آموزشی

تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی چگونه انجام میشود؟

تعویض فیلتر تصفیه خانگی در بازه زمانی تعریف‌شده برای آن، اهمیت زیادی دارد. در واقع، فیلترهایی که داخل دستگاه تصفیه آب خانگی تعبیه شده‌اند، با گذشت زمان آلوده می‌شوند. برای اینکه آلودگی‌های فیلتر به آب منتقل نشود، نیاز است هرچند وقت یک‌بار نسبت به تعویض آن اقدام کرد. به عبارتی، عدم تعویض فیلتر تصفیه‌کننده بر کیفیت آب خروجی تأثیر منفی می‌گذارد؛ به همین خاطر تعویض به ‌موقع آن بسیار مهم است.

در رابطه با چگونگی تعویض فیلترها نیز سؤالات زیادی مطرح می‌شود؛ اما چیزی که باید بدانید این است که تعویض آن‌ها نیاز به تخصص دارد و بایستی مهارت فنی لازم را برای انجام این کار داشت. به ‌این ‌ترتیب، اگر تجربه تعویض فیلتر را ندارید، بهتر است این کار را انجام ندهید؛ زیرا احتمال اینکه به دستگاه یا حتی خودتان آسیب بزنید وجود دارد. در ادامه، آموزش نحوه تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی به ‌صورت اختصاصی آورده شده است که شما عزیزان با مطالعه آن می‌توانید چگونگی انجام این کار را یاد بگیرید. با ما همراه باشید.

زمان تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی

آموزش نحوه تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی

در اینجا، نحوه تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی را به زبانی ساده توضیح داده‌ایم. توجه داشته باشید که اولین گام برای تعویض، این است که فیلتر ازکارافتاده یا آلوده‌شده را تشخیص دهید. در واقع، باید فیلترهای دستگاه را با رعایت بهداشت بررسی کنید تا آلودگی دست شما به تصفیه‌کننده منتقل نشود. همچنین باید به نوع دستگاه نیز توجه داشته باشید. تولیدکنندگان برای برخی از دستگاه‌های تصفیه‌کننده آب، آچار پلاستیکی به‌ منظور باز کردن فیلترها در نظر گرفته‌اند. آچار را در دور هوزینگ فیلتر بگذارید و بچرخانید تا باز شود. سپس فیلتر هدف را از جای خود بردارید و فیلتر نو را در آن قرار دهید.

ضمن اینکه باید به شماره قطعات نیز توجه داشته باشید. شماره‌هایی در محفظه‌ها و فیلتر‌های تصفیه‌کننده حک شده است که بایستی آن‌ها را طبق همان شماره‌ها قرار دهید. بعد از قرار دادن فیلتر هم اورینگ‌های آن را روی هوزینگ محکم ببندید تا در زمان استفاده از دستگاه، نشتی صورت نگیرد. برخی از فیلترها نیز بر روی بدنه قرار دارند که برای تعویض آن‌ها، نخست باید شلنگ‌ها را جدا کنید و سپس فیلتر جدید را قرار دهید. در نهایت هم باید دستگاه را ارزیابی نمایید تا از عملکرد درست آن مطمئن شوید. به کارکرد دستگاه دقت کنید؛ از فشار آب گرفته تا جریان آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر در کارهای فنی مهارت دارید می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید؛ اما در صورت عدم مهارت، بهتر است از نیروهای فنی کمک بگیرید.


بیشتر بخوانید: معرفی انواع کولر گازی


زمان تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی

زمان تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی به مدل دستگاه بستگی دارد. برخی از تولیدکنندگان با بهره‌گیری از قطعات بهتر باعث ماندگاری بیشتر فیلترهای دستگاه شده‌اند؛ اما در کل، متوسط عمر مفید فیلترها حدود ۱ الی ۲ سال محاسبه می‌شود. حتی عمر برخی از فیلترها نیز زیر یک ‌سال است. بنابراین زمان تعویض فیلتر به برند و مدل آن بستگی دارد؛ به همین خاطر توصیه می‌شود در زمان خرید فیلتر، تمام مشخصات فنی آن را مطالعه کنید. این مشخصات به ‌صورت دقیق توسط کارشناسان ما در اختیار مشتریان محترم قرار می‌گیرند.

نحوه تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی

دلایل خراب شدن زودهنگام فیلترها

اگر در تعویض فیلتر تصفیه آب اشتباهی صورت بگیرد، احتمال خراب شدن زودهنگام آن وجود دارد. اصولاً فیلترهایی که به ‌درستی تعبیه نشده‌اند یا سطح کیفی پایینی دارند، خیلی زود خراب می‌شوند. البته در برخی موارد، این منبع آب یا لوله‌ها هستند که این مشکل را به وجود می‌آورند. ممکن است برایتان سؤال پیش آید که از کجا بفهمیم که فیلتر خراب شده است؟ توجه کنید مواردی نظیر طعم و بوی غیرطبیعی آب یا کم شدن فشار آب شیر دستگاه، نشانه‌های از کار افتادن فیلترهای دستگاه هستند. بعد از مشاهده هریک از این مشکلات، بایستی نسبت به تعویض فیلترهای تصفیه‌کننده اقدام کنید. همچنین هزینه تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی نیز به موارد مختلفی بستگی دارد که آن‌ها را در ادامه توضیح داده‌ایم.

هزینه تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی


بیشتر بخوانید: انتخاب کولر گاری پرتابل 


هزینه تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی

هزینه تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی تا حد زیادی بستگی به این دارد که چه کسی کار تعویض آن را انجام می‌دهد. اگر خودتان آن را تعویض کنید، نیازی نیست دستمزدی را به نیروی خدماتی بپردازید؛ اما ریسک انجام این کار در صورت عدم داشتن مهارت، بسیار بالا است. همچنین احتمال دارد، مشکل ایجادشده به خاطر فیلترها نباشد و در نتیجه، تعویض فیلتر کمکی به رفع آن نکند.

بنابراین بهتر است از یک نیروی خدماتی ماهر بخواهید که ابتدا مشکل ایجادشده را عیب‌یابی کند و در صورت نیاز، کار تعویض فیلتر را انجام دهد. از طرفی هم، اگر خودتان نصب را انجام دهید آن‌هم به‌اشتباه، دیگر نمی‌توانید از گارانتی دستگاه استفاده کنید. در کل، اینکه چه کسی کار تعویض را انجام دهد، بر هزینه تمام‌شده آن تأثیر می‌گذارد. نوع فیلتر خریداری‌شده و تعدادش نیز تأثیر زیادی بر هزینه‌های تعویض آن می‌گذارد. به‌طورکلی، قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی و هزینه‌های جانبی آن در برابر سلامتی که برای ما به ارمغان می‌آورد، ناچیز است.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی


سخن پایانی

کار تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی بایستی به‌موقع و اصولی انجام شود تا آسیبی به دستگاه و خود فرد وارد نشود. به‌علاوه، فیلترها در مدل‌های مختلفی ساخته می‌شوند که هر مدل برای هدفی خاص مانند کلرزدایی، رفع آلودگی‌ها و آلاینده‌های مختلف و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین می‌توان گفت که مهم‌ترین قطعه دستگاه تصفیه‌کننده، همین فیلترها هستند. ضمن اینکه میانگین عمر هر فیلتر با دیگری متفاوت است؛ اما معمولاً بیشتر آن‌ها حدود ۱ الی ۲ سال قابل استفاده هستند. تولیدکنندگان، متوسط زمان تعویض فیلتر تصفیه هر مدل را اعلام کرده‌اند که این زمان را می‌توان از فروشندگان جویا شد. عدم تعویض فیلتر تصفیه آب در زمان مقرر نیز باعث انتقال آلودگی‌ به آب می‌شود. بنابراین تعویض به‌موقع هر فیلتر توسط افراد فنی حائز اهمیت است که بایستی جدی گرفته شود.

بازگشت به لیست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *