سبک زندگی

مقایسه کولر گازی پرتابل و اسپلیت

در خرید کولر گازی و اسپلیت باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید.

این روزها دیگر دستگاه‌های خنک کننده به کولرهای آبی و پنکه‌ها محدود نمی‌شود. تنوع بالایی از کولرهای گازی در بازار وجود دارد که شما را برای خرید وسوسه می‌کند، اما این تنوع شما را در بازار گیج خواهد کرد. معمولاً خریداران در این مرحله در مقایسه میان کولرگازی پرتابل و اسپلیت به چالش کشیده می‌شوند. اما تفاوت میان کولر گازی پرتابل و اسپلیت چیست؟ کدام یک از این کولرهای گازی را باید انتخاب کنیم؟ البته سوال‌های دیگری که ذهن هر خریداری را به خود مشغول می‌کند. در ادامه شما را به خوبی راهنمایی می‌کنیم که یکی از این کولرها را با توجه به شرایط خود بخرید. با ما همراه باشید و با توجه به تمام ویژگی‌های مثبت و منفی یکی از این کولرهای گازی را انتخاب کنید.

کولر گازی پرتابل با اسپلیت تفاوت‌هایی دارد.

با کولرگازی پرتابل و اسپلیت آشنا شوید

پیش از آنکه به تفاوت‌های میان کولر گازی پرتابل و اسپلیت‌ها بپردازیم، بهتر است که با این دو نوع کولرگازی آشنا شوید. هر چه اطلاعات دقیق‌تری نسبت به این کولرها داشته باشید، انتخاب برای شما آسان‌تر خواهد شد.

 کولرگازی پرتابل

همان طور که از نام این دسته از کولرهای گازی برمی‌آید، آنها قابلیت جابجایی دارند. به این ترتیب در صورت لزوم امکان جابجایی این کولرها و انتقال آن‌ها از اتاقی به اتاق دیگر را دارید. اما اگر این کولرها را از نزدیک ببینید، احتمالاً تعجب خواهید کرد؛ زیرا این کولرها به اندازه میزهای کنار تخت هستند و ابعاد خیلی بزرگی ندارند. ماجرای اصلی از زمانی شروع می‌شود که این کولرها هوای گرم اتاق را به درون خود می‌کشند. فرآیند خنک‌سازی این کولرها به این ترتیب است که ابتدا هوای اتاق را خشک کرده و سپس آن را خنک می‌کنند. حالا هوای خنک آماده گردش در داخل اتاق است.

اما هوای گرم کجا چه می‌شود؟ پشت این کولرها مجرایی وجود دارد که به پنجره متصل شده؛ هوای گرم از طریق این مجرا به بیرون منتقل می‌شود. نکته‌ای که در مورد کولرهای گازی پرتابل توجه بسیاری از خریداران را جلب می‌کند، قابلیت‌های این دستگاه است. برخی از این کولرها قابلیت گرم کردن نیز دارند. به این ترتیب در زمستان رطوبت اتاق را گرفته و هوای درون اتاق را گرم می‌کنند.

اسپلیت‌ها

این روزها اسپلیت‌ها طرفداران زیادی دارند. این دستگاه‌های خنک کننده را نسل برتر کولرهای گازی می‌دانند. اسپلیت‌ها روی دیوار نصب می‌شوند و نصب آن‌ها نیاز به تخصص دارد. این دستگاه‌های خنک کننده نیز مانند کولرهای گازی پرتابل هوای گرم را می‌گیرند و پس از بین بردن رطوبت آن و خنک‌سازی به محیط انتقال می‌دهند.

تفاوت کولرگازی پرتابل و اسپلیت

به طور کلی کولرهای گازی هوای گرم را از محیط می‌گیرند و سپس همان هوا را بدون هیچ گرمایی به داخل اتاق بازمی‌گردانند. اما چگونه این کولرها هوا را خنک می‌کنند؟ در واقع اساس کار این کولرها بر تبخیر و متراکم شدن مداوم گاز مبرد استوار است. در ساخت این دستگاه‌ها از فن دمنده، اپراتور، کندانسور و کمپرسور استفاده می‌شود. اما هر کدام از این بخش‌ها چه وظیفه‌ای دارند؟

اپراتور و فن دمنده وظیفه ساخت هوای سرد و توزیع آن در محیط را برعهده دارند. از این رو این اجزا در فضای داخلی اتاق شما قرار می‌گیرد. اما دو جز دیگر یعنی کندانسور و کمپرسور وظیفه پمپاژ و خنک کردن گاز مبرد را برعهده دارند که در فرآیند خنک‌سازی اهمیت زیادی دارد. از آن جایی که این قطعات صدا و گرمای زیادی تولید می‌کنند، معمولاً در فضای باز قرار می‌گیرند.

حال وقت آن رسیده که تفاوت میان این دو دستگاه خنک کننده را بدانید. در اسپلیت‌ها قطعات داخلی و خارجی جدا از یکدیگر هستند و این قطعات تنها به وسیله لوله‌ای مسی به یکدیگر وصل می‌شوند. اما تمام اجزای کولرگازی پرتابل در فضای داخلی قرار دارد. این سیستم سرمایشی پرتابل تنها از طریق لوله خرطومی به فضای بیرون از خانه متصل می‌شوند. این مسئله شروع تفاوت‌های میان این دو سیستم سرمایشی است. در ادامه به تفاوت‌های دیگر این دو دستگاه خنک کننده اشاره می‌کنیم.

توانایی خنک‌سازی کولرهای گازی پرتابل و اسپلیت با هم متقاوت است.

توانایی خنک‌سازی کولرهای گازی پرتابل و اسپلیت

طبیعی است که در هنگام خرید به دنبال اطلاعاتی در مورد قدرت خنک کنندگی کولرها باشید. اینکه قدرت خنک کنندگی هر کدام از کولرها چه قدر است؟ یا حتی اینکه توان خنک کردن چه فضاهایی با چه متراژی را دارد، بسیار مهم است. اگر بخواهیم که کولرگازی پرتابل و اسپلیت را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که اسپلیت‌ها قدرت خنک کنندگی بیشتری دارند. قدرت خنک کنندگی این دستگاه‌ها می‌تواند از ۲.۵ کیلووات تا ۹ کیلووات باشد؛ حتی در مواردی ممکن است که از این مقدار نیز تجاوز کنند.

اما فکر می‌کنید که کولرگازی پرتابل چه قدرتی دارد؟ قدرت خنک کنندگی این کولرها تنها ۲ کیلووات است. تعجب نکنید؛ در مقایسه با اسپلیت‌ها خیلی کم است. به این معنا که این کولرها تنها قادر به خنک کردن اتاق‌های کوچک در حدود ۲۰ متر مربع هستند. در نهایت این شما هستید که با توجه به فضای مورد نظر خود یکی از این دستگاه‌ها را انتخاب می‌کنید.


همچنین بخوانید: شناخت انواع کولر گازی قبل از خرید


نصب و راه‌اندازی

یکی از مهمترین تفاوت‌هایی که میان کولرگازی پرتابل و اسپلیت وجود دارد، روش نصب این دستگاه‌های سرمایشی است. اسپلیت روش نصب پیچیده‌تری نسبت به کولرگازی پرتابل دارد؛ از این رو توصیه می‌کنیم که نصب این دستگاه را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید. البته برخی از برندها خود نصب این دستگاه‌های خنک کننده را برعهده می‌گیرند؛ از این رو نصب این دستگاه‌ها رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای شما در پی ندارد. این در حالی است که کولرهای گازی پرتابل با تلاش کمی نصب می‌شوند. بنابراین خود شما نیز از عهده نصب این دستگاه‌ها برمی‌آیید. احتمالاً نحوه نصب این دستگاه شما را کنجکاو کرده باشد.

واقعیت این است که در نصب این دستگاه تنها باید لوله خرطومی را به خارج از محیط هدایت کنید؛ برای این کار اکثر کارخانه‌ها این لوله‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند و شما تنها با نصب آن روی قاب پنجره فرآیند نصب را پشت سر می‌گذارید. البته باید بدانید که اکثر مدل‌ها نیازی به سوراخ کردن قاب پنجره ندارند. در این صورت جهت چسباندن این لوله‌ها به قاب پنجره به چسبی قوی نیاز خواهید داشت؛ بنابراین شما از عهده نصب این کولرها برمی‌آیید.

نصب کولرگازی پرتابل و اسپیلت به روش‌های متفاوتی انجام می‌شود.

البته فکر نکنید همه چیز به همین آسانی پیش خواهد رفت؛ در این کولرها باید مدل انتخابی شما با نوع قاب پنجره هماهنگ باشد. از این رو توصیه می‌کنیم که پیش از خرید حتماً در انتخاب نوع و مدل کولرهای گازی پرتابل دقت لازم را به خرج دهید و مدلی را انتخاب کنید که با نوع پنجره شما هماهنگ باشد. با توجه به این نکاتی که گفته شد، با خرید کولر پرتابل برای نصب این دستگاه نیاز به شخص دیگری نخواهید داشت.

تفاوت کولرگازی پرتابل و اسپلیت در قیمت

برای شما اهمیت دارد که چه مقدار هزینه می‌کنید؟ بدون شک برای خریداران قیمتی که بابت کولر می‌پردازند، اهمیت زیادی دارد. اگر بخواهیم کولرگازی پرتابل و اسپلیت را از نظر قیمت مقایسه کنیم، باید بگوییم که کولرهای گازی پرتابل قیمت مناسب‌تری نسبت به اسپلیت‌ها دارند.

قیمت کولرهای گازی پرتابل با اسپلیت با یکدیگر متفاوت هستند.

سر و صدای صدای کولرها

زمانی که کولرها را روشن می‌کنید، بدون شک صدای آن‌ها در محیط پخش می‌شود. اما اینکه این صدا به چه اندازه است، اهمیت زیادی دارد. آیا می‌دانید که صدای کولرها مربوط به کمپرسور آن‌ها می‌شود. کمپرسور همان موتور کولرها است که حیاتی‌ترین بخش آن‌ها نیز به شمار می‌آید. در واقع کمپرسور همان بخشی است که کار واقعی و مهم را انجام می‌دهد. کمپرسور در اسپلیت‌ها در فضای خارج از اتاق قرار دارد. از این رو در مقایسه با کولرهای گازی پرتابل سروصدای کمتری از اسپلیت‌ها می‌شنوید. این در حالی است که کمپرسور در انواع کولرهای پرتابل در داخل اتاق شما قرار دارد؛ در این صورت بدون شک صدای کار کردن موتور دستگاه را خواهید شنید.

اما فکر می‌کنید که این صدا به چه اندازه بلند باشد؟ در واقع صدای کولرگازی پرتابل در حدود ۴۰ الی ۶۰ دسی بل است. این در حالیست که اسپلیت‌ها به طور متوسط صدایی در حدود ۳۲ دسی بل تولید می‌کنند. بنابراین با صداهای زیاد و اضافه مشکل دارید، بهتر است که سراغ کولرهای گازی پرتابل نروید؛ اسپلیت‌ها انتخاب بهتری برای شما هستند.

بهره‌وری انرژی

یکی دیگر از مهمترین فاکتورهایی که معمولاً خریداران در مقایسه کولرگازی پرتابل و اسپلیت به آن توجه می‌کنند، میزان مصرف انرژی است. اسپلیت‌ها در این مورد نیز یک پله بالاتر از کولرهای گازی پرتابل قرار دارند؛ زیرا انرژی کمتری نسبت به آن‌ها مصرف می‌کنند. اما چرا مصرف انرژی در این کولرها بالاتر است؟ بیایید دوباره نگاهی بیندازیم به قطعاتی که در اسپلیت‌ها بیرون از خانه قرار می‌گیرند و در کولرهای پرتابل در داخل خانه؛ این قطعات که شامل کمپرسور و کندانسور می‌شود، گرمای زیادی تولید می‌کنند.

بهره‌وری انرژی کولرگازی پرتابل و اسپیلت با هم متفاوت می‌باشد.

از این رو هنگام کار این دو قطعه مانند منبع گرمایی عمل کرده و ترموستات کولرهای پرتابل باید این مسئله را حل کند. همین امر سبب می‌شود که زمان چرخش کمپرسور بیشتر شود و به این ترتیب این کولرها انرژی بیشتری نیز مصرف می‌کنند. بنابراین اگر کولرگازی پرتابل انتخاب کنید، هزینه‌های بیشتری در طول زمان پرداخت خواهید کرد. از این رو در نهایت باید اسپلیت‌ها را برنده این مسابقه بدانیم؛ این کولرهای گازی به نسبت گزینه‌های پرتابل بازده بیشتری دارند.

بهره‌وری انرژی کم یا قیمت بیشتر؟

احتمالاً آن‌هایی که به هزینه‌های برق خود اهمیت می‌دهند، اسپلیت‌ها را به کولرهای گازی پرتابل ترجیح می‌دهند. اما برخی از این افراد به دلیل قیمت‌های بالای اسپلیت‌ها در مقایسه با کولرهای گازی پرتابل در دوراهی سختی گیر می‌کنند. ما با این مقایسه‌ها قصد داریم که انتخاب در این دوراهی را برای شما آسان کنیم. اگر در مقایسه کولرگازی پرتابل و اسپلیت‌، اسپلیت‌ها را ترجیح می‌دهید، برد بزرگی کرده‌اید. زیرا شما تنها یک بار برای خرید بهترین دستگاه خنک کننده محیط هزینه کرده‌اید. این در حالی است که با انتخاب کولرهای گازی پرتابل به عنوان گزینه‌ای ارزان‌تر دیگر هزینه‌ها دست از سر شما برنمی‌دارند. در این حالت است که باید هر ماه مبلغ زیادی را جهت پرداخت قبض برق خود کنار بگذارید. بنابراین یک بار برای همیشه هزینه کنید و بهترین دستگاه را بخرید.

انتخاب کولرگازی باید با توجه به فضای مورد نظر انجام شود.

انتخاب کولرگازی با توجه به فضای مورد نظر

کولرهای گازی پرتابل روی زمین قرار می‌گیرند؛ از این رو فضایی را در کف اشغال می‌کنند. از آن جایی که این کولرها معمولاً باید در نزدیکی پنجره نصب شوند، معمولاً فضای جلوی پنجره را می‌گیرند. به این ترتیب با خرید کولرهای پرتابل دیگر در تغییر دکوراسیون منزل روی فضای نزدیک به پنجره خانه خود حسابی باز نکنید. حتی احتمال اینکه مجبور شوید، برای رسیدن به پنجره فضایی را دور بزنید، نیز زیاد است. اما اسپلیت‌ها روی دیوار نصب می‌شوند و هیچ فضایی از زمین را اشغال نمی‌کنند. بنابراین با انتخاب این کولرهای گازی دیگر نیازی به تغییر دکوراسیون داخلی خانه خود ندارید.

انتخاب مدل

مهمترین کاری که پیش از خرید باید انجام دهید، این است که مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. اینکه چه فاکتورهایی را جهت انتخاب مدل مورد نظر خود هدف قرار می‌دهید، کاملاً سلیقه‌ای است. اما احتمال اینکه کولرگازی مورد نظر شما با این فاکتورها در بازار وجود نداشته باشد، بعید نیست. معمولاً این کولرهای گازی پرتابل هستند که مدل‌های محدودتری نسبت به اسپلیت‌ها دارند. از طرفی دیگر به نظر نمی‌رسد که هیچ مدل ایده‌آلی از کولرهای گازی پرتابل در بازار موجود باشد؛ مدلی که تمام فاکتورهای یک کولرگازی خوب را شامل شود.

بنابراین اگر به اهدافی بیش از خنک کردن اتاق خود می‌اندیشید، باید کولرهای گازی پرتابل را کنار بگذارید. اسپلیت‌ها با تنوع مدل بیشتری که دارند، انتخاب را برای شما آسان‌تر می‌کنند. در میدان رقابت میان کولرگازی پرتابل و اسپلیت‌ همچنان اسپلیت‌ها در رده بالاتری قرار دارند. این دسته از کولرهای گازی با توجه به مدل‌های زیادی که دارند، انتخاب را برای خریداران آسان‌تر می‌کنند.

 کولرگازی پرتابل معایب خاص خود را دارد.

 کولرگازی پرتابل و مشکلات آن

این دسته از کولرهای گازی مشکلات دیگری نیز دارند؛ از این رو با انتخاب این دستگاه‌های خنک کننده باید دیر یا زود با مشکلات این دستگاه سروکله بزنید. همه ما می‌دانیم که در کندانسورهای کولرهای گازی قطرات آبی تشکیل می‌شود. بدون شک این قطرات آب باید راهی به بیرون داشته باشند. به عنوان مثال، در کولرهای گازی پنجره‌ای آب به بیرون می‌ریزد.

اما در کولرهای گازی پرتابل آب در مخزنی جمع می‌شود که باید هر از گاهی آن را به صورت دستی خالی کرد. قطعاً این کار نیاز به برنامه‌ریزی دارد؛ زیرا در صورتی که این مخزن را خالی نکنید، موتور کولر خود را در معرض خطر قرار داده‌اید. بنابراین با انتخاب این کولرگازی باید زحمت خالی کردن مخزن آب آن را به جان بخرید. اگر فرد تنبلی هستید، توصیه می‌کنیم که از میان کولرگازی پرتابل و اسپلیت، اسپلیت‌ها را انتخاب کنید.


همچنین بخوانید: آیا کولر گازی گرمایش هم دارد؟


قابلیت جابجایی؛ مزیت یا عیب کولرهای گازی پرتابل؟

مسئله دیگری که در مورد کولرهای گازی پرتابل وجود دارد، این است که این دسته از کولرها واقعاً قابلیت جابجایی ندارند. البته که در مواردی امکان جابجایی این کولرها هست اما نه همیشه. در واقع شما امکان این را ندارید که این کولرها را از اتاقی به اتاق دیگر جابجا کنید. می‌دانید چرا؟ این دسته از کولرهای گازی نیاز به نصب لوله خرطومی یا به اصطلاح شلنگ اگزوز دارند. لوله‌های خرطومی نیز به پنجره‌های بازشوی عمودی یا افق متصل می‌شوند. بنابراین اگر در فضای مورد نظر شما چنین پنجره‌ای وجود ندارد، امکان نصب کولرهای گازی پرتابل نیز برای شما فراهم نیست. سوال دیگری که پیش می‌آید این است که اگر این پنجره‌ها در اتاق دیگری از فضای مورد نظر شما وجود داشته باشد، چه؟ در این صورت امکان انتقال کولرگازی پرتابل به اتاق دیگر را دارید؟

کولر گازی پرتابل قابل جابجایی است.

در جواب باید بگوییم که خیر. این انتقال نیز همیشه امکان‌پذیر نخواهد بود. پورت لوله خرطومی یعنی همان قسمتی که روی قاب پنجره با چسب چسبانده‌اید، روی قاب پنجره گیر کرده است. اگر به هر قیمتی این پورت را بردارید، در صورتی که بخواهید مجدداً آن را بچسبانید، با مشکل مواجه خواهید شد.

مقایسه با اسپلیت‌ها

اگرچه چه قابلیت جابجایی در کولرهای گازی پرتابل نیز با محدودیت‌های زیادی مواجه است، اما همچنان یکی از مزیت‌های این دسته از کولرهای گازی به شمار می‌آید. نگاهی به اسپلیت‌ها بیندازید؛ چنانچه شما این دستگاه خنک کننده را روی دیوار نصب کنید، دیگر قادر به جابجایی آن نخواهید بود. این مسئله به خصوص برای کسانی که مستاجر هستند، بسیار اهمیت دارد. در این شرایط حتی اگر صاحبخانه اجازه نصب دستگاه اسپلیت‌ را بدهد، زمانی که خانه را ترک می‌کنید، ناچار هستید که این دستگاه را در خانه جا بگذارید. این در حالیست که کولرهای گازی پرتابل را با خود به هر خانه‌ای همراه خواهید کرد.


بهبود سیستم تهویه مطبوع منزل شما با کمک داکت اسپلیت گرین


 کولرگازی پرتابل و اسپلیت‌؛ دستگاه‌های خنک کننده یا دو منظوره؟

هیچ می‌دانید که می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید؟ اینکه تنها با یک دستگاه در تابستان هوای خانه را خنک کرده و به تعادل دلخواه برسانید یا اینکه در زمستان هوا را گرم کرده و متعادل کنید، دور از انتظار نیست. همان طور که گفتیم کولرهای گازی پرتابل این کار را برای شما انجام می‌دهند. اما این تنها مزیت دستگاه‌های پرتابل نیست؛ اسپلیت‌ها نیز چنین شرایطی را دارا هستند. بنابراین اگر می‌خواهید که تنها با خرید یک دستگاه هوای خانه خود را در طول سال متعادل کنید، این امکان برای شما فراهم است. هر دوی این دستگاه‌ها که با نام کولرگازی در بازار ایران موجود هستند، این قابلیت را برای شما فراهم کرده‌اند. با خرید هر کدام از این دستگاه‌ها به هدف خود خواهید رسید.

کولرگازی پرتابل و اسپیلت مزایا و معایب خاص را دارند.

نگاهی کلی به کولرگازی پرتابل و اسپلیت

این دو کولر را از زوایای مختلف بررسی کردیم؛ اکنون قصد داریم که با نگاهی کلی به مزایا و معایب این دو کولر مقایسه خود را جمع کنیم. این نگاه کلی و جامع شما را بیشتر با این دو کولرگازی آشنا می‌کند.

 کولرگازی پرتابل اسپلیت
قیمت پایین قیمت بالا
نصب روی زمین نصب روی دیوار
با قابلیت جابجایی بدون قابلیت جابجایی
بهره‌وری انرژی پایین بهره‌وری انرژی بالا
قدرت خنک کنندگی پایین در فضاهای بزرگ قدرت خنک کنندگی بالا حتی در فضاهای بزرگ
تخلیه آب دستی تخلیه آب خودکار
نصب آسان نصب پیچیده با نیاز به متخصص
سر و صدای زیاد سر و صدای کم

 


بیشتر بخوانید: انتخاب کولر گاری پرتابل 


کولرگازی یا اسپلیت؟

درست است که با توجه به مقایسه کولرگازی پرتابل و اسپلیت، کولرهای پرتابل بهترین انتخاب برای شما نخواهند بود، اما همچنان شرایطی وجود دارد که شما را مجبور به خرید کولرگازی پرتابل می‌کند. بنابراین در پاسخ به این سوال که کدام یک از کولرگازی پرتابل یا اسپلیت بهتر است، هیچ پاسخ درستی وجود ندارد. زیرا ممکن است بهترین دستگاه خنک کننده‌ای که اعضای یک خانه از آن راضی هستند، در خانه‌ای دیگر بهترین نباشد.

بنابراین این شما هستید که با توجه به فاکتورهای خود و فضای مورد نظر یکی از این دو دستگاه خنک کننده را انتخاب می‌کنید. اما معمولاً این اسپلیت‌ها هستند که با بهره‌وری انرژی و قدرت خنک کنندگی بالا در این نبرد رقابتی پیروز میدان می‌شوند. اسپلیت‌ها معمولاً گزینه‌های بهتری به شمار می‌آیند، مگر اینکه شرایط شما اجازه استفاده از این دستگاه خنک کننده را ندهد. به عنوان مثال، اگر شما مستاجر هستید با دائماً خانه خود را جابجا می‌کنید، قطعاً بهترین انتخاب برای شما کولرگازی پرتابل خواهد بود.

بازگشت به لیست
8 دیدگاه در “مقایسه کولر گازی پرتابل و اسپلیت
  1. محمد گفت:

    باسلام کولرپرتابل هم گرانتراست هم صداداردوهم خنک کنندگی کمتری داردمگربرای مغازه خوب است چون همون لوله خرطومی باعث میشودکه خنکی کمترشود بدردپشت پنجره میخوردداخل خوب نیست اینورترهم نداردمگربعضی ازمارکها

    1. فاطمه پهلوانی گفت:

      بله دقیقا درست میفرمایید کولرهای گازی پرتابل برای مغازه یا اتاق خواب بیشتر مناسب است

      1. رامین قریشی گفت:

        من اتاقم ده متر هست. پنجره هم داره. یه دونه دوازده هزار بگیرم خوبه.

        1. فاطمه پهلوانی گفت:

          سلام جناب قریشی بله کاملا مناسب هست

  2. رضا گفت:

    من یه پرتابل هجده هزار از یه برند درجه یک بردم شمال برای ویلا ، صدای زیاد وتخلیه آبش مخصوصا درطول شب بیچاره ام کرد .
    تابستون بعد هم وقتی رفتم سراغش بوردالکترونیکش رطوبت دیده بود،سفیدک زده بود ودیگه کارنکرد!!

    1. فاطمه پهلوانی گفت:

      نحوه استفاده از کولرهای گازی پرتابل خیلی مهمه نحوه نصب دودکش و نحوه قرار دادن شیلنگ تخلیه خیلی اهمیت داره تا به دستگاه آسیبی وارد نشه ما از کولر پرتابل سام هست که داریم چند سالی استفاده میکنیم و مشکلی پیش نیومده اگر دودکش و شیر تخلیه در حالت استاندارد و مناسبی نباشن به دستگاه فشار میاد و باعث آسیب میشه

  3. سینا گفت:

    سلام آیا استفاده از کولرپرتابل برای منطقه خوزستان مناسبه؟ برای یک اتاق دوازده متری که پنجره هم دارد؟

    1. فاطمه پهلوانی گفت:

      سلام وقت شما بخیر خیر مناسب نمی باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *