیفی بسیار بالایی می باشد. فیلتر مینرال C.C.K نیز، یکی دیگر از فیلترهای معتبر در بازار بوده که از مواد اولیه ارگانیک ساخته شده است. البته استفاده از این فیلتر، فقط برای دستگاه های تصفیه آب با همین برند توصیه می شود. علاوه بر این، برندهای ایرانی فیلتر مینرال آکواسافت و کلین پیور نیز، از دیگر برندهای مطرح در بازار هستند.

برای خرید بهترین فیلتر مینرال، به سایت ما سر بزنید و با خرید انواع فیلترهای دستگاه تصفیه از ما، از کیفیت تمام محصولات اطمینان حاصل کنید.

بازگشت به لیست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *