راهنمای خرید

چگونه دستگاه تصفیه آب اصل از تقلبی را تشخیص دهیم؟

در دنیای امروز تقریباً در تمام صنایع و حوزه‌ها با مقوله‌ای به نام جنس تقلبی و اصلی روبرو هستیم. به طوری که پیش از خرید هر قلم جنسی، باید بپرسیم آیا این کالا تقلبی است یا اصلی؟ این موضوع در بازار دستگاه‌های تصفیه آب خانگی هم وجود دارد و با ورود تولیدکنندگان سودجو و متقلب به بازار، شرایط سختی را برای خریداران رقم زده است. خیلی از افراد حتی برندهای معتبر  دستگاه تصفیه آب اصل را هم نمی‌شناسند، چه برسد به اینکه قادر به تشخیص انواع فیک موجود در بازار هم باشند. بنابراین تصمیم گرفته‌ایم در این مطلب، راهنمای تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل و فیک را تدوین کنیم تا بتوانید خریدی آگاهانه‌تر داشته باشید. در ادامه مطلب، نگاهی به برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب خواهیم داشت.

نحوه تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل از تقلبی

ویژگی های دستگاه تصفیه آب اصل

دستگاه تصفیه آب از تعدادی فیلتر تشکیل شده است. این فیلترها به نوبت وظایف خود را در پاک‌سازی آب انجام می‌دهند. دستگاه‌های تصفیه آب اصل، حداقل باید دارای ۵ فیلتر باشند. اولین فیلتر از نوع الیافی است که ذرات معلق موجود در آب را حذف می‌کند. فیلتر دوم از جنس زغال یا کربن فعال است که اجازه نمی‌دهد آفت‌کش‌ها، کلر و ترکیبات شیمیایی از آن عبور کنند. مرحله سوم باز هم فیلتر الیافی است که ذرات کوچک‌تر در حد ۱ میکرون را جذب خود می‌کند. مرحله چهارم یا مهم‌ترین مرحله مربوط به RO یا اسمز معکوس است که به کمک غشای نیمه تراوا، ناخالصی‌ها موجود در آب همگی از آن جدا شده و به سمت فاضلاب هدایت می‌شوند. در مرحله آخر یک فیلتر کربنی دیگر هم قرار دارد که کمک می‌کند آب تمیزتر از قبل شده و بو یا طعم نامطبوع آن از بین برود.

همان‌طور که اشاره کردیم، برای تشخیص دستگاه تصفیه آب خانگی اصل باید بدانیم که این دستگاه حداقل ۵ فیلتر مذکور را دارد. البته تعداد فیلترها در یک دستگاه خانگی می‌تواند بیشتر هم باشد و تعداد کمتر فیلتر هم به دستگاه‌های پیش تصفیه مربوط می‌شود نه دستگاه تصفیه. یک دستگاه تصفیه اصلی همچنین باید کیفیت آب شرب شما را به طور ویژه‌ای افزایش دهد. منظور از افزایش کیفیت این است که آبی تمیزتر و بدون املاح یا مزه و بو در منزل داشته باشید. قطعاً اگر این‌طور نیست، یا دستگاهتان اصلی نبوده و یا دچار خرابی شده است. اینکه چطور تشخیص دهیم که کیفیت آب شرب تغییر کرده است یا خیر، در ادامه مطلب آورده شده است.

تشخیص دستگاه تصفیه آب خانگی اصل

 


بیشتر بخوانید: معرفی فیلتر پست کربن آب و کاربرد آن 


دستگاه تصفیه آب خانگی اصل از تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟

نحوه تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل از تقلبی کار ساده‌ای نیست اما با چند راهنمایی در این حوزه می‌توانید خرید آگاهانه‌تری داشته باشید. اول از همه به سراغ برندهای معتبر بروید. این برندها قیمت مشخص و بسته‌بندی‌های خاص خود را دارند. طبیعتاً اجناس تقلبی هم از روی نمونه‌های اصل و با همان بسته‌بندی ساخته می‌شوند. اما معمولاً می‌توان با مراجعه به وب‌سایت‌های معتبر فروشگاهی یا وب‌سایت سازنده، بسته‌بندی اصلی محصول را مشاهده کرده و تفاوت‌هایی بین جنس اصل و تقلبی پیدا کرد.

نکته مهم دیگر این است که عموماً تفاوت قیمت فاحشی بین اجناس فیک و اصلی وجود دارد. بنابراین ابتدا استعلام قیمت از چند فروشگاه معتبر یا وب‌سایت تولیدکننده داشته باشید تا به‌اصطلاح قیمت‌ها دستتان بیاید. اگر دستگاهی پیدا کردید که به طرز مشکوکی ارزان قیمت بود، احتمالاً کاسه‌ای زیر نیم کاسه است.

مورد بعدی، همان‌طور که پیشتر هم اشاره کردیم، به عملکرد دستگاه برمی‌گردد. در واقع در این روش باید ابتدا دستگاه را در منزل نصب کرده و سپس اصلی یا تقلبی بودن آن را بررسی کنید. به این ترتیب که قبل از نصب تصفیه آب، با کمک دستگاه‌های سختی سنج، میزان سختی یا املاح آب را اندازه می‌گیرید. سپس بعد از نصب، دوباره این کار را تکرار می‌کنید. دستگاه تصفیه آب اصل باید حداقل به میزان ۸۰ درصد سطح املاح و سختی آب را کاهش دهد. در غیر این صورت یا خراب است یا تقلبی.

در ادامه راهنمای تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل و فیک باید گفت که به سراغ فروشنده‌های خوش‌نام و دستگاه‌های دارای گارانتی بروید. چه خرید حضوری داشته باشید و چه به صورت آنلاین بخواهید دستگاه تصفیه آب خود را تهیه کنید، به دنبال فروشنده‌هایی بروید که اسم و رسمی در این زمینه داشته و شفافیت کاری دارند. گارانتی معتبر همچنین به شما این امکان را می‌دهد که در صورت ایجاد مشکل یا خرابی در عملکرد دستگاه تصفیه آب، بتوانید آن را تعویض یا تعمیر کنید. فروشندگانی که دستگاه‌های فیک می‌فروشند، معمولاً از ارائه گارانتی فرار می‌کنند که همین موضوع زنگ خطری برای خریدار به حساب می‌آید.

برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب اصل کدام است؟

برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب اصل در بازار ایران کم نیستند. در ادامه به تعدادی از محبوب‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

سافت واتر

سافت واتر که نامی کاملاً برازنده برای محصولاتش دارد، برند تایوانی است که دستگاه‌های تصفیه آب با کیفیت را روانه بازار می‌کند. محصولات این شرکت دارای ۶ فیلتر تصفیه هستند که امضای این تولید کننده به حساب می‌آید.

جنرال الکتریک

این شرکت آمریکایی انواع گسترده‌ای از فیلترها را تولید می‌کند، به طوری که فیلترهای تصفیه آب بخش کوچکی از این محصولات را در برمی‌گیرند. این شرکت خلاق و پیشرو، فیلترهایی تولید کرده است که می‌توانند اثرات داروهایی مانند ایبوپروفن یا فلوکستین را از آب حذف کنند. البته این ویژگی در تمام فیلترهای دستگاه تصفیه آب جنرال الکتریک وجود ندارد.

سی سی کا

از دیگر برندهای معروف این حوزه می‌توان به سی سی کار اشاره کرد که علاوه بر آنکه دست خریدار را در انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی باز گذاشته است، پشتیبانی بدون محدودیت زمانی برای خریداران این دستگاه‌ها را نیز فراهم کرده است.

آکوا سانا

این شرکت با آنکه قدمت چندانی ندارد، اما توانسته است جایگاه مناسبی در سطح جهانی در حوزه تصفیه آب برای خود دست‌وپا کند. محصولات این شرکت می‌توانند جیوه و آزبست را که از سمی‌ترین ترکیبات برای بدن انسان هستند، از آب جدا کنند.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی


دستگاه تصفیه آب خانگی اصل چیز دیگریست!

در این مطلب تلاش کردیم نگاهی به نحوه تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل از تقلبی داشته باشیم. اما اگر نومیدانه در وب‌سایت‌های فروشگاهی می‌چرخید و هنوز نتوانسته‌اید دستگاه تصفیه آب مورد نظرتان را پیدا کنید، با کارشناسان ما تماس بگیرید. انتخاب و تشخیص دستگاه تصفیه آب خانگی اصل، کاری است که ما در آن تخصص داریم و نسبت به آن متعهدیم!

برای مشاهده انواع محصولات تصفیه آب خانگی و خرید تصفیه آب صنعتی و مشاهده قیمت تصفیه آب نیمه صنعتی میتوانید به فروشگاه اپسیلون کالا مراجعه نمایید.

بازگشت به لیست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *