آموزشی

معرفی فیلتر پست کربن آب و کاربرد آن

در این مقاله قصد داریم شما رو با عملکرد فیلتر پست کربن آب آشنا کنیم

وجود املاح و ذرات ریز در آب آشامیدنی، لذت نوشیدن یک آب گوارا را از ما سلب کرده است. در چنین شرایطی، استفاده از دستگاه های تصفیه آب و عملکرد مناسب فیلترهای آن، از جمله عملکرد فیلتر پست کربن، به افزایش کیفیت آب کمک می کند. این بهترین راه برای نوشیدن آب با خاطری آسوده است. البته شاید در ابتدا تصور کنید که اب های آشامیدنی قبل از ورود به لوله کشی بطور کامل تصفیه می شوند، اما بهتر است بدانید که این میزان پالایش برای آب ها کافی نبوده و باید برای جلوگیری از بیماری های گوارشی در آینده ای نه چندان دور، استفاده از دستگاه های تصفیه آب و فیلتر تصفیه آب استاندارد را در اولویت قرار دهید.

در میان فیلترهای مختلفی که در ساختار یک دستگاه تصفیه آب خانگی بکار می رود، عملکرد فیلتر پست کربن آب، دارای اهمیت ویژه ای می باشد. این فیلتر، با عنوان فیلتر مرحله ۵ شناخته شده و پس از فیلتر ممبران قرار می گیرد. این فیلتر، تمام ذرات شیمیایی که از مراحل قبلیِ فیلتر در آب باقی مانده است را، به طور کامل از آب جدا می کند. آب پس از عبور از این فیلتر، کیفیت ویژه ای خواهد داشت. اگر به دنبال دستگاه های تصفیه آب خانگی و فیلترهای مخصوص آن می گردید، اپسیلون کالا بهترین مکان برای خرید است. این سایت دارای محصولاتی با کیفیت با برندهایی معتبر بوده که می تواند رضایت شما را جلب نماید، برای خرید انواع فیلتر پست کربن به فروشگاه اپسیلون کالا مراجعه نمایید.

فیلتر پست کربن آب چیست؟

فیلترهای کربنی به دلیل وجود کربن فعال، منبع خوبی برای حذف آلاینده های موجود در آب می باشند. به همین دلیل، فیلتر کربن یکی از فیلترهای موجود در دستگاه های تصفیه آب بوده و پس از آن نیز، فیلتر پست کربن آب قرار می گیرد. کاربرد فیلتر پست کربن آب ، برای جذب ذراتی با احتمال وجود کمتر از ۱ درصد اهمیت ویژه ای پیدا می کند. وجود این نوع فیلتر در دستگاه های تصفیه آب، برای افرادی که از مشکلات کلیوی و گوارشی رنج می برند، بسیار مفید می باشد. این فیلتر در دهانه ورودی و خروجی، دارای دو صافی بوده که تصفیه آب آشامیدنی را بهتر انجام می دهند. کربنِ بکار رفته در ساختار این نوع فیلتر، تاثیری بر رنگ و بوی آب نداشته و تنها برای جذب ناخالصی ها موثر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید این نوع فیلتر، از سایت اپسیلون کالا دیدن کنید.

ساختار فیلتر پست کربنساختار فیلتر پست کربن


بیشتر بخوانید: آیا از گرمایش کولر گازی استفاده کنیم؟


کاربرد فیلتر پست کربن در دستگاه تصفیه آب

عملکرد فیلترهای پست کربن، بر پایه کربنی می باشد که در ساختار آن بکار رفته است. فیلتر ممبران که قبل از فیلتر پست کربن قرار گرفته، می تواند حجم کمی از آب را به صورت روزانه تصفیه نماید. بنابراین، بهترین کار برای ذخیره سازی این مقدار آب، استفاده از مخزن می باشد. البته زمانی که آب در مخازن ذخیره سازی می شود، ممکن است طعم و بوی آن دچار تغییر شود. در این شرایط، عملکرد فیلتر پست کربن آب، می تواند ذرات ناخالص را از آب گرفته و مانع از ایجاد بوی نامطبوع در آن شود. استفاده از این نوع فیلتر در مرحله آخر تصفیه آب، صورت می پذیرد و لازم است از این فیلتر به روش اسمز معکوس در دستگاه های تصفیه آب استفاده شود.

وظیفه فیلتر پست کربن در دستگاه تصفیه آب بسیار مهم و حیاتی بوده و استفاده از آن می تواند بیشترین تاثیر را بر روی کیفیت آب بگذارد. همانطور که گفته شد این فیلتر پس از فیلتر ممبران قرار گرفته و آب خروجی از فیلتر ممبران از طریق دهانه ورودی وارد فیلتر پست کربن می شود. عملکرد فیلتر پست کربن آب به گونه ای است که طعم، بو و ذرات احتمالیِ موجود در آب ورودی به ساختار خود را از طریق کربن پودری جذب می کند. البته این کربن پودری پس از مدتی خاصیت خود را از دست داده و بهتر است از فیلترهایی با طول عمر بالا استفاده کنید. ما در اپسیلون کالا، بهترین و مرغوبترین فیلترها را به شما معرفی می کنیم.

فیلتر پست کربنفیلتر پست کربن

نحوه تعویض فیلتر پست کربن

همانطور که هیچ قطعه ای دائمی نبوده و نیاز به تعویض دارد، فیلترهای تصفیه آب نیز پس از مدتی عمر مفید خود را از دست داده و باید تعویض شوند. اگر عملکرد فیلتر پست کربن آب، پس از مدتی با مشکل مواجه شود، یعنی زمان آن فرا رسیده تا فیلتر قدیمی را با یک فیلتر نو تعویض کنید. در اغلب موارد، تعویض فیلتر پست کربن آب، ۶ ماه تا یک سال پس از نصب آن می باشد. البته این مدت زمان با توجه به عواملی مانند مدت زمان استفاده از دستگاه تصفیه آب در روز، برند و کیفیت فیلتر، حجم آب مصرفی و کیفیت آب لوله کشی، ممکن است کم و زیاد شود. بطور مثال در مناطقی که آب از کیفیت پایینتری برخوردار است، باید زودتر نسبت به تعویض این فیلتر اقدام نمود.

برای بهبود عملکرد فیلتر پست کربن آب، بهتر است تعویض آن را مطابق دستورالعمل انجام دهید. برای این کار، ابتدا باید دستگاه تصفیه را از برق کشیده و شیر آب ورودی به آن را قطع کنید. سپس، با جدا نمودن تمام اتصالات فیلتر پست کربن، آن را با فیلتر نو تعویض نموده و اتصالات ورودی و خروجی را مجددا وصل کنید. معمولا روی بسته بندی این نوع فیلتر، اتصالات با جزئیات کامل شرح داده شده اند. برندهای متنوعی از این فیلتر در بازار موجود است که باید در انتخاب برند، به کیفیت عملکرد فیلتر پست کربن آب آن برند توجه نمود. ما در اپسیلون کالا تلاش کرده ایم تا بهترین برندها را با مناسب‌ترین قیمت ها در اختیار شما قرار دهیم.

تعویض فیلتر پست کربن آبتعویض فیلتر پست کربن آب

 

فیلتر پست کربن چه تاثیری بر کیفیت آب خروجی دستگاه های تصفیه آب می گذارد؟

عملکرد فیلتر پست کربن آب، متاثر از ساختار آن است. زغال پوست نارگیل، به عنوان ماده اصلی در ساختار این نوع فیلترها بکار رفته و به کاهش مواد شیمیایی موجود در آب آشامیدنی کمک بسیاری می کند. بنابراین، وجود این نوع فیلترها در ساختار دستگاه تصفیه آب، به افزایش کیفیت آب خروجی منجر می شود. علاوه بر این، آب خروجی، رنگ و بویی نامطبوع نداشته و کاملا بهداشتی است.

اگر به دنبال بهترین فیلتر پست کربن آب هستید، اپسیلون کالا در خدمت شماست. با مراجعه به سایت اپسیلون کالا می توانید فیلترهای پست کربنی با کیفیت مطلوب تهیه کرده و لذت نوشیدن آب سالم را تجربه کنید. همچنین برای مشاهده انواع محصولات تصفیه آب خانگی و خرید تصفیه آب صنعتی و مشاهده قیمت تصفیه آب نیمه صنعتی میتوانید به فروشگاه اپسیلون کالا مراجعه نمایید.

بازگشت به لیست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *