آموزشی

آموزش نحوه هواگیری حوله خشک کن حمام

 آموزش نحوه هواگیری حوله خشک کن حمام در بلاگ اپسیلون کالا

هواگیری حوله خشک کن نقش موثری در بهبود عملکرد این سیستم دارد. با بهبود عملکرد حوله خشک‌کن مصرف انرژی نیز به نحو قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت؛ بنابراین با هواگیری دوره‌ای خشک کن حوله نیازی به پرداخت هزینه بالا برای مصرف انرژی ندارید. همچنین مشکلات احتمالی مثل کاهش دمای آب داخل رادیاتور در اثر گیر افتادن هوا در این سیستم ایجاد نخواهد شد. در این مقاله به بررسی نحوه هواگیری خشک کن حوله می‌پردازیم. فقط سه دقیقه از وقتتان را به مطالعه این مطلب اختصاص دهید تا بدانید «چگونه حوله خشک کن را هواگیری کنیم».

خاموش کردن سیستم مرکزی؛ اولین گام برای هواگیری حوله خشک کن

برای هواگیری حوله خشک کن در ابتدا باید سیستم حرارت مرکزی را خاموش کنید. این مرحله برای انواع رادیاتورهای حوله خشک‌کن قدیمی تا جدیدترین حوله خشک کن بوتان باید انجام شود؛ در غیر اینصورت احتمال وارد شدن هوا به داخل سیستم نیز وجود دارد. علاوه‌بر احتمال ورود سیستم به درون حوله خشک کن، احتمال داغ بودن آب موجود در خشک کن و آسیب رسیدن به شما نیز وجود دارد.

خاموش کردن سیستم مرکزی رادیاتور؛ اولین گام برای هواگیری خشک‌کنخنک شدن رادیاتور برای کاهش دمای میله‌های خشک‌کن

بعد از خاموش کردن حوله خشک کن، کمی صبر کنید تا دمای میله‌های این وسیله کم شود. خنک شدن میله‌های خشک کن باعث کاهش دمای آب درون رادیاتور خواهد شد و آسیبی به شما وارد نمی‌شود. معمولا بعد ار ۲۰ دقیقه از خاموش کردن سیستم مرکزی، آب رادیاتورها خنک خواهد شد.

شیرهای رادیاتور را برای هواگیری خشک کن باز کنید

پس از سرد شدن کامل رادیاتور، شیرها را باز کنید. مطمئن شوید که شیرها درپوش دارند و شیرهای ترموستاتیک نیز باز هستند. شیرهای TRV یا همان ترموستاتیک به‌راحتی قابل تنظیم هستند و گاهی به‌طورخودکار نیز خاموش می‌شوند؛ بنابراین حتما این نوع شیرها را چک کنید. بعضی از انواع برندهای موجود در بازار مثل برخی از مدل‌های حوله خشک کن استیل دیما، شیر ترموستاتیک دارند. برای باز کردن، درپوش‌ها را برداشته و با استفاده از کلید یا آلن خلاف جهت عقربه‌های ساعت کاملاً آن‌ها را باز کنید.

پیدا کردن شیر هواگیری؛ مرحله چهارم از هواگیری خشک کن

در مرحله چهارم مطابق با دستورالعمل‌های نحوه هواگیری حوله خشک‌کن باید شیر هواگیری رادیاتور را باز کنید. در هنگام خرید حوله خشک کن ایران رادیاتور حتما از عرضه‌کنندگان انواع رادیاتورهای گرمایشی برای اطلاع از نحوه کار با دستگاه سوال بپرسید تا برای استفاده با مشکلی روبه‌رو نشوید.

در مرحله چهارم باید ابتدا شیر هواگیری را باز کنید. شیر هواگیری معمولا در بالای خشک کن حوله قرار دارد؛ اگر شیر هواگیری بالای خشک‌کن نبود، قسمت پشتی را بررسی کنید. به‌طور‌کلی پیچ‌ها شش‌ضلعی یا مربعی هستند. همچنین، بسیاری از آن‌ها شکافی در قسمت بالایی خود دارند؛ اگر کلید رادیاتور در دسترس نیست، امکان تهیه آن از فروشگاه وجود دارد. همچنین می‌توانید از یک پیچ گوشتی شکاف‌دار استفاده کنید.

باز کردن شیر هواگیری؛ یکی از مراحل نحوه هواگیری حوله خشک کن ایران رادیاتورانجام عملیات هواگیری را تکمیل کنید

برای تکمیل فرآیند هواگیری حوله خشک کن، شیر هواگیری را به‌تدریج و خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. حوله‌‌ای زیر شیرهای هواگیری قرار دهید تا آب داخل رادیاتور، زمین را خیس نکند؛ همچنین حوله‌ یا پارچه‌ای را دور شیر هواگیری قرار دهید تا آب به اطراف نپاشد. پس از اتمام صدای خش خش ایجاد شده، هواگیری کامل انجام خواهد شد. صدای خش‌خش نشان‌دهنده خروج هوا از داخل رادیاتور است.

در هنگام خرید انواع حوله خشک‌کن‌ها مثل خرید حوله خشک کن آنیت، ایران رادیاتور و دیما به دستورالعمل‌های یادداشت شده در دفترچه راهنما دقت کنید؛ معمولا نکات مهم برای هواگیری حوله خشک کن در دفترچه راهنما ذکر می‌شود. طبق دستورالعمل برای هواگیری اقدام کنید تا در کارکرد خشک کن خللی ایجاد نشود.

مرحله ششم؛ خارج شدن آب از شیر هواگیری

بعد از پایان هواگیری کامل رادیاتور و پایان صدای خش‌خش حاصل از خروج هوا، آب داخل لوله‌ها با فشار از شیر خارج می‌شود. برای جلوگیری از خیس شدن اطراف رادیاتور حتما یک حوله یا دستمال را دور شیر ببندید و بگذارید آب کامل از حوله خشک‌کن خارج شود. بعد از خارج شدن کامل هوا از حوله خشک‌کن باید شیر هواگیری را ببندید. بستن به موقع شیر برای تکمیل صحیح فرایند نحوه هواگیری رادیاتور حوله خشک کن مهم است.

بعد از بستن شیر هواگیری، موفق شده‌اید تا هواگیری شوفاژ حوله خشک کن را با موفقیت به پایان برسانید. در صورت بروز هرگونه مشکل مثل کاهش فشار داخلی رادیاتور بعد از هواگیری با نمایندگی برند تماس بگیرید. علاوه‌بر این، بعضی از فروشگاه‌ها خدمات بعد از خرید حوله خشک کن ایران پارسیان و سایر برندها را به مشتریان ارائه می‌دهند. برای رفع کم‌هزینه یا رایگان مشکلات احتمالی در هنگام هواگیری، نصب و راه‌اندازی حوله خشک کن حتما با فروشگاه‌های عرضه‌کننده کالا تماس بگیرید.

تنظیم فشار دیگ بخار؛ آخرین مرحله برای هواگیری شوفاژ حوله خشک کن

فشارسنجی که روی دیگ بخار یا همان سیستم مرکزی پکیج قرار دارد را بررسی کنید؛ طبق دستورالعمل‌های یادداشت شده در دفترچه راهنما برای تنظیم فشار دیگ بخار اقدام کنید. معمولا هنگام خرید از فروشگاه‌های معتبر مثل اپسیلون کالا، دفترچه راهنمای کالا در اختیار خریدار قرار می‌گیرد. ازآنجایی‌که سیستم‌های فشار در انواع پکیج‌های گرمایشی و سیستم‌های سرمایشی متفاوت هستند، همیشه از دفترچه راهنما یا افراد متخصص برای هواگیری کمک بگیرید.

استفاده از تخصص افراد ماهر؛ بهترین اقدام برای آشنایی با طریقه هواگیری حوله خشک کناستفاده از خدمات پس از فروش برندهای معتبر؛ راهکاری برای هواگیری اصولی خوله خشک‌کن

در این مقاله به آموزش هواگیری حوله خشک کن در چند مرحله پرداختیم تا بدانید که طریقه صحیح این کار چگونه انجام می‌شود. برای هواگیری حوله خشک کن ایران رادیاتور و برندهای دیگر باید طبق دستورالعمل، کار کنید.

علاوه‌بر انجام فرایند هواگیری طبق دفترچه راهنما، با استفاده از خدمات پس از فروش برخی از برندهای عرضه‌کننده خشک‌کن برای انجام سرویس سالیانه اقدام کنید. در اینصورت مشکلی در اجرای اصولی فرایند هواگیری شوفاژ حوله خشک کن نخواهید داشت. اگر سوالی درمورد نحوه هواگیری رادیاتور حوله خشک کن دارید، در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگویتان باشیم.

بازگشت به لیست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *