آموزشی

آب معدنی بهتر است یا آب تصفیه شده؟ تفاوت آب معدنی با آب تصفیه

آیا می دانید تفاوت آب معدنی با آب تصفیه شده چیست؟ به نظر شما استفاده از آب معدنی بهتر است یا آب تصفیه شده؟ مزایا و معایب استفاده از این دو نوع آب آشامیدنی در چیست؟ باید بگوییم همه مردم دنیا می دانند مضرات استفاده از آب معدنی چقدر برای محیط زیست زیاد است. از این رو به سمت استفاده از آب تصفیه شده تمایل یافته اند.

اما آیا در مورد مضرات آب تصفیه شده اطلاعاتی دارند؟ آیا اصلا آب تصفیه شده ضرری برای بدن در پی دارد؟ انسان ها برای کسب اطلاعات مناسب در این مورد، نیاز دارند تفاوت آب معدنی با آب تصفیه شده را مورد بررسی قرار دهند. به همین دلیل نیز ما در این مطلب به بررسی تفاوت میان آب آشامیدنی و تصفیه شده پرداخته ایم.

تفاوت آب معدنی با آب تصفیه شده

در حال حاضر بسیاری از مردم کشور در خانه های خود از دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده می کنند. آنها با استفاده از این دستگاه ها، تمام آلودگی های موجود در آب را از بین برده و آب تمیز مورد استفاده قرار می دهند. اما در چنین شرایطی این سوال مطرح می شود که آب معدنی بهتر است یا دستگاههای تصفیه خانگی؟ باید بگوییم هر یک از این نوع آب ها ویژگی های خاص خود را دارند که باید بررسی شوند.

آب معدنی در اصل آبی است که مستقیم از چشمه آب در کوه برداشته شده و پس از بسته بندی در اختیار مردم قرار می گیرد. در حالی که دستگاه های تصفیه خانگی تمام آلودگی ها و ناخالصی ها موجود در آب را از بین برده و آن را تمیز می کند. استفاده از این دستگاه در شهرهایی که آب تمیز به دست مردم نمی رسد، بسیار لازم و ضروری است.

می توانیم تفاوت آب معدنی با آب تصفیه شده دستگاه خانگی را، در املاح موجود در آنها بیان کنیم. در آب معدنی املاح بسیاری وجود دارد که طبیعی بوده و برای بدن مضر هستند. اما دستگاه های تصفیه آب تمامی این املاح را از آب گرفته و آن را تمیز می کند. از این رو استفاده از این دستگاه ها بهتر از آب معدنی خواهد بود.

آب تصفیه شده چیست؟

منظور از آب تصفیه شده چیست؟

افراد بسیاری وجود دارند که نمی دانند آب تصفیه شده چیست و چرا استفاده از آن می تواند مناسب تر باشد. باید برای این دسته از افراد مزایای استفاده از آب تصفیه شده را بیان کنیم تا دریابند تا چه میزان استفاده از این نوع آب ها مناسب است. در اصل آب تصفیه شده از هر نوع آلودگی دور بوده و برای بدن هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. در حالی که استفاده از آب لوله کشی ممکن است مشکلات زیادی را برای انسان به وجود آورد.

می توان به راحتی با استفاده از دستگاه های تصفیه آب، اقدام به حذف هرگونه آلودگی و میکروب از آب لوله کشی نمود. به گونه ای که بتوان با خیال راحت اقدام به استفاده از آن نمود. زیرا این دستگاه ها که در تنوع بالایی تولید می شوند، ناخالصی های موجود در آب آشامیدنی را از بین برده و آن را برای استفاده تصفیه می نمایند.

آب تصفیه شده چه ویژگی هایی دارد؟

با بررسی تفاوت آب معدنی با آب تصفیه شده می توان دریافت آب های تصفیه شده به دلیل مراحل پاکسازی خاصی که طی می کنند، از املاح کمتری برخوردارند. از این رو هر فردی می تواند به راحتی اقدام به استفاده از این نوع آب ها نماید. همچنین مصرف آب تصفیه شده برای بدن هیچ مشکلی ندارد و می توان آن را به صورت روزانه نیز مورد استفاده قرار داد.

در حالی که آب های معدنی حتی اگر با بهترین مارک نیز خریداری شوند، باز هم چندان مناسب برای استفاده هر روزه نخواهند بود. همچنین استفاده طولانی مدت از این نوع آب های آشامیدنی می تواند مشکلات زیادی را برای بدن به وجود آورد. از این رو استفاده از دستگاه های تصفیه آب بهترین انتخاب خواهد بود.

مزایای آب تصفیه شده

  • مناسب برای پوست و مو
  • تصفیه شده با چندین فیلتر
  • حفظ سلامتی دهان و دندان
  • مزه و بوی بهتر آب تصفیه شده
  • زودتر جوش آمدن آب تصفیه شده
  • دفع سموم از بدن
  • و موارد دیگر

آب تصفیه شده چه ویژگی هایی دارد؟

مزایا و معایب آب معدنی

از جمله  مزایای آب معدنی باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • برطرف کردن علائم ناشی از کمبود منیزیم در بدن
  • کاهش فشار خون
  • تنظیم ضربان قلب و گردش خون
  • تقویت استخوان ها
  • سلامت دستگاه گوارش
  • و موارد دیگر

البته در کنار تمامی این مزایا، استفاده از آب معدنی معایبی نیز به همراه دارد که این معایب آب معدنی عبارتند از:

  • احتمال ابتلا به سرطان
  • احتمال افزایش ورود مواد شیمیایی به بدن
  • ایجاد مسمومیت در کودکان
  • بروز مشکل سنگ در کلیه
  • پوسیدگی دندان های کودکان
  • و موارد دیگر

مزایای آب معدنی

استفاده از آب معدنی در رادیاتور خودرو

آب لوله کشی حاوی مواد معدنی است که در داخل رادیاتور خودرو رسوب می‌کند و باعث خوردگی، کوتاه شدن عمر آن می‌شود. ماده خنک کننده ماشین یک پوشش محافظ برای رادیاتور فراهم می‌کند تا از خوردگی جلوگیری کند. مخلوط خنک کننده و آب تصفیه شده دمای انجماد را کاهش می‌دهد و نقطه جوش آب رادیاتور ماشین را افزایش می‌دهد. بنابراین فقطدر زمان‌هایی که خودرو جوش آورده و دسترسی‌ به مکانیکی و مایع خنک‌کننده ندارید، از آب لوله کشی یا اب معدنی استفاده کنید.

تفاوت آب معدنی با آب تصفیه شده چیست؟

آیا به پاسخ سوال تفاوت آب معدنی با آب تصفیه شده در چیست، پی بردید؟ برای این که بدانید تفاوت اصلی آب معدنی با آب تصفیه شده چیست، باید به مقایسه این دو نوع آب آشامیدنی بپردازید. اما در برخی موارد حتی نیازی به بررسی فرق بین آب معدنی با آب تصفیه شده نیست. زیرا در هر حال استفاده از آب تصفیه شده بهترین گزینه خواهد بود. در واقع آب تصفیه شده سالم، مقرون به صرفه و ارزان است. همچنین نسبت به آب معدنی تاثیرات زیست محیطی کمتری دارد.

از سوی دیگر تفاوت آب معدنی و آب آشامیدنی تصفیه شده در نوع طعم و مزه آن نیز احساس می شود. مثلا آب تصفیه شده از طعم بهتری نسبت به آب معدنی برخوردار است. در نهایت نیز با مقایسه آب معدنی با آب دستگاه تصفیه می توان دریافت که این نوع آب برای هر فردی با هر شرایطی مناسب است. در حالی که مصرف آب معدنی برای بسیاری از افراد مضر است و می تواند مشکلات جبران ناپذیری را در ایشان ایجاد کند.

بازگشت به لیست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *